mitä mukaan kouluun välipalaksi? kaikki ideat kehiin!
pitäsi olla lämpimässä säilyvää, hyvää ja terveellistä.
banaaneja, rypäleitä ym. hedelmiä on aina mukana mutta jotain vaihtelua olisi kiva olla.
lisäksi välipala keksejä on ollut ym..
Kommentit (45)
ja jos eka ja toka luokkalaisilla on pidempi päivä vaikka 3 asti, niin pyydettiin laittamaan pienet eväät mukaan että jaksavat.
-ap-
vaikka rasiaan valmiiksi paloiteltuna. Kurkkua samalla systeemillä, kukkakaalia..
mutta olisi kiva laittaa välillä jotain muuta
cashew-pähkinöitä tms., ei suola-), myslipatukka, niitä välipalakeksejä, hedelmäsmoothie-juoma. Eikö hedelmistä, vihanneksista ja näistä luettelemistani jo löydy vaihtoehtoja?
kun oli pitkä päivä.
Laitettiin just porkkanaa tai kukkakaalia tai omenaa. Joskus oli pieni pussillinen pähkinöitä tai kuivahedelmiä. Osalla luokkalaisista oli ollut suklaapatukoita tai näitä välipalapatukoita eli myslipatukoita. Banaani on usein vähän huono, se möyhentyy helposti laukussa kirjojen alle. (yök)
Ja kyllähän se hedelmä tietysti riittää. Kyse onkin siitä, että jos haluaisi joskus laittaa jotain muuta.
kerhoon ja päivä päättyy vasta neljältä,muina päivinä kolmelta,opettaja oli toivonut,että iltapäivälle otetaan eväitä
kyllä koulussa saa ihan tarpeellisen määrän ruokaa... siinä mitään välipaloja tarvita.
Eri asia jos joku satunnainen tarve.
vähän vaan margariinia ja vaikka kurkkua - ne voi laittaa vaikka erikseen, ettei leipä kostu liikaa. Tai nämä paussi-patukathan on tosi hyviä. Tai pikkuporkkanoita.
kiellettiin,hedelmä on monesti iltapäivällä aika kammottavassa kunnossa,pähkinäpussi voisi olla hyvä tai ne kuivatut hedelmät,joskus olen laittanut kylmäkallen seuraksi leivän sellaiseen pieneen kylmäpussukkaan
Jos koulussa on ruoka klo 10.15 ja se ruoka vielä sattuu olemaan lapsen inhokkia, ihan varmaan on kiljuva nälkä ennenkuin pääsee kotiin klo 15.20.
Ja vaikka ruoka maistuisikin niin siltikin tuon kuuden tunnin aikana ehtii tulla nälkä.
kyllä koulussa saa ihan tarpeellisen määrän ruokaa... siinä mitään välipaloja tarvita. Eri asia jos joku satunnainen tarve.
Ei meillä lapset jaksa syödä yhdellä kertaa niin paljon ruokaa että sillä jaksaisi koko pitkän päivän.
kyllähän aikuisetin syövät ja kahvittelevat töissä 2-3h välein.
Ei meillä lapset jaksa syödä yhdellä kertaa niin paljon ruokaa että sillä jaksaisi koko pitkän päivän. kyllähän aikuisetin syövät ja kahvittelevat töissä 2-3h välein.
2-3h välein?? siis kuka aikuinen muka syö 2-3h välein?? Lapselle riittää välipalaksi joku omena tms., jos tosiaan sellaiseen on tarvetta.
työ alkoi 6.00. kahvi 8.00. ruoka 11.30-12.00. iltapäivä kahvi 14.00.
kyllä mä ainakin laitan jotain suuhun 3 tunnin välein. en siis vedä mahaa täyteen 3 tunnin välein vaan syön vähän kerrallaan.
ja joo joo riittää se omena tai banaani mutta VAIHTELUA TÄSSÄ KYSELTIIN
Minusta olisi ihan luonnollista syödä jo klo 15 aikaan välipala ja sitten seuraavaksi päivällinen kotona n klo 17-18. Jos sitten sattuu olemaan koulussa välipalan aikaan niin mikäs siinä, miksei sitä voi koulussa syödä. Verensokeria ei pitäisi päästää liian alas jotta jaksaa aivotkin työskennellä ja lapsi vähän leikkiäkin vielä koulun jälkeen.
Minusta on kätevä käyttää eväsrasioita; niihin voi laittaa leivät ja hedelmät (vaikka valmiiksi pilkottuna) eikä muussaannu. Ja jos joku nyt ihmettelee että vielä pilkottuna niin kyllä minä teen samoin ihan itsellenikin!! Paljon mukavampaa eikä sottaa. Mieluummin hedelmä kuin suklaapatukka. Muistakaa myös riittävä juominen eli vaikka juomapullo mukaan tarvittaessa.
Nuo ehdotukset pähkinöistä ja kuivahedelmistä kuulostivat myös hyviltä.
mysli tai välipalapatukoita, hedelmiä ja "Pilttiä". Tuntuu että tuo hedelmäPiltti on suosituin...
opeta se mussukka syömään monipuolisesti eikä pelkkiä ranskiksia tai muusia ja lihapullaa.
Ei kouluissa ole pahaa ruokaa enää nykyisin. Borchkeitto ja tilliliha ovat historiaa...
maailma on menossa kuin ollaan syömässäkin jo 2h välein... ettei vaan heikota.
Ovathan tuoreat karjalanpiirakat kaupassakin lämpimässä.
Toinen vaihtoehto on grahanlihapiirakka, olikos se nyt Saarioisen. Hiukan terveellisempi kuin tavallinen ja pienempi kokoisempi.
Kyllä yksi omena on mun mielestä liian vähän, jos puhutaan jopa kuuden tunnin ruokailuvälistä...
Eri ihmisille sopii erilainen syöntitapa ja mulle ainakin sopii se, että syön usein vähän kerrallaan. Olen hoikka, joten älä tule haukkumaan syöntitapani pohjalta plösöksi.
2-3h välein?? siis kuka aikuinen muka syö 2-3h välein?? Lapselle riittää välipalaksi joku omena tms., jos tosiaan sellaiseen on tarvetta.
1. ja 2. luokalla saa välipalan, mutta 3. luokalla ei enää saa ja kun koulua on klo 9-15 ja lounas on koulussa jo klo 10 jälkeen niin nälkä siinä lapselle tulee.