Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla ystäviä jotka vaan valittavat mutta eivät tee asioille itse mitään???

Vierailija
26.08.2009 |

Vietin juuri puoli tuntia puhelimessa kaverini kanssa joka on jo kolme vuotta valittanut että ei viihdy työpaikallaan ja siellä ollaan hirviöitä. Mutta ei, hän ei vaan suostu miettimään että kenties sitä työpaikkaa pitäisi vaihtaa.

Mammapiiristä on tuttu äiti jolla oli tosi paha synnytyksen jälkeinen masennus ja hän siitä kipuilee yhä (lapsensa on nyt 1,5v). Silti hän on yrittänyt tulla raskaaksi uudelleen jo lähes vuoden (heti kun kuukautiset alkoivat) ja nyt sitten tulikin raskaaksi. Hänen itkuaan kuuntelin eilen hiekkalaatikolla kun häntä pelottaa miten tässä käy uuden raskauden jälkeen kun edellisestäkään masennuksesta ei ole vielä päässyt yli. No oliko se pakko yrittää raskaaksi vielä?

Jatkuva valituksen aihe yhdellä ystävälläni on raha ja sen puute. Ei ole rahaa, ei ole rahaa, pitää säästää, ei voi tehdä mitään. Kyllästyivät paritaloasuntoonsa ja möivät sen. Ostivat tilalle kerrostaloasunnon. Minä siihen että "kiva nyt teillä varmaan on sitten enemmän rahaa käytettävänä". Vastaus: "No ei todellakaan ole, meillä oli entisestä asunnosta lainaa 120.000e ja nyt sitä on yhteensä 200.000e, nyt vasta tiukoille menee mutta me haluttiin ehdottomasti juuri tähän tiettyyn kerrostaloon ja vaihtaa kaupunkia". Ja sitten kuuntelen päälle tunnin valitusta siitä kuinka elämä on nyt ihan kauheaa säästämistä ja kaikki ilo on mennyt kun mitään ei voi tehdä.

WTF - miksi ehdointahdoin tehdä elämästä vaikeampi kuin se on???

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yx kaveri, joka on umpi saita. Valittaa aina, kun kaikki on niin kallista, esim. lasten vaatteet pitäisi saada kaikki eurolla kappale. Ihan kaikki on hänestä käsittämättömän kallista. Valitus ärsyttää siksi, että hänellä on oikeasti rahaa, hän vaan säästää niin valtavasti, että elämiseen ei jää mitään. Siis säästötilillä on kyllä rahaa kamalasti, mutta käyttötilillä ei. Jos siirtää koko palkan säästöön ja yrittää jollain pikkusummalla elää koko kuukauden, niin tottakai on tiukkaa, mutta turha mun mielestä sit valittaa asiasta!

Vierailija
2/2 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kehuskella. Ehkä ystäväsi luulee sinun olevan niitä ihmisiä jotka kaikkoavat heti jos ystäväsi iloitsee sinulle kuinka hyvin hänellä meneee ja kuinka hyvin heillä on raha-asiat, kuinka helposti hän raskautui tai kuinka ihanan terveitä hänen lapsensa ovat olleet.

Ehkä ystäväsi kokee että saa sinulta myötätuntoa ja että sinulle tulee hyvä mieli kun tajuat kuinka ystävälläsi ei ole täydellinen elämä kuten ei sinullakaan?

Itse laittaisin kaiken tuon vain sen piikkiin, että nuo kyseiset asiat pyörivät ystäviesi mielessä ja he puhuvat ne julki sinulle. Eivät viitsi keksiä mitään tyhjänpäiväistä ja heille merkityksetöntä läppää säästä tai Kreikan tulipaloista tai naapurin tekemisistä. Vaan puhuvat suoraan sydämestään. Eihän kukaan ole koskaan huolissaan niistä asioista jotka ovat elämässä hyvin. Ei niitä pohdita ja niihin etsitä ratkaisua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi