Avioliitossa oleminen on ihan h-tin tylsää.
Väitättekö muka vastaan? Voiko typerämmällä tavalla elämäänsä tuhlata kuin menemällä naimisiin? Eipä ihme että noista keskiluokkaisista asuinlähiöistä ei koskaan nouse yhtikäs mitään, jos illan kohokohta on miten juustopiirakka leivotaan Kotilieden ohjeen mukaan ja moneskos sadas Kotikadun jakso tänään telkusta tuleekaan. Voittajafiilis saadaan sillä, että ostaa velaksi kammokorolla jonku v-tun farmarivolvon - toki yhtä vuosikertaa uudemman kuin naapurilla - ja roudaa sillä sitten kullannuppujaan balettiin ja pianotunneille, vaikka heilläkään ei ole mitään tulevaisuutta, jos vähääkään samaistuvat sohvalla perseitään levittäviin iskään ja äiskään.
Perjantaina känni ja kerran kuussa lauantaina saunan jälkeen "jumalainen" seksisessio - siis niin kauan kuin suonet eivät ole vielä niin tukossa että äijällä ottaa eteen ja emäntä vielä löytää viivansa vatsamakkaroiden seasta ilman virtsatestiä. Muuten ukko sitten tsiiraileekin makuuhuoneen sälekaihtimien välistä posket huurussa kuinka naapurin teinitytön tisut alkaa kasvaa samalla kun emäntä istuu keittiössä ja virkkaa.
Hyi helvetti millaista elämää ja vielä vapaaehtoisesti! Ja kuinka monet teistä siihen lankeaakaan, yök! Ja kuinka monet ovatkaan valmiita polttamaan roviolla ne, jotka ramppaavat vieraissa tai muuten yrittävät pelastautua tukehtumiselta.
Sitten yks päviä - hupsheijaa - lapset onkin isoja eli elämä onkin ohi - eli mitään ei kannata ryhtyä tekemään senkään jälkeen. Jos nyt fyysisen kuntonsa puolesta edes pystyisi.
Ja niinpä ei kannata tehdä muuta kuin odottaa, että lapsetkin "saavuttaisivat" saman kohtalon, jotta voisi heitä sitten neuvoa miten tämä kaikki pitää tehdä, että se sujuisi oikein.
"Niinpä tässä kuljeskellaan
kohti kuolemaa
vaan ei se taida meitä silti
paljon huolettaa"
Kommentit (37)
Olen todella loukkaantunu että joku väittää farmari volvon olevan niinkun jollaintavalla tylsä auto...SE ON HITTOSOIKOON IHAN HYVÄ AUTO, NÄTTIKIN VIELÄ
Sait kuule juuri 10 pistettä ja papukaijamerkin! Ensimmäinen joka siis näkee jonkinlaista huumorinpilkahdusta tässä, haha! Mut sen verta pitää sanoo, että ei se Volvo nyt sentään nätti ole... ;-)
En itse ikinä tuhlaisi aikaani tällaisessa mutta ystävättäreni kertoi joskus keväällä että täällä joku väittää että mies pettäisi herkästikin heti jos ei aina saa seksiä kun mieli tekee, niin olihan noin paksu väite pakko tulla tarkistamaan. Keskustelu oli paikoitellen yllättävänkin mielenkiintoista mutta jotenkin sekalaatuista. Välillä tuli koskettavia puheenvuoroja ja välillä puhuttiin ihan puuta heinää jne. No, en voi kuin ihmetellä että noinko ne miehet kulkevat sukuelimiensä ohjaamina jos heti ollaan pettämässä koko perhettä kun äidillä on hieman raskausaikaan luonnollisestikin liittyvää haluttomuutta ja masennusta? No, jutut menivät loppu kohden aina vain sekavammiksi ja lopulta joskus heinäkuussa tai elokuussa se kirjoittaja laittoi sinne s-postiosoitteensakin. Taisi etsiä vain seksiseuraa itselleen siis! No, jos se on sitten sama tyyppi joka nyt on haukkumassa perheen instituutiona niin voi hyvä tavaton. Onneksi minä en kuluta aikaani tällaisilla palstoilla. Minulla on totisestikin parempaakin tekemistä kuin lukea toisten typeriä kirjoituksia kaiket päivät netissä. Minulla on sentään oikeakin elämä!
n42
Jopa pelottavaa, millainen hlö kirjoittelee eri 'persoonilla' täällä ja hakee huomiota kirjoituksillaan (ja ehkä kautta rantain lisää niitä 'hodareita' itselleen ken ties).
Mutta n42:lle - on minullakin ihan oikea elämä ja kuten sinäkin, olen näitä lukenut ja kommentoinut, tämä kun kuitenkin on keskustelupalsta. Ja luithan sinäkin nyt näitä typeriä kirjoituksia! :-)
Siis oikeesti, halusin vain tuoda esille huomioni näistä kirjoituksista, pahoittelen, jos se joitain häiritsi! Mutta sainhan myös varmistuksen, etten ollut ainoa, joka oli huomannut saman.
Mutta nyt jätän tämän aloituksen ihan näille oikeille kommenteille tästä aiheesta. :-)
Mieheni on journalisti ja hän kertoo monesti kuinka parhaat ja kärkkäimmät haastattelut syntyvät siten, että haastateltavaa ärsytetään. Ja paitsi että se on haastattelutekniikka, niin myös tapa joilla hän toisinaan huvittaa itseään, jos tapaa jonkun joka on kovasti varma mielipiteistään. Se on julmaa kyllä toisinaan ja itseäni hävetää olla läsnä silloin kun hän sille päälle menee (Voit vaan millainen metakka alkaa esimerkiksi taksissa jonkun jääräpää taksikuskin seurassa kun väittely alkaa, hih!) No, mistäs näistä koskaan tietää, mutta minä en kyllä ihmettelisi vaikka mieheni kirjoittelisi joskus tällaisille palstoille ihan vaan saadakseen kärkkäitä mielipiteiä ihmisistä ulos. Sekin kun näissä keskusteluissa kuitenkin on usein totta, että ihmiset eivät välttämättä edes anonyyminä ole rehellisiä vaan - aivan kuten elävässäkin elämässä - yrittävät antaa itsestään jotenkin paremman tai varmemman kuvan kuin pohjimmiltaan ovat. No, se on toki vain inhmillistä ja samalla hieman järkyttävääkin, sillä sinäkin olet varmaan huomannut että elämässä on todella vähän sellaisia ihmisiä, josko yhtäkään, jolle voisi kertoa IHAN kaiken mitä ajattelee. Ja siksi voisi kuvitella että ihmiset käyttäisivät tällaiset palstat sellaiseen tarkoitukseen, että puhuisivat kerrankin koko epävarmuuteensa, pelkonsa ja kompleksinsa suusta ulos - eivätkä kuluttaisi täälläkin aikaa siihen samaan mitä "siviilissä" eli että pyrkivät antamaan itsestään sellaisen kuvan kuin haluavat itsestään antaa. Eikä sellaista kuin siis ovat.
No, sinä vaikutat minua hieman nuoremmalta, arvelisin että noin olet 36 vuotias nainen. Vaikutat mukavalta, siksi sanon että ei näistä kannata pelästyä. Elämässä on paljon sellaista mitä emme edes tiedä ettemme tiedä.
Kaikkea hyvää sinulle!
n42
Olen eronnut ja yksinäinen, tai on minulla miesystävä mutta näemme liian vähän ja haluaisin naimisiin mutta tämän perusteella ei kannatakkaan...pitää siis jatkaa tätä hurjaa sinkkuilua, naida ketä huvittaa ja liihottaa vapaana...onneako?
Ei sulle kukaan ulkopuolinen pysty sanomaan mikä on just sulle parasta. Eikä naimisiin meno ole mikään asian ydin vaan se on asian ydin, että kenen kanssa olet. Mitä tarkoittaa muuten "sw"? Netissä on ihan kauheasti kaikenlaisia uusia lyhenteitä joista ei ymmärrä hölkäsen pöläystä..?
En jaksanut enää lähteä karannutta korjamaan kun alkoi jotenkin ottaa aivoon samalla. Nyt hieman rauhoittuneena tulin asian selventämään.
Kysymysmerkkien piti ilmentää hämmennystä siitä miten koko tästä palstasta on tullut pelkkää manipulaatiota ja aivojen nussimista. Tästä eteenpäin pysyn aihe vapaan - puolelle. Tatuoitu jätkäkin alkaa vaikuttaa juttuineen ihan inhimilliseltä tyypiltä.
Avioliitto on oikein mukava asia. Olen ollut 3 kertaa naimissa ja rakastanut jokaista naista - tietysti yksi kerrallaan ja ei ole kuin hyvää sanottavaa. Kahdesta liitosta on lapsia ja kun eksäni tulevat hyvin toimeen keskenään, niin lasten hoitokin sujuu mallikkaasti aina silloin kun itselläni olisi vuoro, mutta muut menot painavat päälle.
Minusta ei pidä jäädä roikkumaan jos yhteiselo maistu. Kyllä asiat voi ratkaista toisinkin. Ensimmäisen liittoni kaasi seksin puute eli aloin vilkuilemaan toisaalle. Toisessakin vähän sama historia eli tuolloinen vaimoni ei antanut anteeksi mitätöntä hairahdusta firman juhlissa. Nykyinen vaimoni on sallivampi, eikä koko ajan kysele tekemisteni perään. Meillä on ihana koti ja itse olen sen verran varakas, että vaimoni ei ole välttämätöntä käydä töissä. Ja kun liki parisenkymmentä vuotta nuorempikin kun on, niin ihan hyvää kyytiä saa myös kotona kun palaa matkoiltaan. Kyllä avioliitto minulle sellainen turvasatama on. Tuntuisi tosi pahalta palata tyhjään kotiin.
m53
En jaksanut enää lähteä karannutta korjamaan kun alkoi jotenkin ottaa aivoon samalla. Nyt hieman rauhoittuneena tulin asian selventämään.
Kysymysmerkkien piti ilmentää hämmennystä siitä miten koko tästä palstasta on tullut pelkkää manipulaatiota ja aivojen nussimista. Tästä eteenpäin pysyn aihe vapaan - puolelle. Tatuoitu jätkäkin alkaa vaikuttaa juttuineen ihan inhimilliseltä tyypiltä.
Onko tää jotain muuta sit sun mielestä? Ja kuitenkin luet vaikka suutut. Ei näistä kannata hermostua. Ei tää oo oikeeta elämää. Ei millään mittapuulla mitattuna. Kun poistut koneeltasi ja käyt pissalla, niin sekin on enemmän oikeaa elämää kuin tämä.
HYvä ap, totta turiset. Elämä on kuolemista, katsos.
Se on sitten eri asia haluaako elää (ja kuolla) yksin ja sinkkuna vai kaksin ja perheellisenä.
Minulle se ratkaisu on aina ollut selvä.
Sitä kun on naimisissa vaimonsa ja perheensä ja työnsä kanssa, niin ei oo kauheesti epäselvää että miten tämä ruljanssi meneekään ;-) Hm, mähän taidan siis olla enemmän naimisissa kuin sinä, hm hm hm...
Mitä muuten luulet: Tappaako naimisissa olemien huumorintajun vai onko jopa niin, että vain huumorintajuttomat menee naimisiin? Itselleni tämä vähän epäselvää kun aika usein kuitenkin myös naurattaa moni asia ja siksi tässä tietty vähän huolissani, että olenko ymmärtänyt jotain väärin, hm.
Mutta että mitä kuolemiseen tulee, niin kyllä minä ainakin haluan kuolla yksin! Olisi kauhea ajatuskin kuolla yhdessä jonkun kanssa! Sehän tarkoittaisi vähintäänkin jonkinlaista sovittua eutanasiaa tahi liikenneonnettomuutta. Ei, kyllä minä mielummin kuolen yksin ja itsekkäänä ihmisenä vieläpä ENSIN :-)
Mitähän tuo ap luulee saavuttavansa tällä? No, onneksi vaihtoehtoja löytyy. Esimerkiksi tuo "vaimo ei anna panna peppuun" tai "voiko pillu löystyä" voisivat olla kivoja. Muistaakseni täällä oli joskus "kuinka pitkälle teidän mälli lentää?" ja olipa mielestäni peräti sellainenkin kuin "onko minulla liian iso klitoris?" Hyvä. Hienoa. On tärkeää että aikuiset ihmiset voivat keskustella seksuaalisuudestaan tällä lailla avoimesti ja ilman punasteluja. Se on tärkeää, että me oppisimme suhtautumaan seksuaalisuuteemme luonnollisena osan aikuisuuttamme. Ainakaan sitä ei pidä hävetä!
Viime aikoina olen käynyt pitkästä aikaa aika usein tällä palstalla ja veikkaukseni on, että sama hlö on kirjoittanut -tämän ketjun -sen mies pettää varmasti, jos ei kotona saa -Pettämistaktiikoita -Pahaa oloa, olkaa hyvä (tämä eroaa näistä muista, mutta hänhää tykkää 'sohaista muurahaispesää' ja nauttii näistä vastauksista ja kuvittelee nauravansa meille muille nokkeluudellaan ja viisaudellaan) Saattaa olla muitakin, mutta enpä näitä jokaista aloitusta ole edes lukenut.
Mutta minusta oikeasti on huvittavaa että omaan elämäänsä tylsistynyt mies hakee siihen jännitystä vauva-lehden palstalta. Aivan käsittämättömän säälittävää :-)
Mitäs me muut sitten täällä roikutaan?
Eli mr/mrs "Ei ole säälittävää". Kiitän hienosta, tyylikkäästä ja kaiken sisällään pitävästä puheenvuorosta - kymmenen pistettä ja papukaijamerkki kilahtaa palkintokaappiinne samamtein! Ja siis ilman pienintäkään ketunhäntää kainalossa :-) You got the point, my man/woman ;-)
(Ja kutsun sinua siis "ystäväkseni" koska pidän sinusta.) ...että miksi et kuluttaisi edes hieman aikaa siihen, että ottaisit selvää tuosta henkilöstä joka sinusta kuitenkin pitää. Ei hän niin paha tai ilkeä ole kuin haluat ajatella. Hän on ihan hyvä tyyppi ja jos otat häneen yhteyttä hän varmasti on kohtelias sinua kohtaan eikä yhtään ilkeile tai yritä asettua yläpuolellesi, niin kuin ehkä luulet.
No, päätös on toki sinun. Mutta ihmettelen näin "ääneen" kuitenkin, että kun hän sinua kuitenkin vaivaa, niin miksi et kokeilisi? Voithan sinä hänet sitten haukkua ja murskata sanaisella säilälläsi jos haluat. Eikä hän silloinkaan aio olla sinulle epäystvällinen.
Mutta kuten sanottu, päätös on toki sinun. Hyvää yötä :-)
..kun sua tuntuu häiritsevän se tyyppi noin paljon. Ja sulle on kuitenkin annettu mahdollisuus ottaa selvää. Mitä muka menettäisit? No, eihän tuo mulle kuulu tietty mutku sitä on ite oppinut tässä elämässä niin paljon kaikkee sellaista että "asiat ei oo iha aina just sitä miltä ne näyttää" tai jotain, niin kait musta on tullu vähä sellanen et mä haluun ottaa selvää sellasistakii asioist mist mä en aina välttämättä iha ees hiffaa etten ees hiffaa, lol, you know? ;-)