tapahtui tänään: ulisin menkkakiputuskissani
... tajunnan menetyksen rajamailla lattialla ja odotin että kipulääkkeet alkavat vaikuttaa... "Mies tokaisi että Kuulin jo, ei tartte toistaa. Ei siinä nyt auta kun orottaa jotta kipu menöö ohi... Sitten sanoi että eikö se auta yhtään että liikkuusit hiukan..."
Mikä miesten aivoissa mättää?
Kommentit (39)
Hyvä ihme sentään, menkoista taju pois...
Ainakin mun menkkakivut on pahemmat kuin mitä synnytyskivut oli. Vannon.
että menkoista lähtee taju kun kipu on niin kova. Minulla on lähtenyt useasti, mutta enpä ole synnytyksissä pyörtynyt. Kaksi lasta synnyttäneenä pahin kipukokemukseni on edelleen eräs menkkakerta, kun makasin viikon sängyssä kamalissa tuskissa ja välillä lähti taju. Että näin...
t. 25, jolla on se endometrioosi
Siitä voi seurata tajunnan menetys.
Yksinkertaista fysiologiaa, rakas lukija.
Netistä löytyy tietoa hakusanoilla "visceral pain". Suosittelen lukemaan.
että joku on kivulias vieressä. Jos lapsi huutaa, on kipeä ja valittaa sitä, eivät jaksa kuunnella vaan kommentit ovat justiin tuota luokkaa kuin ap kertoi. Tuntevat kai voimattomuutta kun eivät voi auttaa ja voimattomuuden tunne on heikkoutta = epämiehekästä. Ironista on, että nämä samat luojan vähempi-arvoisiksi luomat valittavat joka saakutin vaivaansa oikein olan takaa ja hikoilevat päiväkausia lakanoissaan heti kun tulee eka aivastus. Ja tuo "luojan vähempi-arvoisiksi luodut" -määritelmästä onkin hyvä osan porukasta kiskaista pyöreä palkokasvi nenukkaansa...
Ainoa mitä pystyy tekemään on keskittymään hengittämiseen; ensin sisään ja sitten ulosa ja pysymään täysin paikallaan. Pienikin liikahdus tai äännähdys pahentaa kipua entisestään, joten ymmärrän kyllä ap:n miestäkin.
Ainoa mitä pystyy tekemään on keskittymään hengittämiseen; ensin sisään ja sitten ulosa ja pysymään täysin paikallaan. Pienikin liikahdus tai äännähdys pahentaa kipua entisestään, joten ymmärrän kyllä ap:n miestäkin.
Kipulääkityksenhän pitäisi olla ennakoivaa ja säännöllistä, jotta se pienentää kuukautisveren määrää.
Toisekseen suosittelen hormonikierukkaa, jollet raskautumista yritä. Aivan järjetöntä kärsiä menkkakivuista.
en kärsi menkkakivuista, päänsärkyä lukuunottamatta, mutta oikeestiko muka särkylääke (ibuprofeiini, vai parasetamoli? vähentää vuodon määrää? aspiriinihan ainaki ohentaa verta
Kipulääkityksenhän pitäisi olla ennakoivaa ja säännöllistä, jotta se pienentää kuukautisveren määrää. Toisekseen suosittelen hormonikierukkaa, jollet raskautumista yritä. Aivan järjetöntä kärsiä menkkakivuista.
en kärsi menkkakivuista, päänsärkyä lukuunottamatta, mutta oikeestiko muka särkylääke (ibuprofeiini, vai parasetamoli? vähentää vuodon määrää? aspiriinihan ainaki ohentaa verta
parasetamolista en tiedä
Hoito määrätään yksilöllisesti potilaan tilanteen mukaan. Tulehduskipulääkkeet vähentävät kuukautisvuodon määrää viidenneksellä tai jopa puolittavat sen. Erilaisten tulehduskipulääkkeiden tehossa ei ole todettu eroja. Ne myös vähentävät tehokkaasti kuukautiskipuja, niin että jopa seitsemän naista kymmenestä saa helpotusta oireisiinsa. Annostukset runsaita kuukautisia hoidettaessa ovat samoja kuin kivun lievityksessäkin.
mulla muuten parhaiten tehonnut menkkkaipuihin Voltaren Rapid
toimilla ratkaistu vaan kun ei. Olen kärsinyt 13- vuotiaasta erittäin kivuliaista kuukautisista ja kyllä on monet kipulääkkeet kokeiltu, samoin e- pillerihoito. Nyt kierukka, josta hieman apua, mutta silti ensimmäisenä vuotopäivänä olen todella kipeä. Kun lapset on tehty, lähtee tältä rouvalta HETI kohtu, jotta pääsee nauttimaan elämästä sen jokaisena päivänä- kivuttomasti.
ensimäisen vuotopäivän aamuna, ennen kuin kivut alkaa?
Mulla ainakin se toimi vastaavissa kivuissa, mutta jos kipu pääsi yhtään alkamaan, oli helvetti irti monta tuntia ennen kuin lääkkeet alkoi vaikuttaa.
Hyvä ihme sentään, menkoista taju pois...
menkkakivut voivat olla paljon pahemmat kuin synnytyskivut. Ne ovat kuin järkyttäviä jälkisupistuksia.
Itse menin esikoisen kanssa sairaalaan vasta kun olin jo 8cm auki, koska odottelin kotona niitä menkkakipuja pahempia supistuksia. Ja kolme lasta olen luomuna synnyttänyt. Tosin esikoisen jälkeen nuo menkkakivut jäivät historiaan, ja ainakaan toistaiseksi eivät ole takaisin tulleet.
toimilla ratkaistu vaan kun ei. Olen kärsinyt 13- vuotiaasta erittäin kivuliaista kuukautisista ja kyllä on monet kipulääkkeet kokeiltu, samoin e- pillerihoito. Nyt kierukka, josta hieman apua, mutta silti ensimmäisenä vuotopäivänä olen todella kipeä. Kun lapset on tehty, lähtee tältä rouvalta HETI kohtu, jotta pääsee nauttimaan elämästä sen jokaisena päivänä- kivuttomasti.
ensimäisen vuotopäivän aamuna, ennen kuin kivut alkaa? Mulla ainakin se toimi vastaavissa kivuissa, mutta jos kipu pääsi yhtään alkamaan, oli helvetti irti monta tuntia ennen kuin lääkkeet alkoi vaikuttaa.
Lääkityksenä Miranax 500mg, Mitkään buranat eivät edes lievittäneet kipua yhtään.
On kokemusta, minulla on endo.
En minä ulise, jalat kyllä voi pettää alta ja kuten joku jo kommentoi, niin kovan kivun iskiessä on paras vai keskittyä hengittämään, en saisi edes ääntä ulos.
Aivam, minä-minä, enkä väittänyt, että ap ulisisi vain saadakseen huomioita. Kirjoitin, että MINÄ (omaa taustaani vasten) pitäisin ulinaa huomion hakemisena.
Että olen jo kuullut, voit olla hiljaa...Pitäisin ulinaasi huomion hakemisena (vaikka se ei sitten ehkä sinusta sitä olisikaan).
Mulla ainakin on sellaset menkkakivut, jotka pahimmillaan pistävät ulisemaan, karjumaan ja itkemään. Oli muita paikalla tai ei.
Hän ei varmaankaan ymmärtänyt loukkaavansa tai käyttäytyvänsä epähienosti.
vuotaa jotain lisääntymiseen liittyvää, se tuottaa nautintoa eikä kipua.
Hän ei varmaankaan ymmärtänyt loukkaavansa tai käyttäytyvänsä epähienosti.
ap
Täytyykin sanoa seuraavalla kerralla, että mene lääkäriin, niinkuin se sanoo mulle.
sitä että mitä lääkitystä käyttää jne. Pointtini oli se, että olin kettuuntunut miehen kyvyttömyydestä osoittaa empatiaa. Ei muuta.
ap