sivari vaatii enemmän kanttia
mun mielestä sivarin käyminen vaatii enemmän kanttia mieheltä. kun armeijaan ajaudutaan automaattisesti, ja peruste armeijan käymiseen on luokkaa
(lainaus toisesta keskustelusta:)
"Kävi sen minimin (6kk) ja vihasi täydestä sydämestään.
Ei mennyt sivariin, koska se olisi kestänyt niin paljon kauemmin. Sai ilmeisesti aika huonot arvosanat, koska touhu ei kiinnostanut."
mun mielestä on paljon miehekkäämpää ja kunnioitettavampaa mennä sivariin, jossa myös harjoitellaan kriisin varalle. samalla saa myös hyödyllistä työkokemusta.
ja kuten jotkut tuolla kertoivatkin, monissa maissa vain älyltään tai sosiaaliluokaltaan alemmat menevät armeijaan.
arvostan sivareita, toki heissäkin on lusmuja ja huonoja ihmisiä. epäisänmaallisia eivät silti välttämättä ole, arvostavat veteraanien työtä. nyt on aika kuitenkin toisenlainen, ja muutakin työtä maan hyväksi tarvitaan.
Kommentit (6)
Etenkin sodan syttyessä ne sivarit vasta niitä tosi äijiä onkin.
kun ei aijo puolustaa perhettänsä ja lapsiansa hyökkäykseltä. Tarjoaa varmaan vaimoakin raiskattavaksi vastustajille ja luikkii itse karkuun!.....yök
ap, olen sivarin vaimoke joka osaa ihan itse puolustaa ja puolustautua=)
Olisin onnesta soikea jos oma lapseni sitten joskus menisi mieluummin sivariin kuin inttiin. Näkemykseni mukaan intti on paikka jossa miehet opetetaan pokkuroimaan, leikkimään pyssyillä, urostelemaan, halveksimaan naisia, tottelemaan auktoriteetteja aivottomasti.
Oma mieheni kävi intin seurusteluaikanani ja yritin kyllä käännyttää. Sai vielä jonkin arvonkorotuksen jonka takia häpeän silmät päästäni. Sellaisiahan saa vain pahimmat pokkuroijat ja typerimmät tottelijat.
mielipidettämme kysyy. Mies inhoaa inttiä jopa niin paljon, että on valmis tukemaan myös totaalikieltäytymistä.
En itse ole lainkaan vakuuttunut siitä, että nykyinen malli olisi maanpuolustuksellisesti paras vaihtoehto. Paljonko sen muutaman kuukauden pakkopullan jälkeen edes muistetaan? Kertausharjoituksiakin on niin vähän. Mahtaa olla tosiaan hyötyä jostain viisikymppisestä kaljamahaisesta äijästä, joka on käynyt intin kymmeniä vuosia sitten...
Ja kuten tuossa toisessa inttikeskustelussa totesin:
Minusta miehen arvo ja miehekkyys on ihan jostakin muusta kiinni. Tietysti jos ei osaa ajatella aivoillaan sen vertaa, niin täytyyhän sitä turvautua joihinkin täysin ulkokultaisiin määritteisiin.
sanoi sivarin vaimoke :)
säälin sua