Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

papa + raskaus

26.05.2008 |

Heips,

Meillä poika 2v.2kk ja nyt olisi uusi raskaus toiveissa. En ole ollut gynellä sitten jälkitarkastusten, eli 2v. sitten, enkä myöskään papassa sitten tuon edellisen raskauden. Muistan, että silloin viimeksi neuvolassa otettiin papa, kun en ollut vähään aikaan käynyt, mutta mielestäni lääkäri sanoi, ettei sitä olisi hyvä raskaana ollessa ottaa... Tietääkö joku asiasta jotain? Itse tiedän, että ovulaatio olisi aika tasan tarkkaan koputtamassa ovelle, mutta mietin, että pitäisikö odottaa kuitenkin kuukausi, että ehtii gynelle ennen kuin alkaa ns. vauvantekohommiin :)

kiitos jo etukäteen asiasta mitään tietäville!

Mangolia

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin neuvolasta, piti ottaa papa, mut terkkari ei sit ruvennu ottaa. Sanoi, että jos sitten tulisi km tms. Jotkut lääkärit kuulemma ottaa, mut ei ole kovin suositeltavaa.. Asiahan on kuitenkin jokaisen itsensä mietittävä ja päätettävä.

Hömppä

Vierailija
2/8 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta otettiin papa-koe alkuraskaudessa.. olin n.12vko:lla. lääkäri sanoi että on turvallista ottaa heti alussa tai raskauden lopussa. olin aivan paniikissa ja ajattelin jo että en mene koko kokeeseen kanssa keskenmenon pelossa. nyt tuo tyttö on 1kk eli kaikki meni hyvin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla otettiin kans papa alkuraskauden aikana, koska oli ed. näytteessä ilmenny jotain muutoksia. Täti totes että hän itse ottaa aina raskauksien aikana mahd. varovasti näytteet,mutta on kuulemma todistettu ettei siitä ole haitta jos raskaus vaan on muutenkin kaikin puolin normaali. Eli jos jotain sen jälkeen tapahtuu,olisi se tapahtunut ilman papaakin!

Mulla ei ainakaan vaikuttanut mitenkään ja viikoilla 31+ porskutellaan.

Vierailija
4/8 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain postissa kutsun papa-kokeeseen. Saatekirjeessä sanotaan, että näytettä ei mielellään oteta kuukautisten aikana, muut vuodot eivät ole esteenä näytteenotolle. Sitten on erillinen syöpäjärjestöjen tekemä esitelipare aiheesta. Siinä sanotaan, että raskaus ja imetys eivät estä seulontaan osallistumista ja että loppuraskauteen osuva seulontakäynti kannattaa kuitenkin siirtää synnytyksen jälkeiseen aikaan.

Ite oon menossa huomenna neuvolakäynnille ja ajattelin siellä kysyä, onko täällä tapana ottaa jälkitarkastuksen yhteydessä tuo näyte automaattisesti. 2005 on otettu viimeks ja oli normaali, mutta nyt tulee iästä johtuen 5v välein kutsut.

Mimuska & Taavetti 27+4

Vierailija
5/8 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa kun oli vierähtänyt edellisestä, että nyt olisi ollut aika ottaa uusi koe.

Ensin pelästyin, mutta lääkäri kyllä sanoi sen olevan riskitöntä.

Ja meillä ainakin kaikki näyttäisi olevan kunnossa, nyt ollaan viikolla 33 menossa jo.

Viivi

Vierailija
6/8 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa otettiin papa viikolla 14 läälärintarkastuksessa, eikä mitään sellaista maininnut, ettei kannattaisi ottaa tai keskenmenoriskeistä. Itselläni oli vierähtänyt noin 4v edellisestä kokeesta, joten hyvä, että tuli hoidettua sekin tässä samalla :)

fanny 19+2

Vierailija
7/8 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahanlaatuisia solumuutoksia poistettu loop-hoidolla.

Minulta on kerran otettu raskauden aikana papa, mutta tällä kertaa ei otettu vaikka olisi ollut kontrolliaika. Lääkäri sanoi jo sisätutkimuksen perusteella tämä olisi varmasti epäpuhdas.. Sanoi että raskauden aikana otettu papa voi olla usein turhaan epäpuhdas eikä hän suosittele että otetaan.

Vaihtelee siis lääkäreittäin.

Vierailija
8/8 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tulin kertomaan, että neuvolan täti sanoi tänään, että sama ottaa synnytyksen jälkeen se näyte. Ei kuulemma oteta automaattisesti jälkitarkastuksen yhteydessä, mutta täytynee koittaa muistaa sitten loppuvuodesta varata aikaa.