Olipas hel..tin kiva aamu taas!!!
Sain inspiraation ja siivosin 3-v:n huoneen kunnolla. Siis kaadoin lelukopat ympäri ja lajittelin lelut oikeille paikoilleen ja kaikki tilpehöörit pois. Imuroin ja lähdin hakemaan lattianpesu vettä...
Takaisin tulin, lelukopat kaikki kaadettu lattialle: -Kato äiti mä uin. Siellä tyttäreni makasi lelujensa keskellä uimaliikkeitä harjoitellen. Siinä eka kilahdus, mutta sain pidettyä hermoni.
Syötiin ja laitoin pikkuveljen 10kk nukkumaan. Keitin kahvit itselleni, ja juuri kun sain kahviini maidon kaadettua, kuuluu riemunkiljahduksia makuuhuoneesta patjannitinän säestämänä.
Siellä se rakas kolmevuotias hypähteli veljensä hereille. Pidättelin taas hermojani. Aloin nukutuksen alusta, mutta poika ei suostu enää nukkumaan. Vessahädän saattelemana lähden poika kainalossa vessaan, jossa huomaan pöntössä olevan kokonaisen paperirullan ja puuteria siellä täällä: -Mä meikkasin, tuli sotku, mutta minä siivosin, sanoo 3v.
Kilahdin ja huusin. Niinpä 3v laittoi kädet korvilleen, painui sänkyynsä ja nukahti. 10kk ei nukahda mutta rutisee väsymystään.
Kyllä kotiäitiys on kivaa!!!
Kommentit (18)
Voi voi kun se lukutaito olisi nykypäivänä niiin tarpeellinwn juttu :(
Sellaista se on lasten kanssa !!
Ole onnellinen, että lapsesi on luova ja omaa hyvän mielikuvituksen !! Asiat voisi olla paljon huonommin.
Muukin kuin kotiäiteys on kivaa !! ;)
koska hän itse siivosi sotkunsa?!
Puuterin oli levittänyt ja yrittänyt siivota sitä kuivalla vessa paperilla: Tulos, tukkeutunut pönttö ja puuteri levinnyt edelleen!
oli yrittänyt parhaan taitonsa mukaan siivota. Olisko hyvä vähän katsoa mihin tavaroita jättää ? Olis lapsi vaan voinut tehdä vielä enemmän sinulle kilahduksen aihetta... ;)
Älä ap välitä noista jeesustelijoista. Kotiäiteys on just tota, ja siihen saa välillä tympääntyä. No, myöhemmin varmaan naurat tälle päivälle:)
vaikka ymmärrän kolme-vuotiaankin näkökulman:)
mutta kökittekö te sisällä koko aamun? Ei ihme jos pinna kiristyy eikä lapsetkaan pääse purkamaan tarmoaan.
mentiin aamupalan jälkeen puistoon ja sieltä kotiin ruokailemaan, jonka jälkeen kakrut päiväunille.
Silloin levähdin ja sen jälkeen siivoushommia.
Iltapäivällä usein omalle pihalle.
Mulla ainakin 3v oli niin ehtiväinen, että tarvitsi melkein kokoaikaista vahdintaa. Lastenhuoneen lelut lajiteltiin yhdessä.
Sitten tulee äiti ja kilahtaa...
Puuterin oli levittänyt ja yrittänyt siivota sitä kuivalla vessa paperilla: Tulos, tukkeutunut pönttö ja puuteri levinnyt edelleen!
mutta kökittekö te sisällä koko aamun? Ei ihme jos pinna kiristyy eikä lapsetkaan pääse purkamaan tarmoaan.
Normaalisti kyllä ulkoillaan 2x1,5-2h, aamulla ja illalla. Sillä tää varmaan ihan pipariks menikin. ap
"Kato äiti mä uin!" :DDDDDDDDDDD
Suorastaan mielettömän ihana muksu sulla :D Hermoja saattaapi raastaa, mutta on siitä jälkeenpäin ajateltuna varmaan hurjasti hupiakin :)
mentiin aamupalan jälkeen puistoon ja sieltä kotiin ruokailemaan, jonka jälkeen kakrut päiväunille.
Silloin levähdin ja sen jälkeen siivoushommia.
Iltapäivällä usein omalle pihalle.
Mulla ainakin 3v oli niin ehtiväinen, että tarvitsi melkein kokoaikaista vahdintaa. Lastenhuoneen lelut lajiteltiin yhdessä.
Aamupalan jälkeen ulos ja iltaruuan jälkeen uudestaan. Aamulla satoi, ja päätin että kokeillaan olla aamu sisällä, kun ip luvattu parempaa keliä.
Suorastaan mielettömän ihana muksu sulla :D Hermoja saattaapi raastaa, mutta on siitä jälkeenpäin ajateltuna varmaan hurjasti hupiakin :)
Kyllä näille letkautuksille aina on jo seuraavana päivänä naurettu. :D Itseasiassa nyt jo vähän naurattaa, kun poikakin rauhoittu rutinoiltaan tutkiin varpaitaan.
Huoh, täällä noita jeesustelijoita aina riittää. "ulkoilua, ulkoilua..." Jos nyt sattuu siivouspuuska itselle, niin silloinhan sitä siivotaan ja ollaan sitten sisällä, jos ei satu asumaan omassa talossa, jossa näppärä sisäpiha jonne sen 3-veen voi heittää hetkeksi yksinään.
"täällon joskus sitte puistattavia av-ämmiä"
"me ulkoillaan AINA kaksi kertaa päivässä, monta tuntia kerrallaan" (toki kukaan ei tiedä sitä että se ihana puoliso, villekalle kun tulee töistä, tekee sitten ruoat ja hoitaa kotityöt, kun maija ei lasten kanssa ehdi sitten niin mitään, kun on pakko olla ulkona joka aterian välissä)
hermot kesti kuitenkin! Mulla olis kilahtanut jo sen lelulaatikoiden kaatamisen myötä.
että hauska lapsi.