NYT KAIKKI VASTUUNTUNTOISET IHMISET RÄKÄISET LAPSET POIS NÄKYVILTÄ.
Jos lapsellanne on hiemankin nuhaa tai yskää niin heti väilittömästi pois päiväkodista yms. lapsilla kun on tota nuhaa ja yskää keskimäärin joka syksy ja kevät ja se saattaa kestää noin 1-2 viikkoa ilman senkummempia oireita. Kyllä työnantaja varmasti ymmärtää ja antaa vapaata. Ja jos niitä lapsia sattuu olemaan enemmänkin niin saa helposti noin 2-3 kk lomaa...... NÖF NÖF
Kommentit (31)
Kyllä työnantaja varmasti ymmärtää ja antaa vapaata. Ja jos niitä lapsia sattuu olemaan enemmänkin niin saa helposti noin 2-3 kk lomaa...... NÖF NÖF
Meilläkin mukavasti alkoi räkätautiputki heti ekan hoitoviikon perjantaina. Eli kolmatta viikkoa kuuluu köhimistä ja niiskutusta. Kotonakin on kiva oleilla, kun lasten yleiskunto on kuitenkin hyvä. Voidaan siis riehua pihalla (toki ilman kontaktia muihin ihmisiin).
(eli nyt) nenä tuhisee. Voisi töihin palkata ihan rinnakkaistyöntekijän minulle, jos jokaisen lapsen jokaista nuhaa ja röhää parannellaan, kotona kaksi viikkoa. Nähdään työkaverit viiden vuoden päästä!
Lappuun voin kirjoittaa lomautus tai irtisanominen.
Jos lapsellanne on hiemankin nuhaa tai yskää niin heti väilittömästi pois päiväkodista yms. lapsilla kun on tota nuhaa ja yskää keskimäärin joka syksy ja kevät ja se saattaa kestää noin 1-2 viikkoa ilman senkummempia oireita. Kyllä työnantaja varmasti ymmärtää ja antaa vapaata. Ja jos niitä lapsia sattuu olemaan enemmänkin niin saa helposti noin 2-3 kk lomaa...... NÖF NÖF
Possuflunssa kun iskee, saan itse varmaan olla 3 viikkoa pois töistä. 2 alle 10 vuotiasta lasta (lapsia kaiken kaikkiaan 5) ja itse sitten tietenkin vielä sairastun. Influenssa kaataa petiin viikoksi ja eihän se nyt onistu että 2 olis samaan aikaan kipeänä. Työskentelen vielä kaiken huipuksi hoitoalalla, osastolla josta suunntellaan influenssa sairaalaa. Ihan kiva työnatajalle!
Mikäli lapset ovat "koko" syksyn sairaina...Perusterveet lapset eivät ole nuhassa / kuumessa jne. jatkuvasti. Toinen asia on lapset joilla on jokin perussairaus joka heikentää vastustuskykyä. Allergiatkin ovat monasti syynä.
Toki pelkkää pientä nuhaa ei tarvitse hoitaa kotona, mutta jos on kunnon räkätauti niin koti on hoitopaikka ei koulu tai tarha.
Jos puhutaan kunnon flunssansa (riippumatta onko kuumeinen flunssa tai ei), niin tottakai kovin räkäistä lasta ei luonnollisestikaan pidä viedä kouluun / hoitoon muita tartuttamaan.
Töistä ei voi vanhemmat olla pois jos lapsella "vaan" flunssa.
lapset kotona.
Mua harmittaa, kun tapaan koulussa selvästi flunssaisia lapsia. Omani sitten saa herkästi tartunnan ja yleensä joka kerta korvatulehduksen, keuhkoputkentulehduksen tai poskiontelotulehduksen.
elikkä en vois olla päivääkään töissä eikä esikoinen koulussa;)
muuten ei vastustuskyky kehity. Ei siis ole ihannetilanne, että pyritään välttämään kaikki mahdolliset flunssat.
Ja tämän sanoi muuten kokenut korva- ja kurkkutautien erikoislääkäri.
Ikäväätietysti, jos joillekin tulee jatkuvasti jäkitauteja. Yleiskunnossa on kyllä jotain vikaa, jos usein iskee esim. keuhkoputkentulehdus. Ei ole ihan normaalia.
Juu, pitäkää nuhaiset lapset kotona.
Mua harmittaa, kun tapaan koulussa selvästi flunssaisia lapsia. Omani sitten saa herkästi tartunnan ja yleensä joka kerta korvatulehduksen, keuhkoputkentulehduksen tai poskiontelotulehduksen.
siis pitäskö ottaa ilmaista lomaa? Laiskuuttaan? Kyllähän tota nuhaa ja yskää riittää, mutta eihän se riitä kotiinjäämiseen! Tuon totesi meille jopa lastenlääkärikin, että vanhemmat vois sitten olla puolet ajasta kotona lasten kanssa...
Mulla itselläni valuu nenä aina kesäkuukausia lukuunottamatta, liittyy kai kylmyyteen, lämmityslaitteiden kuivattamaan ilmaan tms. tms. Joten en ole sikainfluenssainen, enkä edes tavisflunssainen, vaikka nenäliina kulkeekin aina taskussa. Kivahan tuo olisi, jos ei tarvitsisi töissä käydä ollenkaan :D
ja sit vielä joka vuodenaikaan nenä vuotaa urheillessa (että jos joku näkee mun niistävän kesken lenkin, niin ei en ole lenkillä flunssaisena...)
työantaja antaa varmaan vapaata, mutta haluan myös liksan.
Poikani on nuhassa nyt, eikä tulis mieleenkään jäädä samantien kotiin.