Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Etelä-Afrikassa käyneet, suositelkaa matkakohdetta
28.08.2009 |
ja muitakin vinkkejä otetaan ilolla vastaan. Lähdössä 5v ja 6v lasten kanssa reissuun.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
varmoja kestosuosikkeja on ainakin E-Afrikan isoin luonnonpuisto Kruger park, Kapkaupunki ja Durban. Kävin kiertoajelulla Johannesburgin Sowetossa, matkalla ajettiin myös pahamaineisen Hillbrown läpi. Oli mielenkiintoista
Mulle jäi erityisesti mieleen etelärannikon kaupunki Knysna, joka oli todella kaunis ja hippihenkinen paikka.
Varmaan riippuu aika paljon siitä, mihin päin menette. E-A on iso maa. Henkilökohtaisesti en suosittele Johannesburgia, se on aika turvaton paikka turistille. Itärannikon Durbanissa on rennompi meininki, samoin Kapkaupungissa. Johonkin luonnonpuistoon kannattaa ehdottomasti mennä, joko tuonne Kruger Parkiin tai sitten vaikka pohjoisen Pilanesburgiin, jossa itse kävin useasti.
Jos menette kuitenkin Johannesburgiin, niin kannattaa ehdottomasti bongata Sandtonin ostoskeskus. Mielenkiintoinen paikka vain ihmisten tarkkailuun, siellä käy "vähän" äveriaaämpää väkeä. Kun itse kävin siellä ostoksilla, oli samaan aikaan shoppailemassa edesmennyt Michael Jackson...
Pretoria on ihan kiva kaupunki, valitettavasti en muista sen mielenkiintoisempien kaupunginosien nimeä. Kannattaa käydä kurkkaamassa vanhaa hienostoaluetta Irenea, jos kauniiden vanhojen talojen katseleminen kiinnostaa.