Miten saan riittämään 650 euroa 19 päiväksi?
Tuolla siis pitäisi saada ruuat ja muut päivittäistavarat. Vinkkejä? Meitä on 2 aikuista ja kaksi lasta.
Kommentit (20)
tuostahan pitäisi jäädä vielä säästöönkin. Uskomatonta rahankulutusta...
2pv makaroonilaatikon ja 2pv jauhelihakeiton niin olet voiton puolella... ja jätä tupakat, karkit sekä viinat ihan vaan hyllyyn.
kulutat normaalisti kyseisessä ajassa?
216 euroa voitte kuluttaa per viikko. Suunnittelette vain menonne sen mukaan. Tuolla kyllä pärjää, kun ei ostele kaupasta mitään ylimääräisiä, ja suunnittelee ruokaostokset aina viikoksi etukäteen.
Tuo on ihan hurjan iso summa. Voitte vaikka käydä kerran tai pari jossain mukavassa ravintolassa syömässä. Tai jos se ei kiinnosta, niin käykää vaikka Lintsillä pitämässä hauskaa yhden päivän ajan (onko se enää auki). Lopulla sitten ostatte ruokaa, vessapaperit ja varmaan jää vielä jotain säästöönkin.
meilä jää laskujen jälkeen 300e kuukaudeksi ja siitä riittää hyvin ruokaan ja tupakointiinkiin ja vkl saunaolusiin...
ostetaan vielä bensatkin.. meitä 2 aikuista ja 10kk ikäinen lapsi.. :D
Ja meidän pitää yrittää selvitä 400 eurolla kuussa. Tätä on jatkunut tosin jo pari vuotta, joten siihenkin tottuu.
Mietit tarkaan ruokalistan ja katsot tarkkaan tarjoukset. Minä ostan paljon -50% tuotteita ja esim. leipaa pakkaseen, jos alennuksesta löydän. Olen tosin oppinut jo tietämään paikat, joista löytyy alennustuotteita ja mihin aikaan parhaiten. Olen tosin ihan töissäkäyvä, joten aina ei ehdi aletuotteiden perässä juoksemaan.
Lapset eivät meillä saa muroja tai limppaa ja sipsejä. Leivän päälle en osat kinkkua tai juustoa, vaan useimmiten kurkkua, tomaattia tms. Jos nämä ovat kalliita, niin sitten margariinia.
Kalliita hedelmiä ei osteta meillä ollenkaan. Jos hedelmien hinta on n. euron, niin silloin vasta harkitsen ostoa.
Sämpylöitä leivotaan usein ja niissäkin säästää paljon.
Pesuaineissakin alennustuotteita ja halvempia vaihtoehtoja.
Tuollainen summa olisi meille jo juhlaa.
Tuolla siis pitäisi saada ruuat ja muut päivittäistavarat. Vinkkejä? Meitä on 2 aikuista ja kaksi lasta.
Komppaan tosiaan aikaisempia vastaajia. Johan tuolla rahalla saa neljälle päivittäisen ruuan, ja rahaa jää vielä wc-paperiin ja pesuaineisiinkin. Ihan uteliaisuuttani kysyn, että paljonko sinulla on normaalisti käytettävänä noin vähän alle kolmeen viikkoon, kun pakolliset maksut kuten laina, sähkö, vesi, vakuutukset yms on maksettu pois.
itse just elettiin lesten kanssa viikko ja rahaa oli 20 euroa, muahhahhaa :D
normaalilta myös 2aik ja kolme ala-asteikäistä.
tai sitten ap unohti kertoa, että pitää maksaa vuokra, sähkölasku, puhelimet ja vielä se ruoka
ei kyllä jää jäljelle uusien golfmailojen jälkeen mitään.
60 eurolla kuukaudessa. Eihän se riitä edes yhden auton polttoaineisiin kuukaudeksi, vaikka sillä ei ajeta kuin työmatkat. Ja turha vedota bussinkäyttöön, kyllä sekin kuukausikortti maksaa.
Onhan se ihan selvää, että jos on tottunut käyttämään rahaa reilummin, niin ei se kulutustottumusten muuttaminen pienempään suuntaan välttämättä ole helppoa.
...olikohan ap:lla tarkotus kysyä että miten saan tuhlattua 650 e 19 päivässä? Mulla ainakin tuottas ongelmia jos tommonen summa pitäis laitta välttämättömiin päivittäis tavaroihin.
t: 2 aik ja 3 lasta
onneksi ei tarvitsekaan. Ja tämä ei ole provo.
Apua, minä en kyllä saisi summaa riittämään,
onneksi ei tarvitsekaan. Ja tämä ei ole provo.
Ruuat ostetaan valmiina, kun ei itse osata tehdä, ja mistään terveellisestä ei olla kuultukaan.
olla tarkkana että sais rahat riittämään melkein kolmeks viikoks. Täytyis toivoa ettei tarvis ostaa lääkkeitä ainakaan kovin monella kympillä.
MUTTA meitä onkin 9 ihmistä, 2 aikuista ja 7 lasta.
yritä kuule elää 2 vkoa 60eurolla