Miten pukeudun tyylikkäästi puistoon (näyttämättä pelleltä)?
Kommentit (44)
ja että siellä on joku pukeutumiskoodi. tiedänpää nyt tämänkin.
Ei siellä oikeasti ole. on vain kasa mammoja, joilla kullakin on oma käsityksensä siitä, mikä on käytännöllistä ja miten paljon tyylistä voi tinkiä sen vuoksi. osalla ei ole edes sitä tyyliä, mistä tinkiä.
En myöskään halua pilata kalliita nahkasaappaita kuraloskaisessa mössössä seisoskelemalla jne. Olen harkinnut vaihtovaatteitakin, mutta se tuntuu aika isolta työltä kantaa niitä mukana aamusta lähtien.
- numero 20
Minä teen saman, mutta menen puistoon siisteissä työvaatteissa, yleensä hameessa ja jakussa. Ei ole yhtään haitannut mun seisoskeluani, vauhdin antamista ja lasten puuhailua katsomista. Mitä nyt välillä korot uppoaa hiekkaan.
Mutta minua ärsyttää oma pukeutumiseni. Menen aina töistä suoraan puistoon (päiväkodin kautta tietysti), mistä seuraa, että joudun pukeutumaan töihin puistovaatteisiin. Nyt kesällä se ei ole ongelma (en käytä jakkupukuja töissä), mutta syksyllä ja talvella olisi mukava pitää vähän siistimpiäkin vaatteita joskus. Nyt kaikki hyvät vaatteet jäävät vain kaappiin odottelemaan parempia aikoja, kun joudun vetämään joka aamu goretex-kengät ja paksut housut jalkaan. Tylsää.
eiväthän aikuistet siellä tee muuta kuin vahtivat lapsia.
Minä ainakin lasken liukumäkeä ja keinun. :) Talvella lasken liukurilla ja luistelen.
t. kahden lapsen äiti
kireä toppi jakun alle, lyhyt hame, verkkosukat ja korkeat korkkarit. Tyyliin sopii vielåä tupakka suupieleen.
Eikun ihan totta, miten joku jaksaa miettiä puistovaatteita? Ei ole ikinä käynyt mielessäkään, että pitäisi puistovaatetusta miettiä erikseen. En todellakaan lähde puistoon työvaatteissa ellen sitten ole tulossa suoraan töistä. Kun ulkoilen lasten kanssa (oli kohde sitten leikkipuisto, metsä taikka luontopolku) niin pukeudun tilanteen ja sään mukaan: kunnolliset jalkineet vuodenajan mukaan, samoin muu vaatetus vuodenajan mukaan (talvella ja syksyllä/keväällä gore-tex ulkoiluasu, kesällä muuta).
Koittakaa nyt hyvät ihmiset relata - jos on aikaa pohtia ja miettiä leikkipuistoon laitettavaa vaatetusta niin silloin ihmisellä on liikaa aikaa!
ja puisto on sopivasti kotimatkan varrella päiväkodista tultaessa.
-20
Mä menen yleensä ihan tavallisissa arkivaatteissa (farkut tai sammarit, paitapusero, neule tms.). Jos on kura- tai loskakelit, niin sitten gore texeissä.
Meillä on aikuisten farkut ihan pestäviä, joten jos ne vähän tulee hiekkaan tms. niin ei haittaa yhtään.
Kävelykengät mulla on yleensä jalassa.
Mitä hel...tin väliä sillä on miten puistoon pukeutuu?
Vai arvotetaanko ihminen sen mukaan mitä on päällä?
Mä meen ainakin lötköhousut ja crocksit jalassa sinne, onpahan ämmillekin supistavaa.
päätöksen, jonka olen tehnyt jo aikoja sitten: en milloinkaan, siis milloinkaan, tule menemään yhteenkään leikkipuistoon.
päätöksen, jonka olen tehnyt jo aikoja sitten: en milloinkaan, siis milloinkaan, tule menemään yhteenkään leikkipuistoon.
Ja mä varmasti kanssa lopetan käymisen kun ei huvita pukeutua hiekkalaatikon reunalle parhaimpiinsa.
Meidän puistoon tuli kerran nuori, kaunis äiti tyttärensä kanssa leikkimään. Äidillä oli tukka laitettu nätisti, meikkiä naamassa, farkut jalassa, kiva villapaita ja siinä päällä toppaliivi. Ja ai että mä kadehdin sitä! Se oli niin hyvännäköinen! Ite olin pipo päässä ja just se Erätukun tuulipuku päällä, ilman meikkiä.
Mutta joo, mä pukeudun yleensä sään mukaan. Kun on kylmää ja märkää, niin tuulipuku on ehdoton. Loppukeväästä ja alkusyksystä, kun on aika lämmintä, niin mulla on farkut ja huppari/t-paita/trikoopaita.
Äidillä oli tukka laitettu nätisti, meikkiä naamassa, farkut jalassa, kiva villapaita ja siinä päällä toppaliivi. Ja ai että mä kadehdin sitä! Se oli niin hyvännäköinen!
Mielipiteitä on tosiaan monia. Omasta mielestäni ei ole juntimpaa kuin toppaliivi. Paitsi ehkä ne crocksit.
Mitä hel...tin väliä sillä on miten puistoon pukeutuu?
farkut-huppari-tennarit -linjaa. Onneksi meidän lähipuistossa se on käypä asu. Minä ainakin pukeudun puistoon niin, että voin lähteä siitä samantien vaikka mihin.
enkä välitä hevonkettua onko se teidän mielestä junttia vai ei. koska tykkään pitää niitä cräksejäni. piste.
farkuissa myös sateella ja pakkasilla? Mä inhoan olla märissä farkuissa, joten sadesäällä mulla on vedenpitävä ulkoilupuku ja goretex-kengät jalassa. Pakkasilla siistit mustat toppahousut ja toppatakki. Nyt syksyllä on yleensä farkut, mutta musta ne on esim. hiekkalaatikolla kyykkiessä hankalat, mutta johtuu varmaan farkkujen mallista. Kesällä lämpimällä ilmalla on hame+toppi, caprit + toppi, mekko tms.
No nimenomaan, olen ihan samaan mieltä kanssasi. Rakastan vaatteita ja mietin yleensä tarkkaan mitä laitan päälleni, mutta täytyy sanoa että puistopukeutuminen on viimeinen juttu, josta otan paineita. Hih!
pukeutuminen on tyylikästä.
On siinä siisteissä capreissa, paitapuserossa ja ohuessa neuleessa patsastelevalla mammalla vähän varomista, jos pitää lasta nostella, auttaa tms. Onhan se varmaan tyylikästä, kun ohut neule repeentyy tai tarttuu johonkin, ja yltäpäältä hiekkainen lapsi kiipeää syliin.
Itse joskus käyn siisteissäkin vaatteissa puistossa, jos mennään vaikka jollain asiointireissulla lasten mieliksi pyörähtämään puistossa. Ja jos itsellä on siistit, fiinit vaatteet, niin kylläpähän se puistoilu on nimenomaan sitä patsastelua ja vaatteiden varomista, eikä mitään muuta.
farkuissa myös sateella ja pakkasilla? Mä inhoan olla märissä farkuissa, joten sadesäällä mulla on vedenpitävä ulkoilupuku ja goretex-kengät jalassa. .
Luuletko että lapsikaan nauttii siitä.
"Mutta kun se kuuluu asiaan suomessa"
ja että siellä on joku pukeutumiskoodi. tiedänpää nyt tämänkin.