Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

12 ja 13-vuotiaiden mopo-onnettomuun Kerimäellä

Vierailija
24.08.2009 |

siis vanhemmat ovat ostaneet alaikäisille lapsille mopon, joka oli vielä viritetty..... sen siitä saa !

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin ei pääse bussilla. vanhemmat joustavat töissään..

Vierailija
42/69 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan turhia on mopot,autot, lentokoneet, junat turha sitä on missään liikkua.

Oikeasti mopo on monelle pojalle aikamoinen itsenäisyyden ja lähes aikuisuuden osoitin, mutta sitähän ei voi ymmärtää kuin äit/isä jonka lapsella se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko, että mun lapsenikaan mopoa saa.

Sen sijaan mä olen ajanut traktorilla 4-5 vuotiaasta lähtien, heinäpellolla. Pakko oli osallistua tilan töihin pienestä pitäen. Ja ei, kaasutella ei saanut, ettei kuorman päällä oleva tipahtanut. Mun lapseni (10v) on vasta tänä kesänä saanut ajaa enonsa traktorilla.

Olen kuskina rauhallinen ja harkitseva, noudatan liikennesääntöjä. Mieheni taas on aivan toista maata. Ihme, ettei ole vielä kaahannut korttiaan hyllylle...

Vierailija
44/69 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tiedoks. Tuolla tavalla ei tartteis puhuu. Toinen poika joka on vielä sairaalassa olisi meidä luokalla.

Vierailija
45/69 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin kaksitahti mopoissa rakennettu niin että se pysäyttää mopon rakenteellisessa nopeudessa joka on tehtaalta lähtiessään noin 60KM/H. suomeen tullessa nämä mopot sit rajoitetaan maahantuojan toimesta kulkemaan sen n.45kmh. ja mitä tulee siihen että alle 15v olisivat liian nuoria mopolla ajamiseen, niin entäs sitte ne 10v jotka ajavat täyspitkillä rekoilla teollisuusalueilla, tosin vanhempansa valvonnassa ja esimerkiksi niklas ajo, joka on 15v piikkisten ratamoottoripyörien maailmanmestari? kaikki on kiinni asenteesta

Vierailija
46/69 |
07.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomenmestari

Vierailija
47/69 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää rällääminen on tosiaan toisenlaista. Itse olen siis "aivan maalta" kotoisin, ja minulla on kaksi veljeä.

Ovat saaneet huristella mopoilla, autoilla ja traktoreilla heti kun ovat pystyneet. Oli omat jäätiet ja peltotiet. Mutta ikinä ei mitään mopoja kyllä viritelty. Eikä ikinä mitään vakavaa sattunut..

Ja kyllä täytyy sanoa että ovat nykyisin taitavia (ja vastuullisia) kuskeja.

Ei nää moottoriharrastukset oo aina pahasta. Jos vain on hyvät välineet, hyvät harjoittelumahdollisuudet ja hyvä valvonta (vanhempien osalta), niin mikäs siinä. Harrastus muiden joukossa.

Vierailija
48/69 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa pari metriä leveällä metsätiellä 70 km/h, jossa vielä vastaantulijoita tulee...

Erona näihin niklasajoihin ym. on se että tässä Kerimäen tapauksessakin turvallisuudesta viis veisattiin.

Alaikäinenkin voi ajaa mopoa/autoa/traktoria yms. turvallisesti kunhan se tehdään valvotulla alueella asianmukaisia turvavarusteita ja ajoneuvoa käyttäen.

Vierailija
49/69 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka HARRASTAVAT moottoriurheilua alaikäisenä, tekevät sitä suljetulla alueella ja asianmukaisilla välineillä. Joka ei ole viritetty mopo.

Nämä pojat ajoivat yleisellä tiellä viritetyllä mopolla ja toinen oli vielä kyydissä..

Miten pahasti ovat loukkaantuneet ?

olivat menossa läheiselle soramontulle ajelemaan, eli ei yleisille teille. Mopoa ei oltu rekisteröity joten yleisillä teillä sillä ei saa ajaa (eikä pojat sillä teille olleet menossa ajamaan), mutta muuta laitonta mopossa ei lopulta ollut kuin muovinen bensatankki. En tiedä mitä lakia ja säädöksiä noista mopojen bensatankeista on, mutta ainakin tässä tapauksessa "oikea" bensatankki olisi pelastanut pojat täysin, sillä mopossa ollut muovinen tankki räjähti ja sylki bensat poikien päälle sillä seurauksella että kumpikin paloivat todella pahasti, nuorempi lähes 100%.

Pojat taistelevat edelleen hengestään sairaalassa, valitettavasti. Vaikka tapauksesta on jo reilusti aikaa.

t. tapauksen tunteva.

Vierailija
50/69 |
22.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä sen tarkemmin mitä hänelle kuuluu nykyään ja missä kunnossa on, mutta Kuopiossa hoidossa oleva poika kirjaimellisesti taistelee hengestään edelleen, valitettavasti.

Vierailija
51/69 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litmasia ei tule jos potkupalloharkkoihin ei mennä elle kouluikäisenä.

Eikä Kallioita tule jos mopoilua ei aloiteta alle kouluikäisenä. Tutustu minkä vaan crossikerhon tarjontaan, kyllä siellä on sarjat 5-vuotiaista alkaen.

Vierailija
52/69 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää pojat olivat kolaroineet mopollaan toisen pojan isän ajaman auton kanssa. Isä sitten pelastanut...

Vierailija
53/69 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä oli tullut sienimetsältä ja pojat olivat ajaneet vastaan.

Vierailija
54/69 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka HARRASTAVAT moottoriurheilua alaikäisenä, tekevät sitä suljetulla alueella ja asianmukaisilla välineillä. Joka ei ole viritetty mopo.

Nämä pojat ajoivat yleisellä tiellä viritetyllä mopolla ja toinen oli vielä kyydissä..

Miten pahasti ovat loukkaantuneet ?

Vierailija
55/69 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri osti juuri 9-vuotiaaleen mopon. Ajaa, mopon ja lapsen sorakuopille ja lähtee itse pois. Sen vanhempi lapsi on ajanut mopolla ties kuinka monta vuotta, nyt jo tosin luvallisesti, mutta just oli silläkin pojalla kortti poies vähän aikaa kun jäi viritetystä moposta kiinni ja sakot siihen päälle. Ja äiti maksaa sakot!

Vierailija
56/69 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempia, jotka ostavat lapselleen mopon tai auton. "Parhaimmat" isät virittävät sen mopon.

Näillä mopoilla ja autoilla ajetaan yleensä pellolla tai jossain soramontuilla, mutta valitettavan usein niitä pieniä kuskeja autoineen ajelee myös yleisillä teillä.

Vastuutonta vanhemmuutta!

Vierailija
57/69 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti isä on nyt tyytyväinen ! Lisäksi itse ajoi autolla päälle. Sitä saa mitä tilaa.

Mopo ei kuulu 12 vuotiaalle pojallle, eikä varsinkaan isän itse virittämä. Toivottavasti saa kunnon rangaistuksen

Vierailija
58/69 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ajoivat 12-vuotiaan ja tämän isän omistamalla luultavasti kiinalaisvalmisteisella mopolla, jota ei ole tarkoitettu tiellä ajamiseen. Halpavalmisteinen mopo oli rekisteröimätön ja ilmeisesti viritetty.

Pyörässä ei edes ollut liikenteessä vaadittavia vilkkuja ja muita laitteita.

Elialan mukaan tapaturman rajuus johtui siitä, että kiinalaisvalmisteisen mopon bensatankki oli tehty muovista.

Miten tämä isä voi enää ksokaan katsoa itseään peiliin

Vierailija
59/69 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoilijat syttyivät tuleen

23.08.2009 17:33

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1722687

12- ja 13-vuotiaat pojat loukkaantuivat vakavasti törmättyään mopolla henkilöautoon Kerimäellä Etelä-Savossa sunnuntaina.

Poliisin mukaan pojat ajoivat rekisteröimättömällä ja ilmeisesti viritetyllä mopolla auton keulaan Kerimäen Kaukometsäntiellä.

Törmäyksen seurauksena molemmat pojat syttyivät palamaan. Autonkuljettaja sai sammutettua pojat ja hälytettyä apua paikalle.

Autonkuljettaja on toisen pojan isä.

Molemmat pojat kuljetettiin pahoin loukkaantuneina lääkintähelikopteri Ilmarilla Kuopion yliopistolliseen sairaalaan.

Poliisin mukaan pojilla oli kypärät pääsään ja he olivat menossa läheiselle soramontulle ajelemaan.

STT

Vierailija
60/69 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kriittisessä tilassa ja koomassa.13vuotias siirretty helsinkiin.

toivottavasti nämä vanhemmat joutuvat vastuuseen poikien elämän tuhoamisesta