Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ole koskaan vaatinut lapsiltani mitään muuta, kuin empatiaa ja etiikkaa

Vierailija
26.08.2009 |

Eli ei huoneen siivoamista, ei kodin siivoamiseen osallistumista eikä mitään muutakaan tuollaista.

Toisaalta olen edellyttänyt empatiaa, toisen tilanteeseen eläytymistä, moraalisten ja eettisten asioiden pohtimista ja omien ajatusten kyseenalaistamista yms.

Nyt 14- ja 15- vuotiaina hoitavat kaiken itse. Ovat myös useamman kerran siivonneet oma-aloitteisesti koko asunnon lattian pesuineen ja mattojen ulos viemisineen pyytämättä..keskiarvot ovat yli ysissä ja rajoista ei tarvitse riidellä. Aina toimivat asiallisesti.

Tällä palstalla pitänee mainita sekin, että ovat saaneet nukkua aina vieressä, jos ovat halunneet.

Miksi siis ovat tällaisia, vaikka en ole pakottanut enkä korostaen rajoja asettanut?? Eikö tämän palstan mukaan minun lapsistani olisi pitänyt tulla rajattomia riehujia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin minäkin olen kasvanut ja hyvä minusta tuli.

Toisaalta oma lapseni ei ole samanlainen

Vierailija
2/4 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikää itsekehu, vaan juttu nousi mun ainaisesta ihmettelystäni, että miksi niitä lapsia pitää kaitsea ja komennella asioihin, mitkä eivät ole lainkaan ikätasolle ominaisia. Varsinkin kun ne tulevat ajan kanssa aivan itsestään. Lapsi löytää ns. sisäisen motivaation tuottaa hyvää ympäristölleen, kun lasta kohdellaan hyvin. Toisaalta kun lapsi oppii ennen kaikkea mallista, toimii vanhempien kodinhoito yms asiat vahvana esikuvana..

Eli ei vaadita niiltä lapsilta liikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta löytää täältä NIIN samoin ajatteleva äiti!

mikää itsekehu, vaan juttu nousi mun ainaisesta ihmettelystäni, että miksi niitä lapsia pitää kaitsea ja komennella asioihin, mitkä eivät ole lainkaan ikätasolle ominaisia. Varsinkin kun ne tulevat ajan kanssa aivan itsestään. Lapsi löytää ns. sisäisen motivaation tuottaa hyvää ympäristölleen, kun lasta kohdellaan hyvin. Toisaalta kun lapsi oppii ennen kaikkea mallista, toimii vanhempien kodinhoito yms asiat vahvana esikuvana.. Eli ei vaadita niiltä lapsilta liikaa...

Vierailija
4/4 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä nyt jotain muutakin tulee vaadittua (kuten sen, että vaatteita ei heitellä lattialle ja yleisiä käytöstapoja), mutta yleisperiaatteena on etiikka ja empatia. Isä vielä korostaa sitä, että pitää käyttää omaa päätään.

Näin me mennään. Lapset ovat nyt koululaisia eikä ole syytä muuttaa linjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän