Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hyvät kirjat pinoon!!

Vierailija
26.08.2009 |

haluaisin laajentaa lukuelämyskiäni! kaikki hyvät kirjat pinoon!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lukenut tän kirjan varmaan viisi kertaa ja aina se on yhtä hauska ja koskettava yhtä aikaa. Kirjoitettu mun mielestä samaan tyyliin kuin Sieppari Ruispellossa.

Vierailija
2/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marianne Fredrikssonin kirjaa Anna, Hanna ja Johanna, suosittelen.

Erinomainen on myös Tuhat loistavaa aurinkoa, Khalid Husseinilta (jota varmaan moni muukin suosittelee).

Joka vuosi luen uudelleen Tolkienin Tarun sormusten herrasta, alkuperäiskielellä englanniksi luettuna tulee vähän haastettakin, ihana se on aina!

Rentouttavaa lukemista kaivatessani tartun jännäreihin ja dekkareihin, esim. ruotsalaisia dekkaristeja on paljon hyviä. "Naisten jännäreitä" kirjoittaa hyvin vanha kunnon Mary Higgins Clarke, niitäkin on kiva lukea englanniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalaisen Anne B. Ragden trilogia: Berliininpoppelit, Erakkoravut ja Vihreät niityt. Loistava, koskettava ja humoristinenkin sukutarina. Suosittelen!

Vierailija
4/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhat loistavaa aurinkoa -kirjaa.. Mulla on se tuolla kaapissa ja pari kertaa oon yrittänyt lukea sen, mutta on edelleen niitä harvoja kirjoja, joita en väkisinkään saa luettua loppuun.

Vierailija
5/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anja Snellman: Safari Club (muukin tuotanto)

Juha Itkonen: Anna minun rakastaa enemmän

Gabriel García Marquez: Sadan vuoden yksinäisyys

John Irving: Garpin maailman, Kunnes löydän sinut, Leski vuoden verran...

Siri Hustvedt: Kaikki mitä rakastin

Virpi Hämeen-Anttila: Alastonkuvia, Sokkopeli

Anna Gavalda: Kunpa joku odottaisi minua jossakin, Kimpassa

Erlend Loe: Supernaiivi, L, Doppler

Leena Krohn: Pereat mundus, Unelmakuolema, Datura

Vierailija
6/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torey Haydenin kirjoja, Wilbur Smith, Jari Tervo, Wexi Korhonen

Vierailija
7/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stieg Larsson: koko trilogia

Torey Hayden: koko tuotanto

Chuck Palahniuk: Fight club

William Goldnig: Kärpästenherra

Vierailija
8/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhat loistavaa aurinkoa -kirjasta. Ihan samanlaista Lähi-Itä-karmea-kohtalo -kukkua kuin aikanaan Prinsessa Sultana -kirjat. Mustavalkoisia hahmoja ym. Yök! Olin tosi pettynyt, kun tätä niin markkinoitiin erikoisempana ja älykkäämpänä.

Mä suosittelen puolestani Kari Hotakaisen kirjoja. Klassikko, Juoksuhaudantie, Ihmisen osa...

Loistavaa ja oivaltavaa tekstiä. Huumoria piisaa.

Käytän röyhkeästi tilaisuutta myös blogini mainostamiseen ;)

http://morre.laiskiainen.org/blog/

Kyseessä on siis kirjablogi. Arvostelen lukemiani kirjoja.

Vierailija
9/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Paul Therouxin matkakirjat, Bernard Schlinkin Lukija, Andre Brinkin ei-historialliset kirjat, Siri Hustvedtin kirjat, Maria Jotuni, Juhani Aho, MinnA Canth.

Vierailija
10/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kovasti Anita Shreven ja Nancy Thayerin kirjoista (menevät kevyemmän luettavan puolelle). Ja hömppäkirjailijoista esim. Jane Green, Cathy Kelly, Marian Keyes ja iso suosikkini Jennifer Weiner.

Vierailija
11/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margaret Atwood: Orjattaresi (Tavallaan scifiä, karmiva kuvaus tulevaisuuden fundamentalistisesta yhteiskunnasta.)

Juha Itkonen: Kohti

Anssi Kela: Kesä Kalevi Sorsan kanssa (Olin ennakkoluuloinen, mutta romaanin maailma vei mukanaan.)

Zadie Smith: Kauneudesta (Oon lukenut tämän jo monta kertaa, hieno kuvaus perhe-elämästä).

Traudl Junge: Viimeiseen saakka (En ole tuosta nimestä nyt ihan varma. Hitlerin sihteerin muistelmat ajasta Hitlerin palveluksessa. Etenkin loppuosa on todella mukaansatempaavasti kirjoitettu.)

Vierailija
12/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi Oksasen Puhdistus. Hustvedtin Kaikki mitä rakastin oli hyvä, mutta Amerikkalaista elegiaa en ole päässyt puolta väliä pidemmälle, vaikka olen kuinka yrittänyt.

Muista kuin romaaneista suosittelen Äidin voimakirjaa. En muista kirjoittajaa, mutta on juuri ilmestynyt.

Vierailija
13/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hömppä osastolta mutta Himoshoppaajalla saa aivot narikkaan oikein hyvin. Samoin Marian Keyesin kirjoilla ja dekkareista Patricia Cornwellin tuotanto. Ja se toinen nainen joka myös kirjoittaa kuolemansyyntutkijasta.. Ei tuu nimi mieleen..

Vierailija
14/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita konsaan olen lukenut ovat Tsingis Aitmatovin kirjat. Surullisia ja koskettavia tosin. Tuo Morren suosittelema Hotakaisen Juoksuhaudantie myös hyvä. Olen tykännyt myös Tuula-Liina Variksesta ja Merete Mazzarellasta, elämäkertoja. Yksi hyvä tulee mysö mieleen: Edgar Mintin ihmeellinen elämä. Englanniksi luen ns.chick-lit kirjoja eli sitä hömppää.

Vierailija
15/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cristiane F. Huumeasema Zoo,

Torey Haydenin kirjat myös täällä tosi luettuja..

Vierailija
16/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä, mut näin äkkiseltään ei sitten tuu mieleen :-P

Vivi-Ann Sjögren: Andalusian karkea suola

Itkonen: Kohti

Oksanen: Puhdistus

Claire Castillon: Äidin pikku pyöveli (tms, novellikokoelma)

Armas Alvarin novellit, en muista kirjojen nimiä

Vierailija
17/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Connellyn dekkarit

Vierailija
18/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmiosainen sarja

-miehet jotka vihaavat naisia

-tyttö joka leikki tulella

-kun pilvilinna romahtaa

jatkosarja ja suosittelen

Vierailija
19/19 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dickensin "Kolea talo". Aluksi tuntuu vaikealukuiselta mutta kiehtova juoni, ajankuvaus ja hykerryttäviä henkilöhahmoja (joita on niin paljon että kirjassa on takana luettelo josta voi tarkistaa, kuka olikaan kuka). Ostin lentokentältä pokkarina matkalukemiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän