Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomauttaisitteko, jos joku pälpättäisi junassa KOKO MATKAN Jkl-Tre?

Vierailija
25.08.2009 |

En odota junamatkalta rikkumatonta hiljaisuutta, mutta pikkuisen rupesi kyllästyttämään, kun yksi eukko oli äänessä TAUOTTA Jkl:stä Tampereelle asti. Hän kälätti ja pilpatti kuuluvalla äänellä jollekin puolitutulle, joka istui käytävän toisella puolella ja kuunteli.

Koko vaunulle tuli selväksi akan työ- ja opiskeluongelmat, aviokriisit, raskautumisyritykset jne.

Teki mieli huomauttaa, mutta en puhunut mitään...

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. USAssa ihmisillä on pokkaa antaa ihan ystävälliseen sävyyn palautetta, ja myös pokkaa vastaanottaa se niin, ettei kasvot mene. Erittäin typerää ja mukanokkelaa tuollainen "vihjailu".

Odotan että kälättäjä pitää tauon (tai jos ei pidä, isken sopivassa välissä). Otan oman puhelimen korvalle ja olen juttelevinani jonkun kanssa. "Joo, ihan kivasti, junassa... joo, täällä vaan on joku nainen joka huutaa koko ajan niin kovalla äänellä ettei voi levätä. Joo, on se hirveää, kun ei älyä olla hiljaa."

Mahdollisimman kovalla äänellä tietenkin.

Vierailija
22/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. USAssa ihmisillä on pokkaa antaa ihan ystävälliseen sävyyn palautetta, ja myös pokkaa vastaanottaa se niin, ettei kasvot mene. Erittäin typerää ja mukanokkelaa tuollainen "vihjailu".

Odotan että kälättäjä pitää tauon (tai jos ei pidä, isken sopivassa välissä). Otan oman puhelimen korvalle ja olen juttelevinani jonkun kanssa. "Joo, ihan kivasti, junassa... joo, täällä vaan on joku nainen joka huutaa koko ajan niin kovalla äänellä ettei voi levätä. Joo, on se hirveää, kun ei älyä olla hiljaa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole muuta kuin junttiutta, käytöstapojen puutetta.

Vierailija
24/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tykkään aina, kun bussissa kuulee tuntemattomien keskusteluja! Se on ihanaa, saa kuunnella toisten elämästä eikä tarvitse itse millään tavalla osallistua keskusteluun, ei keksiä välikommentteja ja muita hyminöitä, vaan keskittyä vaan kuuntelemaan ja kuvittelemaan mielessään minkälainen elämä tällä kertojalla on.

Vierailija
25/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta harmittelisin asiaa yksikseni lähinnä niiden sivullisten takia, jotka tuodaan tässä äänekkäässä yksinpuhelussa esiin.

Itse olen useamman kerran joutunut todistamaan vastaavaa paikallisbussissa, kun yksi ja sama mamma suureen ääneen kailottaa kaikki omat ja perheen asiat. Tiedän mm. että tyttärensä on joutunut käytöshäiriöiden takia erityisluokalle ja saanut ehdot matematiikasta. Tyttö itse ei ehkä haluaisi levitellä näitä tietoja koko naapuruston korviin.

Vierailija
26/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut riitaa miehen kanssa tai vaikeuksia tulla raskaaksi.

Mutta minä en olekaan luonteeltani utelias.

ap

Vierailija
27/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskun olen hieman vedättämismielessä osallistunut keskusteluun joko kommentoimalla vaikka puhelimeen että "täällä joku mamma hihkuu niin ettei saa sun puheesta selvää" tai ihan vaan sanomalla että "vedä nyt henkeä välillä ettei happi lopu". Aina ei ravintolavaunussa käyntikään auta ;-)

Ei normaalipuhe haittaa mutta sellainen puolihuuto alkaa häiritä vaikkapa hki-kemi välillä jossain Seinäjoen paikkeilla. Yleensä asiaan liittyy joo kaikennäköiset ongelmat tai sitten yleinen kehuskelu.

Vierailija
28/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoan kerran ärsyynnyin julkisessa välineessä. Lentokoneessa lento Helsinki-Frankfurt välillä teki kuristaa yks äijä joka huusi (puhui TODELLA kovaan ääneen) koko 2,5h lennon ajan. Yhtään hetkeä ei ollut hiljaa ei edes syödessä. Sillon oli pinna kireellä..

Vierailija
29/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos höpisijä olisi kännissä. Jos ei kestä normaaleja ääniä, on mentävä yksin omalla autolla.

Vierailija
30/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ehkä vaikka ärsyttäs

Vierailija
31/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi tylsää istua pitkä matka hiljaisuudessa, mieluummin sitten kuuntelisin kailottajien juttuja.

RL:lle: Yhdessä keskustelussa valitit tuppisuista, mutta nyt ei sosiaalisetkaan kelpaa. Harmi, kun emme kaikki ole ihan samasta muotista.

Vierailija
32/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskempaahan se on kuin Kauniitten tai Rohkeiden, Salkkareista puhumattakaan, seuraaminen. Ihan oikeaa, elettyä elämää! Viihtyisin ja jäisin miettimään, että mitenhän tämä tarina päättyy.

Vierailija
33/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

RL:lle: Yhdessä keskustelussa valitit tuppisuista, mutta nyt ei sosiaalisetkaan kelpaa. Harmi, kun emme kaikki ole ihan samasta muotista.

Junassa möliseminen ei ole sen enempää sosiaalisuutta kuin juhlissa tuppisuuna seisominen.

Vierailija
34/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan muutenkin liian tuppisuita. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.

Vierailija
35/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli yöjuna Helsingistä Kolariin : )

Rentoutunut lomafiilis ja vieraiden kanssa juttelu luonnisti kaikilta.

Vierailija
36/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse niin mölisijöistä välitä, mutta sitä varten minulla on mukana mp3-soitin ja/tai kirja. Voin uppoutua ihan oman maailmaani.

Kerran minulle ja ystävälleni huomautettiin nauramisesta. Pyrskähdimme tasan kerran hiukan kovempiääniseen nauruun lähijunassa alkuillasta. Vanhempi mies sanoi myrkyllisesti, että ei aikuisten akkojen käkätystä jaksa kuunnella. Hymyilin ystävällisesti, ja sanoin, että herra on hyvä ja siirtyy sitten toiseen vaunuun :)

Vierailija
37/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät sitten yhtään mieti....

Vierailija
38/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustellut junalla, olen huomannut, että juna itsessään pitää todella kovaa meteliä, kiskot kirskuvat korvia viiltäen, ovet paukkuvat ym, mutta te tämän palstan kontrolli/sosiaalifriikit ette kai tätä lähes lainvastaista meteliä huomaa vaan jaksatte nalkuttaa, jos ihmiset PUHUVAT.Tietääkseni tämä on pääasiallinen tapa millä ihmiset vielä nykyäänkin kommunikoivat, ELI PUHUVAT, SO GET USED TO IT, FREAKS.

t. Sama juttu, kerrostaloissa, samanlaisia kyttääjiä löytyy sielläkin, ainoat äänet johon reagoidaan on ihmisten elämisestä aiheutuva, muuhun meteliin, vaikka miten häiritsevää, ei kiinnitetä minkäänlaista huomiota. Olette mielestäni naurettavia ja hieman tyhmiäkin kun olette noin riippuvaisia muiden ihmisten tekemisistä.

t. hankkikaa elämä, en ole yleensä teistä valittajista koskaan yhtä paljon kiinnostunut kuin mitä te näytätte olevan. Ai niin, ja terveisiä sille kalkkunan näköiselle miehelle, joka nalkutti keskustelumme johdosta junassa, sinun kuorsaamisesi oli todella äänekästä ja häiritsi meitä monta tuntia.

Vierailija
39/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulis edes mieleen moinen.

Heh, kokeilehan matkustaa junassa jossain vähän eksoottisemmassa maassa....

Vierailija
40/43 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saahan nyt junassa puhua, ei se mikään teatteri tai kirjasto ole, missä pitää keskittyä johonkin. Hankkikaa auto, jos ette normaaleja elämisen ääniä kestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän