Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kumpi on oikeassa

Vierailija
25.08.2009 |

On sovittu kokous ja aika asetettu niin, että yksi hlö joka on töissä, että hän pääsisi myös mukaan, koska haluamme että myös hän pääsee vaikuttamaan. Hän on saanut tiedon kokouksesta aikaisemmin eli se ei tule yllätyksenä .

Kokouksen pitäisi alkaa ja hlö ei ilmaannu paikalle. Hänelle soitetaan ja hän kertoo olevansa lenkillä ja tulevansa sitten kun pääsee.

Huomautan hänelle, että ei ole toisia kohtaan oikein että odotutetaan muita. Mielestäni hän ei kunnioita muiden aikatauluja, sillä milestäni lenkillä voi käydä muilloinkin. Hän selittää että on ollut sairaana ja kotoa kaikenlaista ettei ole päässyt lenkille. Minun mielestäni selitys on turhaa. Hänen mielestään olen joustamaton ja haluan vain pomoilla, koska olen kokouksen koolle kutsuja. Teen kuulemma itseni tärkeäksi huomauttamalla hänelle asiasta. Olenko minä väärässä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, mutta se on kyllä totta, että oikeassaolemisesta jankkaava yleensä ON turhantärkeilijä.

homman nimihän menee niin, että kokous pidetään silloin kun se on ilmoitettu pidettäväksi ja siihen osallistuvat ne, jotka katsovat pääsevänsä ja haluavansa. Ette te voi pakottaa ketään osallistumaan, mutta ei teidän myöskään tarvi kokousta sen takia siirtää.

Nyt vaan pidätte sen kokouksen ja lakkaatte jänkkäämästä siitä, "kuka on oikeassa".

Vierailija
2/6 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ei ole vahvistanut palaverin sopivuutta, niin mä olisin olettanut, että hän ei ole tulossa.

Jos tuossa on työsuhde, niin sitten voi argumentoida, että ei hoida työtehtäviään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä, että et ole väärässä. Kun kerran tieto kokouksesta on ajoissa ilmoitettu ja aikakin sovittu niin, että ko hlö paikalle pääsee, niin on oma vikansa, kun ei paikalla ole lupauksistaan huolimatta. Jos tulee paikalle myöhemmin, ei enää osallistu jo käsiteltyjen asioiden päättämiseen, eli niitä ei enää uudestaan käsitellä hänen takiaan. Näin on meillä tehty ja on toiminut. Kokoukset kun tahtovat muutenkin venyä ja itse kullakin on omat menonsa aina sen jälkeen.

t: yksi pj johtokunnassa, jossa on pari halutonta ja hajamielistä jäsentä

Vierailija
4/6 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että teillä kaikki ovat varpaillaan tämän yhden ihmisen takia, kun kokouksetkin asetellaan huolellisesti niin, että hän pääsee. Sitten hän näyttää valtaansa jättämällä ilmoittamatta "esteestään" ja jättämällä tulematta. Ilmeisesti teistä kumpikaan ei ole toisen esimies eli sinulla ei natsat riitä käskeä häntä tulemaan ja hän tietää sen ja haluaa osoittaa sen sinulle. Häntä eivät hänen mielestään saa käskeä muut kuin hänen nimetyt esimiehensä. Tämän ymmärrän hyvin.

Kyse on siis työyhteisönne julkilausumattomista valtasuhteista, varjo-organisaatiosta. Sinut on pantu kantamaan vastuuta ryhmän toiminnasta, vaikka sinulle ei ole annettu vastaavia valtuuksia. Esimiehenne pitäisi viheltää peli poikki ja nimetä sinut kaikkien kuullen tämän porukan vetäjäksi, jolla on vetäjän valta ja vastuu. TÄmän jälkeen jos henkilö ei tule paikalle vaikka pyydät, se on kieltäytymistä työstä ja pidemmän päälle irtisanomisperuste.

Vierailija
5/6 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyseessä on työtä vastaava palaveri. Ei minulle tässä muuta ongelmaa ole, mutta jäin oikeasti miettimään sitä, että olenko tosiaan joustamaton ja armoton ihminen. Jäin siksi miettimään,koska mielelläni muuttuisin, mutta koska itse en kaivelustani huolimatta kykene näkemään että näin voisi tehdä toisille, niin ajattelinpa että kun kirjoitin tänne, että muiden mielipide saattaisi sitten minut näkemään omat virheeni.

Vierailija
6/6 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokous pidetään sen mukaan mikä on aikataulu, mutta halusimme odottaa häntä koska hänelläkin on oikeus päästä ns. vaikuttamaan asiassa, jota kokouksessa käsiteltiin.

No, kokous pidettiin ihan hyvässä yhteishengessä enkä siinä alkanut ko hlöä moittimaan vaan oikeastaan kun sovimme, että jokainen osallistuu päivään x mennessä erääseen asiaan hankkimalla muutaman jutun, niin ko hlö ei hankkinut , koska hänellä oli ollut rankka viikko ja hän oli töissä jne. Pahastuin oikeastaan siitä, että hän jätti tekemättä sovitun asian omiin kiireisiinsä vedoten. Tuntui, ettei häntä kiinnosta yhteinen asia vaan hän tekee milensä mukaan vaikka sopisimme mitä. Tämän jälkeen huomautin hänelle molemista asioista ja kysyin kiinnostaako häntä ko asia.