BB-Minna teettänyt kaksi aborttia - ei halua lapsia
Minna: En halua lapsia
Myös lastenhankinta kiinnosti, Lotta ilmoitti tahtovansa kaksoset. Neitokainen uneksi, että pukisi kaksikon aina samalla tavalla. Sami pisti olohuoneeseen huutoäänestyksen, kuinka moni asukkaista tahtoi kaksi lasta, ja Lotta, Dana, Tuija, Jelena ja Esa J nostivat tassut ilmaan.
Kädet pystyyn. Kuva: Sub.
– Mä haluan pari tai kolme, täytyy tehtailla jos sille linjalle lähtee, Esa A arveli virnistellen.
Terttu hämmästyi, kun Minna ilmoitti, ettei tahdo lapsia lainkaan. Nino silitteli naisen päätä ja hämmästeli, eikö nainen tahtoisi lapsia, vaikka löytäisi sen oikean.
– En mä halua, hyvänen aika. Noh, mitä nyt sanoisin, Minna kiemurteli.
– Aika milffi! asukkaat huutelivat ja Minnaa nauratti.
– Se vastuu, tiäksä. En mä halua sellaista, en halua tällaiseen maailmaan tehdä lapsia, sä huolehdit ja murehdit niistä. Mä haluan olla se ykkönen omassa elämässäni, turkulainen sairaanhoitaja täräytti.
Minna tunnusti menneisyydestään. Kuva: Sub.
Jelena kyseli suorasukaisesti, oliko Minna koskaan tehnyt abortin. Tummatukka kertoi rauhallisesti, että oli tehnyt abortin kahdesti. Terttu kyseli, oliko ratkaisu ollut henkisesti raskas Minnalle.
– Ei se ollut itse asiassa, nainen kiisti.
Kommentit (27)
Minulle tehty 12 vuotta sitten keskeytys, olin opiskelija = elin lainalla, suhde ei vakaalla pohjalla, asuin kommuunissa. Olisiko siihen ollut hyvä tehdä lapsi?
noin menneet ne perustelut lapsettomuuteen
Minusta yhden erehdyksen jälkeen, pitäisi tietää miten estää toinen. En jaksa kauheasti tuntea sympatiaa enää useamman erheen jälkeen aborttiasiassa. Kun asumme sentään länsimaassa, jossa on hyvin monenlaisia ehkäisymenetelmiä vapaasti saatavilla, sekä runsaasti tietoa siitä miten välttyä ei toivotulta raskaudelta.
mm. kierukka ja kapseli, eli ei todellakaan kyse mistään "oho, kumi/pillerit unohtui" tyypistä.
Minusta yhden erehdyksen jälkeen, pitäisi tietää miten estää toinen. En jaksa kauheasti tuntea sympatiaa enää useamman erheen jälkeen aborttiasiassa. Kun asumme sentään länsimaassa, jossa on hyvin monenlaisia ehkäisymenetelmiä vapaasti saatavilla, sekä runsaasti tietoa siitä miten välttyä ei toivotulta raskaudelta.
Tiedän itsekin äidin, jonka lapsista kaksi on syntynyt ehkäisystä (pillerit ja sitten kierukka) huolimatta. Se on kuitenkin tosi harvinaista, pillereiden "pettäminen" oikein käytettynä on 0,1% ja hormonikierukan aivan sama (pillereillä tietty inhimillisten virheiden osuus on suurempi).
mm. kierukka ja kapseli, eli ei todellakaan kyse mistään "oho, kumi/pillerit unohtui" tyypistä.
se ole jokaisen aivan oma asia ja päätös. Uskomatonta miten täällä jotkut haukkuvat / tuomitsevat vaikkeivat tiedä toisen asioista ja sen hetkisestä elämäntilanteestä mitään.
Minulle tehty 12 vuotta sitten keskeytys, olin opiskelija = elin lainalla, suhde ei vakaalla pohjalla, asuin kommuunissa. Olisiko siihen ollut hyvä tehdä lapsi?
Nyt olen tilanne toinen, vaikkei ne tulot edelleenkään mitkään suuret ole, ja lasta odotan innolla.