Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti kotona, maksaako mies suurimman osan menoista?

Vierailija
27.08.2009 |

Te jotka hoidatte lasta kotona, maksatteko edelleen kaikki menot; asumisen, ruoan, laskut puoliksi, vai maksaako miehenne jotkut menot yksin? Kotona "keskustellaan" asiasta parhaillaan...

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tulot ja menot ovat yhteisiä ja yhdessä maksetaan.Kummallakaan ei ole mitään järjettömiä menoja ja suuremmista hankinnoista keskustellaan. Kaikki rahat ovat yhteisellä tilillä,josta maksetaan vuokra,ruoka,vaatteet ja muut menot myös ne viihteelliset.

Tämä tietty onnistuu vain jos molemmilla on järkeä päässään eikä toinen käytä koko tiliä johkin omaan turhuuteen...

Vierailija
42/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille ihmisille, myös elämässään ja työssään taloudellisesti hyvin pärjänneile, raha ei ole ykkösasia ja kaiken mittari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteiset lapset, yhteinen koti ja yhteiset rahat. Lastenhoitoa koskevat päätökset ovat yhteisiä.

Sille, joka on kotona maksetaan ylimääräistä eläkevakuutusta, koska kotonaolo ilman ansiotuloja tosiaan kertautuu vielä vuosikymmentenkin päässä tuntuvana tulonmenetyksenä.

Vierailija
44/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makso jo silloin kun mä kävin töissä. Mulla on rinnakkaiskortti sen tilille ja sieltä voin nostaa rahaa. Lapsilisät säästetään lapsille. Eipä näistä ole tarvinnut keskustella tai riidellä ja asia ei ole mitenkään ongelmallinen, mutta johtunee paljon siitä että miehellä on tosi hyvät tulot, asia olisi toinen jos rahasta olisi tiukkaa, näin luulen.

Vierailija
45/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suomeksi sanottuna miehesi ei edes sinun kotipanoksellasi pärjää edes työelämässä.

Taidat itse olla hyvinkin katkera oman miehesi valinnoista? Minun mieheni pärjää vallan mainiosti työelämässä. Kuinka muuten olisi mahdollista minun olla lasten kanssa kotona elintason suuremmin kärsimättä? Tosin olen tässä piakkoin itsekin palaamassa työelämään jolloin puntit tienesti mielessä tasoittuvat, mutta mieheni "joutuu" sitten ottamaan entistä enemmän vastuuta perheen pyörittämisestä kun olen vuorotöissä ja sen hän tekee jopa mielellään. :) Terv. 27

Vierailija
46/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tienaat 4000e kuussa 27 ja olet kotona? Miksi kummassa menet vuorotöihin, jos kerran voit tienata hyvin kotoa käsin?

Vierailija
47/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tienaat 4000e kuussa 27 ja olet kotona? Miksi kummassa menet vuorotöihin, jos kerran voit tienata hyvin kotoa käsin?

En ole kotona ollessani tehnyt yhtään töitä. Sotket toiseen kirjoittajaan. T:27

Vierailija
48/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies sai töitä vuonna 2004, vaikka lapsi tuli vasta 2008. Sen on maksettava, joka tienaa. Paha maksaa puoliksi, kun opiskelee..

Vierailija
49/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme perhe.

Minulla ei ole tuloja, ei edes kodinhoidontukea, koska olemme ulkomailla. Mies maksaa kaiken ja minä saan käyttää hänen palkkarahoja ihan vapaasti. Tottakai isommista hankinnoista keskustellaan puolin ja toisin, mutta voin ostaa itsellenikin esim. vaatteita (kallistakin, jos tarpeellista) ilman lupaa. Käytän siis kortteja, jotka liitetty miehen palkkatiliin. Lisäksi säästötili on yhteisissä nimissä.

Sano miehellesi, että sinä uhraat paljon olemalla kotona ja hän ja hänen lapsensa hyötyvät tästä. Mikä oikeus miehellä on kerätä eläkettä ja säästöjä, jos sinä elelet pelkällä kodinhoidontuella ja ehkä käytyt säästösi? Tämä on aihe mistä joka parin pitäisi keskustella ennen lasten hankintaa.

Vierailija
50/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäkäyvä äiti maksaa kaiken.

Vierailija
51/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on suurempi kotihoidontuki kuin tuo. Ja minä tein töitä koko kotonaoloajan. Äitiyspäivärahani oli 134 euroa kuussa, ja kotihoidontukea nostaessani tienasin noin 4 000 kuussa.

Ja hoidin kaikki järkevät ja taloudelliset hankinnat kotiin, remotutin talon ja kesämökin, joita ei mies ehtinyt tehdä plus suoritn jatko-opinnot laajentaakseni osaamistani.

Meillä on velaton talo, joten aika luksuksesti olen elellyt tässä.

Harva tienaa kotona ollessaa 4000€/kk. Jos teet tuon lisäksi jatko-opintoja, niin kylläpä on varmaan äiti paljon lastensa kanssa päivisin. Tottakai superäiti käy töissä samalla kuin on kotona, väittelee samalla ja tekee kaikki kotityöt, rempat ja kesämökin huollot. Kysymys kuuluu, mitä tekee mies?

Vierailija
52/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta periaate on että molemmilla tietenkin on sama elintaso, koska elämme tasa-arvoisessa parisuhteessa, jos toinen tienaa enemmän, hän joko maksaa enemmän menoja tai makselee sitten ylimmääräisiä juttuja, meillä on aina mennyt niin että se maksaa jolla on rahaa, ja jos esim.. mies kuluttaa rahaa johonkin omaan asiaan, saan sitten minäkin "jotain omaa", oli se sitten vaatteita tai kampaajan tai mitä tahansa... ja se maksaa kellä silloinkin on rahaa..

henkilökohtaisesti ajattelen että silloinkun nainen hoitaa lapsia kotona, eli tekee kotona töitä perheen eteen (vaikkei siitä palkkaa makseta) on korostetun tärkeää että rahat on "yhteisiä", koska eikö olisi täysin epäreilua että mies tienaisi vaikka 5 000 euroa ja maksaisi saman verran kun vaikkapa max 2 000 tienaava vaimo, miten suhde edes toimisi kun perheen sisällä on näin suuria varallisuuseroja?

Vierailija
53/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kolmen lapsen äiti hoitovapaalla

Vierailija
54/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on suurempi kotihoidontuki kuin tuo. Ja minä tein töitä koko kotonaoloajan. Äitiyspäivärahani oli 134 euroa kuussa, ja kotihoidontukea nostaessani tienasin noin 4 000 kuussa.

Ja hoidin kaikki järkevät ja taloudelliset hankinnat kotiin, remotutin talon ja kesämökin, joita ei mies ehtinyt tehdä plus suoritn jatko-opinnot laajentaakseni osaamistani.

Kerro mulle mikä sun bisnes on? Mä vaihdan aivan välittömästi alaa jos sillä tienaa 4000 e/kk ja ehtii hoitaa lapset ja kodin ja jatko-opiskella.

Vierailija
55/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kertaa enemmän kuin minä, joten luonnollisesti myös maksaa enemmän yhteisiä menoja. Hoidanhan minä hänen lapsensa ja kotinsa.

Vierailija
56/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

32, millä ihmeen 500 eurolla? Helsingissä on suurempi kotihoidontuki kuin tuo. Ja minä tein töitä koko kotonaoloajan. Äitiyspäivärahani oli 134 euroa kuussa, ja kotihoidontukea nostaessani tienasin noin 4 000 kuussa.

Pötypuhetta! Laske kuule itse ihan vaan. Helsingissä saa lakisääteistä kotihoidon tuen hoitorahaa 314,28 euroa kuukaudessa sekä Helsinki-lisää 218,64 euroa /kk kun lapsi on alle 2-vuotias ja 134,55 euroa /kk kun lapsi on täyttänyt 2 vuotta.

Minä ainakin sain 532€ että menipä pahasti pieleen, kun jätin tuon 32€ mainitsematta.

Vierailija
57/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mulle mikä sun bisnes on? Mä vaihdan aivan välittömästi alaa jos sillä tienaa 4000 e/kk ja ehtii hoitaa lapset ja kodin ja jatko-opiskella.

Siis kun sun äitiyspäiväraha on ollut 136 e, niin kyseessä on aivan upouusi, äitiyslomalla aloitettu työ, koska sulla ei näemmä ole ollut yhtään tuloja aikaisemmin, koska saat jotain superminimiäitiyspäivärahaakin.

Tahdon tosiaan tietää ja rikastua minäkin!

Vierailija
58/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikkasi on ihan sumea. Äitiyspäivärahassa tulee todella pian leikkuri vastaan, joten vaikka tienaisi kuinka, päiväraha ei enää parane.

Ja ei, ei ole uusi työ, olen tehnyt tätä vuodesta 1988. Ja kotihoidontuella ollessani tein itse asiassa puolella teholla töitä. Ennen äitiyslomaa tienasin noin 10 000 euroa kuussa ja nyt taas, kun kuopuskin aloitti puolipäivätöissä.

Vierailija
59/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikkasi on ihan sumea. Äitiyspäivärahassa tulee todella pian leikkuri vastaan, joten vaikka tienaisi kuinka, päiväraha ei enää parane.

Ja ei, ei ole uusi työ, olen tehnyt tätä vuodesta 1988. Ja kotihoidontuella ollessani tein itse asiassa puolella teholla töitä. Ennen äitiyslomaa tienasin noin 10 000 euroa kuussa ja nyt taas, kun kuopuskin aloitti puolipäivätöissä.

Yleensä ilmoitetaan täällä nuo kk summat...

Vierailija
60/77 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus on siis yli 5v joten kotihoidontuki loppui reilu 2v sitten.

Emme kyllä ajattele niin että mies maksaisi kaiken, vaan että tulot ovat perheemme tulot. Omia tilejeä tms. ei ole.

Toinen meistä käy kodin ulkopuolella töissä (mies) ja toinen huolehtii perheestä (minä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi