Mieskollega kysyi kerroattuani olevani raskaana "Koska PORSIT?" Olenko joku emakko, vai?
Kommentit (22)
Ihan oikeasti - ei ne miehet pahaa tarkoita. Ne ei vaan tiedä yhtään mitä sanoa...
Mun miehen duunikaveri oli tokaissut sille mut ensi kertaa nähtyään, että "Hyvä kinkku!"
Mies oli kuulemma hetken miettiny että suuttuuko vai ei mutta sit oli tajunnu, että juntti tarkoittaa kehuna...
Munkin mieheltä oli kysytty, onko akkas poikinu. Vähän kömpelöä käyttää tuota puhetapaa raskaanaolevan seurassa.
Multa on kysytty:
- No koskas poksahdat?
- Millos on tarkotus jakaantua?
- Mikä on arvioitu toimitusajankohta?
jne.
Onneksi ei ole porsimisesta puhuttu, yäk!
Jostain syystä nuo "vitsikkäät" kiertoilmaukset näyttää olevan ihmisille mieluisia käyttää.
esim. jakaantumisessa tai toimitusajankohdassa? Kysyy itsekin 2x jakaantunut nainen.
Ja vaikeaa se on ihan ilman raskauttakin kohdata möläytteleviä törkimyksiä, kun oma mieheni on enimmäkseeen fiksu ja ihana älykkö. :) Mut jotkut on, tollasia. Huh huh.
mutta vauvat on pikku possuja/pentuja...
poikivan kesällä. Kysyin onko hänen vaimonsa kenties lehmä. Tajusi vinkin ja sanoi että synnyttää.
tuo oli ihan hauskasti sanottu, itse ainakin saattaisin porsia jos nyt joskus lapsia "tekisin"
Mä olen oikeasti ruvennut pelkäämään naisia tätä palstaa luettuani. Onko totta, että joku loukkaantuu noin vähästä? Olen itsekin nainen, muttei tulisi mieleenkään suuttua tuosta.
Huumorintaju.
ja siksi vaikea asia ottaa puheeksi. Siksi on helpompi, miehen tai naisen, puhua noilla kiertoilmauksilla. Listatkaa mieluummin tähän, mitä kaikkia olette kuulleet, koska harvinaista toi tyyli ei ole.
minulta on myös kysytty samaa, ja muitakin yhtä typeriä..
Tai riippuu tietysti naisesta...Jos on vaikka tosi ylipainonen ja haukuttu johonkin possuun viittaavilla lempinimillä aiemmin niin ei välttämättä niin naurattaisi.
Ei kysyjä varmaankaan mitään pahaa tarkoittanut! Halusi kait vain kommentoida raskautta positiivisellä tavalla ja yritti samalla olla letkeän vitsikäs.
Olen ollut jo pitkään miesvaltaisella alalla töissä että tuollaiset sutkauset eivät edes enää hetkauta, pikemminkin ymmärrän ne postitiivisena palautteena.
Multakin kysyttiin raskauden aikana onko pullat uunissa, yms.
Ei miehet tule useimiten suoraan onnittelemaan, vaan tokaisevat vaan jotain tuollaista.
No mun mieskollega sanoi, kun joulun jälkeen nähtiin, että ootpa tainnu syödä kokonaisen joulukinkun ;DDD Ja joku puhui poksahtamisesta.
Mut ne on vaan miehiä, ei ne osaa puhua samoin kuin naiset näistä asioista.
työkaveri käytti samaa ilmaisua:) Empä tajunnut loukkaantua,meillä töissä huumori kukkii ja läppä lentää. Ja hyvä niin mutta tietysti kaikki ei ihan kaikkea kestä. Mutta tuskimpa pahalla sanoi:)
Käytin itsestäni ilmaisua "lähden poikimaan" ja ihan yhtä hauskaa se oli muidenkin suusta kuultuna.
entinen lääkärityökaverini, että minä senkuin lihon ja lihon, eikö työterveyshoitajan mieleen ole juolahtanut, että se on vaarallista. Ei tullut mieleenikään suuttua.
mennä nyt raskaana olevalle noin lohkaisemaan. =0)
Ota huumorilla silti, vaikka ärsyttääkin. Miehet on....