Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korjaatteko esim lasten housuja vai laitatteko kiertoon?

Vierailija
24.08.2009 |

Mulla pojat (3- ja 5-vuotiaat) on kovia kuluttamaan vaatteita. Par aikaa korjailen housuja, kun polvet on kuluneet puhki. Mietin vain, korjaileeko muut vai laitatteko vaan pois ne rikkoontuneet vaatteet?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, miten niitä korjailen, riippuu usein kyllä vaatteesta - usein ostan kirpparilta "rymyvaatetta", jota en sitten välttämättä viitti korjata. paremmassa kunnossa olevat, oli sitten kirpparilta tai kaupasta uutena ostetut, korjailen, sekä sellaiset, mitkä on tytön itsensä lempivaatteita. on parikin mekkoa korjailtu niin pitkään että tyttö on itsekin sanonut että alkaisi olla aika heittää pois :)

Vierailija
2/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut taisitkin tarkoittaa roskiin. :)

Vaikka on totta, että monet myy rikkinäisiä retkuja kirppikselläkin. Käsittämätöntä musta. Itse joko korjaan tai sit heitän pois ellei kankaita voi käyttää uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä saksin risat vaatteet räteiksi autotallihommiin miehelle, niitä kuluu.

ap

Vierailija
4/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaan kaikki pienet reiät, jotka saa siististi paikattua. Lisäksi isompiakin reikiä paikkailen ainakin ulkohousuista ja kuravaatteista. Mulla on 3 lasta ja jos aina heittäisin suoraan roskiin ja ostaisin uutta tilalle, niin ei ne rahat muuhun riittäisikään

Vierailija
5/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6 v tyttö ja 4 v poika eivät ole vielä saaneet rikki yksiäkään housuja. Käytämme paljon farkkuja ja ne ovat kestäneet.

Eivätkä he tykkää polvilleen kaatuilemisesta, vaikka muuten liikkuvatkin paljon. Eivät kaatuile tarkoituksella muualla kuin pehmeällä alustalla esim nurmella ja silloinkaan eivät polvilleen. Kiipeilevät myös kuusipuihin ja ei ole mennyt housujen haaratkaan siinä hommassa. Toki housuja heitetään pois yleisen kulumisen ja tiukassa olevien tahrojen vuoksi.

Mistäs kohti teillä housut hajoavat?

Vierailija
6/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ihanat, mutta pesuissa ja käytössä jo pehmenneet farkkuhaalarit, joista polvet ohuiksi kuluneet ja toisessa polvessa reikäkin. Aattelin laittaa paikat ja jos tulee siistit, niin saa kelvata päiväkotiinkin :) Polvista siis yleensä rikki meidän lasten housut, kaatumisen tai kulumisen takia.

ap

Vierailija
7/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos melkein uuteen vaatteeseen tulee reikä niin niitä saatan yrittää paikkailla.

Mun 'kunnia' ei anna periks päästää lapsia kouluun tai kerhoon, saati minnekään muualle, paikatuissa vaatteissa.

Iso perhe (7 lasta) herättää muutenkin (negatiivista) huomiota, en halua lisätä sitä enää sillä että lapset kulkis rääsyissä.

Ehkä mulla siks onkin sellainen olo että kaikki rahat menee lasten vaatteisiin. =)

Vierailija
8/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään valtaosin kierrätysvaatteita jotka ovat olleet 1-10 lapsella ennen omiamme. Jos on helposti korjattava kohta, niin toki korjaan.

Jos housut ovat epäkäytännölliset eikä lapsi niitä mielellään pidä, mieluummin leikkaan räteiksi.

Ulkohousut korjaan poikkeuksetta.

Vierailija
9/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6 v tyttö ja 4 v poika eivät ole vielä saaneet rikki yksiäkään housuja. Käytämme paljon farkkuja ja ne ovat kestäneet.

Eivätkä he tykkää polvilleen kaatuilemisesta, vaikka muuten liikkuvatkin paljon. Eivät kaatuile tarkoituksella muualla kuin pehmeällä alustalla esim nurmella ja silloinkaan eivät polvilleen. Kiipeilevät myös kuusipuihin ja ei ole mennyt housujen haaratkaan siinä hommassa. Toki housuja heitetään pois yleisen kulumisen ja tiukassa olevien tahrojen vuoksi.

Mistäs kohti teillä housut hajoavat?

Vierailija
10/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En korjaile. Jotkut myy niitä korjattuja kirppikselläkin. Sitä en ymmärrä.

Vierailija
11/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mun mielestä ne paikat saattavat usein olla tosi symppiksen näköisiä?

kerran näin yhdellä vähän isommalla pojalla reimatecit, jotka olivat korjattu erivärisillä (sävysävyyn) ja erimuotoisilla paikoilla. haalarit olivat tosi makeen näköiset! paljon lesommat kuin alkuperäiset :)

Vierailija
12/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taito ja kärsivällisyys ei riitä. Laitan kiertoon sellaisille, joilla taitoa korjata löytyy (yleensä muuten siisti ja vähän käytetty vaate kysymyksessä). Kosteussuojavaatteeseen laitan kyllä paikan. Meillä poika 4v. on alkanut tänä kesänä saada housujen polvia rikki, kovassa menossa kun kaatuu, niin meneehän noita. Mutta meillä menee vaatteita rikki paljon myös siten, että niiden ompeluksen eivät vain kestä. Ja kovasta käytöstä ei tosiaan ole kysymys, mutta tällaista se laatu nykyään on merkkivaatteissakin.

Vierailija
13/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaatuilevat tahallaan polvilleen. Yksi tyttö esim meidän pihassa. Ei kait sitten heidän polviinsa satu.

Vierailija
14/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taito ja kärsivällisyys ei riitä. Laitan kiertoon sellaisille, joilla taitoa korjata löytyy (yleensä muuten siisti ja vähän käytetty vaate kysymyksessä).

ja en tiedä miten sanoisin että en HALUA niitä. Eri assia jos on sovittu että joku haluaa korjausompelua tehdä. Mä en ole mikään kaatopaikka, enkä vaan jaksa korjailla toisten rikkomia tavaroita ja vaatteita.

Sori

Vierailija
15/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ihanat, mutta pesuissa ja käytössä jo pehmenneet farkkuhaalarit, joista polvet ohuiksi kuluneet ja toisessa polvessa reikäkin.

lempifarkuissa on iso reikä. Kulutus ja peseminen on tehnyt tehtävänsä, kangas on vaan kulunut puhki. ei lapsi mitenkään erityisesti kaatuile.

Vierailija
16/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee syyllinen olo nakata ne suoraan energiajakeeseen, olisi kiva jos ihmiset hoitaisivat itse omat roskansa eivätkä yrittäisi naamioida niitä lahjoiksi.

Korjaan lasten vaatteita jos ne menevät rikki tavalla joka on helppo korjata ja vaiheessa jossa ko. vaatteella olisi vielä paljon hyvää pitoaikaa jäljellä. Jos vaate on sillä rajalla että onko jo käymässä pieneksi niin en enää jaksa korjata.

Vierailija
17/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten meiltä ainakaan ei tule teille.

Taito ja kärsivällisyys ei riitä. Laitan kiertoon sellaisille, joilla taitoa korjata löytyy (yleensä muuten siisti ja vähän käytetty vaate kysymyksessä).

ja en tiedä miten sanoisin että en HALUA niitä. Eri assia jos on sovittu että joku haluaa korjausompelua tehdä. Mä en ole mikään kaatopaikka, enkä vaan jaksa korjailla toisten rikkomia tavaroita ja vaatteita. Sori

Vierailija
18/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos housuihin tulee reikä, voi lahkeet leikata poikki ja halutessa ommella niihin päärmeen.

Vierailija
19/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten meiltä ainakaan ei tule teille.

- - -

Eri asia jos on sovittu että joku haluaa korjausompelua tehdä.

Vierailija
20/20 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parissa kuukaudessa. Farkut ja kaikki. Hän muuttui täystuhoksi 6-7-vuotiaana. Sitä ennen housut kestivät ihan ok.

Ei hän kaatuile, vaan ryömii kaikkialla. Just meni ihan uudet farkut muutaman käyttökerran jälkeen polvesta palkeenkielelle. Jäi varmaan johonkin kiinni ja poika nykäisi...

Kyllä minä olen niitä paikkaillut, mutta kouluun en paikattuja housuja laita. Vien ne sitten mökille.

Meidän 6 v tyttö ja 4 v poika eivät ole vielä saaneet rikki yksiäkään housuja. Käytämme paljon farkkuja ja ne ovat kestäneet. Eivätkä he tykkää polvilleen kaatuilemisesta, vaikka muuten liikkuvatkin paljon. Eivät kaatuile tarkoituksella muualla kuin pehmeällä alustalla esim nurmella ja silloinkaan eivät polvilleen. Kiipeilevät myös kuusipuihin ja ei ole mennyt housujen haaratkaan siinä hommassa. Toki housuja heitetään pois yleisen kulumisen ja tiukassa olevien tahrojen vuoksi. Mistäs kohti teillä housut hajoavat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi