Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin vai kotona, sama summa käteen???

Vierailija
18.08.2009 |

eli mitä kannattaa tehdä, osa-aikatyö mutta tulot sama kuin kotihoidontuki koska 3 alle kouluikäistä. onko hullun hommaa mennä edes töihin

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos seinät kaatuu päälle ja voit kotonakin sitten parempi, niin ehkä kannattaa mennä.

Vierailija
2/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saa samat rahat kotona makaamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkkeen päälle mitään tosin tuskin mitään tulet aikanaan muutenkaan saamaan. vai mikä sulla kotihommissa on kertymä?

Vierailija
4/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan sun omasta jaksamisesta, jos vaan jaksat olla kotona lasten kanssa, niin mä kyllä "suosittelen" kotia jäämistä. Itse olen kotona, lapseni ovat 1v5kk, 3v ja 4v5kk, kaksi vanhempaa on jo koulussa, en raaski viedä lapsia hoitoon, hoitovapaata olen anonut siihen asti kunnes nuorimmainen täyttää 3v.

Vierailija
5/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saa samat rahat kotona makaamalla.

se jonka alalla on vaikea työllistyä sitten, kun on ihan pakko mennä töihin.

Vierailija
6/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon että bruttotulot lasketaan esim. päivähoitomaksuissa, mutta kotihoidontuki ei ole tuloa päivähoitomaksua määritellessä.

Saatteko asumistukea tms. eri summat?

Jos on oman alan työtä tarjolla, matkakulut tms. eivät vie miinukselle, niin kannattaa harkita jos lapset ovat jo niin isoja että pärjäävät päiväkodisssa (täyttäneet 2v). Jos alaltasi on vaikea löytää töitä, niin tarttuisin varmaan tilaisuuteen.

Vierailija
7/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoleksi vuodeksi koska sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. olisin siis saanut samat rahat kotona kuin töissä. puolen vuoden kuluttua olin ehtinyt parantua joten en nähnyt enää syytä jatkaa töitä. lapset jäivät sen jälkeen taas kotiin kanssani.

ilman masennusta tuskin olisin töihin mennyt.

Vierailija
8/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotonaoloko sinua masensi?

Vierailija
9/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen kolmannen lapsen syntymää osa-aikaisena, 2-3 työvuoroa per viikko ja meen nyt siis takas. Saadaan miehen kanssa sumplittua työt niin, että lapset (kaikki alle kouluikäisiä) jatkavat kotihoidossa, joten saadaan siis kotihoidontukeakin. Tällä tavalla meidän tulot ovat lähestulkoon (jäädään noin 100-200e miinukselle)samat kuin, jos olisin kokopäivätyössä ja maksaisin kaikista kolmesta päivähoitomaksut... On ihan huippuhienoa, että näin pystytään tekemään. Lisäksi saan vielä suoritettua tarvittavat opintopisteet opintoja, joten saan vielä opintotukakin! Jihaaa! Ja tilin saldo sama kuin kokopäiväisllä työntekijällä. :D

Vierailija
10/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

17kk , isommat 4 ja 5v. työ on matkailualaa ja tekisin vuorotyötä 2-3vrk / viikko. mies matkustaa myös, eli vuorohoito. koska työtä osa-aikaisesti ei tuloja enempää kuin nyt mutta kokemus ja meriittiä tulevaan.

sydän sanoo ei, järki kyllä. onko nuorimmainen liian pieni vielä, koska tosiaan ei tuloilla paljon juhlita...

Vierailija
11/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotonaoloko sinua masensi?

ihan neuvolassakin sanoi että se voi helpottaa masennuksen oireita että pääsee hetkeksi pois siitä tilanteesta jossa koko ajan on lapsia jotka tarvitsevat ihan kaikessa äitiä.

Olen ihan tyytyväinen että uskalsin tehdä sen ratkaisun. voin niin paljon paremmin ja lapset tietysti voivat paremmin kun äitikin voi hyvin.

Vierailija
12/12 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme valitettavasti pysty hoitamaan lapsia itse vuorotellen, vaan vuorohoito pitää olla ja se huolettaa pienimmän kohdalla. ihmiset tulevat ja menevät ja nyt jo iso ikävä pienintä.

seinät ei kaadu, välillä ei jaksa siivota muruja sata kertaa mutta siis viihdyn nyt tosi hyvin kotona. mutta ulkomaailma houkuttelee, kiehtova työ...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi