Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

CAPit? Pikkupoikien ökyhintaiset suoralippaiset junttilippikset?

Vierailija
24.08.2009 |

Tokaluokkalaisilla pojilla kaikilla on päässään sellaiset suoralippaiset CAPit, joissa vielä joku hologrammi lipan alapuolella todistamssa "aitoudesta". Mielestäni lippikset näyttävät siis todella jurpoilta pikkupoikien päissä, enkä ole halunnut omalle pojalle sellaista ylihinnalla ostaa.

No, poika sitten sai ystävättäreltäni ilmaisen mainoslippiksen, joka näyttää vähän samalta ja oli innosta soikeena ja heti kouluun vaan päähän. Koulussa sitten muut pojat tarkistivat heti, ettei oo aito - eli pojallani on luuserilippis nyt päässä.

Mitä tästä oikein pitäisi ajatella? Ymmärrän pojan tuskan, joka aiheutuu siitä ettei ole samanlainen kuin muut - mikä tuossa iässä varmasti on merkittävää. Olen yrittänyt häntä tsempata, ettei tarvitse mennä aina muiden mukana ja kyllä hän tämän ymmärtääkin. Toisaalta voisin hänelle lippiksen suodakin - jos sen hinta vain olisi jossain suhteessa itse tuotteeseen; 40-50€ lippiksestä on kohtuuton! Ja siis feikit tarkistetaan heti! Hieman ihmettelen muita vanhempia, jotka ovat lapsilleen nämä "aidot capit" hankkineet - taitaa olla meidän kulmilla äveriäämpää porukkaa kuin olen kuvitellut.

Mitäköhän tässä pitäisi tehdä?

Kommentit (181)

Vierailija
161/181 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoilupukuja ja haukkuu luusereiksi niitä, jotka ei osta kalleinta reimatekkiä tms.

Vanhemmiltaanhan lapset oppii sen, että toisia saa haukkua vaatteiden takia.

tsekkaavat mitä muilla on päällä ja onko "oikeanlaiset" kuteet.

Tällaiseksi olemme tämän maailman lapsillemme muokanneet. Kivaa, eikö?

Vierailija
162/181 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme ole muodin orjia. Kenenkään ei tarvitse suostua ryhmäpaineen alla mihinkään. Opetan lapsen arvostamaan itseään riippumatta siitä ihailevatko muut hänen vaatetustaan. Nyt tuntuu siltä että olen onnistunut tehtävässä hyvin. Lapsi on lähinnä huvittunut siitä kun kaverinsa tekevät ryhmäpaineen alla toinen toistaan hölmömpiä juttuja ja pukeutuvat rumiin vaatteisiin.

toivottavasti munkin lapsi kestää sen=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/181 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mistä näitä saa ostaa?

Jos sattuu poika pyytämään.

Vierailija
164/181 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani 9 vuotta pohti viime keväänä pitkään, haluaisiko hän sellaisen vai ei. Päätyi että ei. Ostin sellaisen toisenmallisen lippiksen sitten, Puman. Merkkihän sekin on. Sanoi itse, että niitä käyttävät pahikset, ja hän ei ole pahis. Otti asian mielestäni vielä vakavammin kuin minä. Saimme asiasta hyvät keskustelut.

En aio ostaa lapselleni paksua kultaketjua, enkä kimaltelevia skeittikenkiä. Ei hän ole niitä halunnutkaan, mutta huomaan, kuinka hän nyt jo tasapainottelee vaatevalintojensa kanssa. Ei ole yhdentekevä juttu!

Haluaisin opettaa lapsen sellaiseksi, että uskoisi, että arvokkain omaisuus on pään sisällä, eikä varallisuutta tarvitse tuoda räikeästi esiin.

Mutta lakin olisin varmaankin ostanut, jos olisi sellaisen halunnut.

Vierailija
165/181 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan nämä CAPit vielä tulevanakin kesänä ns. in?

Mummoäiti kysyy

Vierailija
166/181 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

feikki lippiksiä saa citymarketeista ja prismoista ja aitoja saa netistä halvalla ja kalliilla

Vierailija
167/181 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
168/181 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nää baseball lippikset pestään vedellä, ja hammasharjalla. Toimii parhaiten jos lika on tuore. Eli vettä hammasharjaan, ja jynssäämään. Ja tän ikäset 2 luokkalaiset tms ei todellakaan tiedä aitoudesta mitään.

Vierailija
169/181 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on tolkuton lippiksestä, mutta suurempi syy on ko. lippiksen liittyminen tiettyyn alakulttuuriin; poikani ei ole musta nuorisorikollinen eikä narkomaani.

Kyseessä ei ole mikään gangsteri lippis, vaan baseball joukkueiden kannustuslippis. ( Myydään myös aitoja pelaajan lippiksiä melkein samalla hinnalla, laatu parempi!) Ja näistä baseball lippiksistä on omat merkkituotteet teettänyt omia malleja, esim skeittimerkit laittanut logonsa baseball lippikseen, se siitä tekeekin kallista.

Vierailija
170/181 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lippis on 30-40, kengät 100 ja housut 50 niin niillähän saa ihan tyylikkään kouluasun pohjan, mihin voi vaihdella paitoja jne. Aikuisten lippikset ja kengät on ihan samanhintaisia. Ja mammat: tavatkaa sana NEW ERA hitaasti, siitä se lähtee...

Vierailija
171/181 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on tolkuton lippiksestä, mutta suurempi syy on ko. lippiksen liittyminen tiettyyn alakulttuuriin; poikani ei ole musta nuorisorikollinen eikä narkomaani.

Vierailija
172/181 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokaluokkalaisilla pojilla kaikilla on päässään sellaiset suoralippaiset CAPit, joissa vielä joku hologrammi lipan alapuolella todistamssa "aitoudesta". Mielestäni lippikset näyttävät siis todella jurpoilta pikkupoikien päissä, enkä ole halunnut omalle pojalle sellaista ylihinnalla ostaa.

No, poika sitten sai ystävättäreltäni ilmaisen mainoslippiksen, joka näyttää vähän samalta ja oli innosta soikeena ja heti kouluun vaan päähän. Koulussa sitten muut pojat tarkistivat heti, ettei oo aito - eli pojallani on luuserilippis nyt päässä.

Mitä tästä oikein pitäisi ajatella? Ymmärrän pojan tuskan, joka aiheutuu siitä ettei ole samanlainen kuin muut - mikä tuossa iässä varmasti on merkittävää. Olen yrittänyt häntä tsempata, ettei tarvitse mennä aina muiden mukana ja kyllä hän tämän ymmärtääkin. Toisaalta voisin hänelle lippiksen suodakin - jos sen hinta vain olisi jossain suhteessa itse tuotteeseen; 40-50€ lippiksestä on kohtuuton! Ja siis feikit tarkistetaan heti! Hieman ihmettelen muita vanhempia, jotka ovat lapsilleen nämä "aidot capit" hankkineet - taitaa olla meidän kulmilla äveriäämpää porukkaa kuin olen kuvitellut.

meneppäs sellaiseen paikkaan kun "dropinmarket.com" sieltä olen kaikki lippikseni ostanut sieltä saat sellaisia lippikksiä että pojilta käänty silmät päässä ja on varmasti aitoja ja alta 30€!!

Vierailija
173/181 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Espoossa nämä eivät ole suosittuja, eikä kukaan neljäsluokkalaisista poikamme ystävistä käytä tällaisia.

Vierailija
174/181 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummisedältään. Piti kesällä, mutta talvella ei edes halua: korvat jäätyy. Olen kyllä nähnyt pikkupoikien pitävän niitä vaikka 30 asteen pakkasella, mutta ihmettelen millainen vanhempi antaa luvan...

Jos olisi itse pitänyt maksaa, niin olisi muuten jäänyt ostamatta koko "lätsä".

Vierailija
175/181 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Espoossa nämä eivät ole suosittuja, eikä kukaan neljäsluokkalaisista poikamme ystävistä käytä tällaisia.

enkä ole kyseisiä hirvityksiä koululla nähnyt. On kyllä niin urpon näköisiä ettei tosikaan. Mieluummin vaikka housut puolessa perseessä, mutta ei niitä urpolippiksiä kiitos.

Vierailija
176/181 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi helpointa ostaa vaan aito "cappi"? Aitoja saat vaikka lähimmästä urheiluliikkeestä lippis hyllyltä. Ja tarra ei merkkaa mitään aitouteen vaan siinä näkyy kuka on valmistanut kyseisen lippiksen. Ja 40-45 e ei ole paljoa jos poikasi todella käyttää lippistä... Onse hienon näköinen jos se sitä osaa käyttää ja se sopii muuuhun vaatetukseen. Maalais juntti + cappi = EI HYVÄ !

Vierailija
177/181 |
18.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti ehkä 5 kertaa, nyt ne eivät ole enää niin muodissa. Ei 40e tod.ole kallis, dieselin faskut 120e jne. Elämä ON kallista.

Vierailija
178/181 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että onhan minullakin äitinä oikeus sanoa mielipiteeni selvästi ja ytimekkäästi. Jos inhoan lippiksiä, niin sitten inhoan. Poikani saa rauhassa tykätä niistä, mutta ei minun silmieni alla, kiitos!

ps. Ja olen varma, että poika tietää lippisvihastani huolimatta, että hänestä välitetään :)

Vierailija
179/181 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot aika paljon ollut vuonna 2009 jäljessä ajasta. Ootko koskaan kuulluut baseball- lippiksistä? mikä ihmeen "junttilippis"?? :D Ei helvata että on ihmiset tyhmiä nykyään :DD

Vierailija
180/181 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta sitten on omat alatyylit hiphoppareilla ja muilla. Kaikilla amerikkalaisilla on lippikset. Ja sehän on pahasta ja naurettavaa ja typerää, koska kaikki jenkkijutut on palsta mammasta typeriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi