toivomus kaikille kanssaihmisille: Olen laihduttanut paljon ja
aion vielä laihduttaa. Tavoite on miinus 40 tai miinus 50 kiloa. nyt on jo pudonnut paljon. Toivon että ette noteeraisi painonpudotustani mitenkään. Olen aivan sama ihminen, on kilomäärä sieluni ympärillä mikä tahansa. En välitä naapureiden, työkavereiden enkä sukulaisten kanssa keskustella rasvasolujeni koosta. Mieluummin keskustelen ihan niistä samoista asioista kuin tähänkin asti. Jos kommentoitte ulkonäköänne ihastuneesti, minulle tulee sellainen olo, että mikä minussa oli aiemmin vikana, miksi en kelvannut teille sellaisena kuin olin. Minä laihdutan vain terveydellisistä syistä eikä minua kiinnosta niin henkilökohtaisia tietoja jakaa muiden kanssa. Painonpudotus on aika intiimi asia.
Kommentit (59)
läskit ihan kaikille näkyvät, valitettavasti. että en nyt sanoisi, että painoon liittyvät asiat niin intiimejä olisivat.
Painonpudotus on aika intiimi asia.
käytän aina vaatteita. ap
niin voin kertoa sinulle "salaisuuden": kyllä ne sinun kilosi ovat esittelemättäkin muille näkyneet ;-)))
Kuulen äänesi ja kenties jopa haistan tuoksusi, mutta silti en kommentoi fyysistä habitustasi millään tavoin.
ap
Läski on läski vaikka voissa paistaisi. Ja se NÄKYY ihan kaikille.
läskit ihan kaikille näkyvät, valitettavasti. että en nyt sanoisi, että painoon liittyvät asiat niin intiimejä olisivat.
käytän aina vaatteita.
ap
Käytöksen kultainen kirja on myös aika hyvä. Sitä saa kirjastosta lainata.
ap
niin voin kertoa sinulle "salaisuuden": kyllä ne sinun kilosi ovat esittelemättäkin muille näkyneet ;-)))
Kuulen äänesi ja kenties jopa haistan tuoksusi, mutta silti en kommentoi fyysistä habitustasi millään tavoin. ap
elä turhaan loukkaannu. Minustakin on häijyä ja moukkamaista kommentoida ääneen kenenkään kiloja. Siis ikävään sävyyn!
Mutta kyllä ne siis näkyvät mitenkään esittelemättä.
Ja mitä ihmeen loukkaavaa voi olla siinä, että laihduttamistasi ihaillaan! Ota huomioon, että enemmistö suomalaisista laihduttaa ainakin välillä, joten kyse on hyvin samankaltaisesta, terveyteen ja ulkonäköön liittyvästä tsemppaamisesta kuin vaikkapa tupakoinnin lopettaminen.
Jos kehun jotain tupakoinnin lopettamisesta, olen aidosti iloinen hänen puolestaan, enkä nyt AINAKAAN halua sanoa, että hän oli tupakoidessaan ikävä ja huono ihminen.
Joten: jos sinä et halua kuulla kommentointia laihduttamisestasi, SANO se ääneen.
tsiiisus, miten hankalaksi osa naisista osaa elämänsä tehdä ja lukea kaikkea niin perhanasti rivien välistä.
Ja mitä ihmeen loukkaavaa voi olla siinä, että laihduttamistasi ihaillaan! Ota huomioon, että enemmistö suomalaisista laihduttaa ainakin välillä, joten kyse on hyvin samankaltaisesta, terveyteen ja ulkonäköön liittyvästä tsemppaamisesta kuin vaikkapa tupakoinnin lopettaminen. Jos kehun jotain tupakoinnin lopettamisesta, olen aidosti iloinen hänen puolestaan, enkä nyt AINAKAAN halua sanoa, että hän oli tupakoidessaan ikävä ja huono ihminen.
elä turhaan loukkaannu. Minustakin on häijyä ja moukkamaista kommentoida ääneen kenenkään kiloja. Siis ikävään sävyyn! Mutta kyllä ne siis näkyvät mitenkään esittelemättä. Ja mitä ihmeen loukkaavaa voi olla siinä, että laihduttamistasi ihaillaan! Ota huomioon, että enemmistö suomalaisista laihduttaa ainakin välillä, joten kyse on hyvin samankaltaisesta, terveyteen ja ulkonäköön liittyvästä tsemppaamisesta kuin vaikkapa tupakoinnin lopettaminen. Jos kehun jotain tupakoinnin lopettamisesta, olen aidosti iloinen hänen puolestaan, enkä nyt AINAKAAN halua sanoa, että hän oli tupakoidessaan ikävä ja huono ihminen. Joten: jos sinä et halua kuulla kommentointia laihduttamisestasi, SANO se ääneen. tsiiisus, miten hankalaksi osa naisista osaa elämänsä tehdä ja lukea kaikkea niin perhanasti rivien välistä.
"Tiedän että olen laihdunut ja näytän vitsin hyvältä. Kiitos kauniista ajatuksestasi."
ap
Ja mitä ihmeen loukkaavaa voi olla siinä, että laihduttamistasi ihaillaan! Ota huomioon, että enemmistö suomalaisista laihduttaa ainakin välillä, joten kyse on hyvin samankaltaisesta, terveyteen ja ulkonäköön liittyvästä tsemppaamisesta kuin vaikkapa tupakoinnin lopettaminen. Jos kehun jotain tupakoinnin lopettamisesta, olen aidosti iloinen hänen puolestaan, enkä nyt AINAKAAN halua sanoa, että hän oli tupakoidessaan ikävä ja huono ihminen.
ap
Voi olla jopa isompi terveysriski kuin tupakointi.
Joten siinä mielessä kaikki varmasti iloitsevat, kun joku kykenee noin hyvään laihtumiseen.
Koeta kestaa vaan. Tuskin joudut samoille ihmisille montaa kertaa mainitsemaan, ettet halua keskustella laihduttamisestasi.
On nimittäin aika pölvästi luulla, että normaaliin HYVÄÄN KÄYTÖKSEEN kuuluvaa toisen kehumista ja ihailua muut muutoin älyäisivät pitää sinun kohdallasi kiusallisena!
Jos sinä olet eri mieltä kuin valtaosa muista ihmisistä, et voi edellyttää, että muut sanomattakin vaistoavat, mitä mieltä sinä olet aiheesta.
terveydellisistä syistä...?
Sadan kilon elopaino on tosi vaarallinen terveydelle. Se nostaa sydän- ja verisuonitautiriskiä, lisää aikuistyypin diabetes-riskiä, vaikeuttaa liikkumista ja rasittaa niveliä jnejne.
terveydellisistä syistä...? Sadan kilon elopaino on tosi vaarallinen terveydelle. Se nostaa sydän- ja verisuonitautiriskiä, lisää aikuistyypin diabetes-riskiä, vaikeuttaa liikkumista ja rasittaa niveliä jnejne.
Onkohan jossain tiedotusvälineessä muuten joskus mainittu tästä ohimennen... vai oliko se kouluterveydenhoitaja joka mainitsi että ylipaino on epäterveellistä...en muista. Kiitti kauheesti kun kerroit!
ap
Minä en ole koskaan laihduttanut enkä ole koskaan ollut ylipainoinen, joten en tiedä millä tavalla sekaisin läskit ovat. Mutta lihava ihminen on hirveän näköinen, vaikkei sitä kukaan päin naamaa sano. Tottakai kommentoin ja ihastelen, jos joku on saanut kaivettua itsensä laardin keskeltä esiin! Onhan se nyt ihan älytön muutos ulkonäössä ja elämässä muutenkin.
Voi olla jopa isompi terveysriski kuin tupakointi. Joten siinä mielessä kaikki varmasti iloitsevat, kun joku kykenee noin hyvään laihtumiseen. Koeta kestaa vaan. Tuskin joudut samoille ihmisille montaa kertaa mainitsemaan, ettet halua keskustella laihduttamisestasi. On nimittäin aika pölvästi luulla, että normaaliin HYVÄÄN KÄYTÖKSEEN kuuluvaa toisen kehumista ja ihailua muut muutoin älyäisivät pitää sinun kohdallasi kiusallisena! Jos sinä olet eri mieltä kuin valtaosa muista ihmisistä, et voi edellyttää, että muut sanomattakin vaistoavat, mitä mieltä sinä olet aiheesta.
ja valkosipuliakin kannataisi syödä ihan sen terveysvaikutusten vuoksi? Onhan sinulla säännöllinen unirytmi? Tiedäthän että hampaidenvälit kannatta langoittaa kerran päivässä sillä hampaissa piilevä tulehdus voi aiheuttaa jopa sydänkohtauksen?
ap
terveydellisistä syistä...? Sadan kilon elopaino on tosi vaarallinen terveydelle. Se nostaa sydän- ja verisuonitautiriskiä, lisää aikuistyypin diabetes-riskiä, vaikeuttaa liikkumista ja rasittaa niveliä jnejne.
Onkohan jossain tiedotusvälineessä muuten joskus mainittu tästä ohimennen... vai oliko se kouluterveydenhoitaja joka mainitsi että ylipaino on epäterveellistä...en muista. Kiitti kauheesti kun kerroit! ap
kun ihan selvin päin (kai?) kehtasit väittää, ettei ylipaino ole terveysriski.
Buahahahaha
Minä en ole koskaan laihduttanut enkä ole koskaan ollut ylipainoinen, joten en tiedä millä tavalla sekaisin läskit ovat. Mutta lihava ihminen on hirveän näköinen, vaikkei sitä kukaan päin naamaa sano. Tottakai kommentoin ja ihastelen, jos joku on saanut kaivettua itsensä laardin keskeltä esiin! Onhan se nyt ihan älytön muutos ulkonäössä ja elämässä muutenkin.
muu kuin että aiemmin käytin niitä sinisiä housuja, nyt käytän niitä mustia housuja. Aiemminkin oli tapana aina silloin tällöin ostaa uusia vaatteita.
ap
Onkohan jossain tiedotusvälineessä muuten joskus mainittu tästä ohimennen... vai oliko se kouluterveydenhoitaja joka mainitsi että ylipaino on epäterveellistä...en muista. Kiitti kauheesti kun kerroit! ap
kun ihan selvin päin (kai?) kehtasit väittää, ettei ylipaino ole terveysriski. Buahahahaha
ap
Ei ap sanonut, ettei ylipaino olisi terveysriski. Hän sanoi, ettei se ole tapa, toisin kuin tupakointi.
Mutta hän on silti siinä väärässä. Ylipaino johtuu liiasta syömisestä ja liian vähäisestä kulutuksesta. Usein ihminen mässää, koska hän on "riippuvainen" ruuan tuomasta lohdusta/viihdytyksestä... eli hyvinkin verrattavissa tupakointiin.
Ei ap sanonut, ettei ylipaino olisi terveysriski. Hän sanoi, ettei se ole tapa, toisin kuin tupakointi. Mutta hän on silti siinä väärässä. Ylipaino johtuu liiasta syömisestä ja liian vähäisestä kulutuksesta. Usein ihminen mässää, koska hän on "riippuvainen" ruuan tuomasta lohdusta/viihdytyksestä... eli hyvinkin verrattavissa tupakointiin.
Meillä on siis erilaiset mielipiteet. Heureka!
ap
minulta löytyykin nuo opiskeluvuodet ja kaksi tutkintoa takaata ja mainitsemasi hyvin yleinen yo-lahja on kymmenisen vuotta jo mukana kulkenut.
Sinulle taas suosittelisin yksinkertaista peiliin katsomista ja tosiasioiden hyväksymistä. Ulkomuotoasi BMI:n ollessa reilusti ylipainon puolella et vaatteilla pysty kanssaihmisiltäsi peittämään. Anteeksi, että tuhosin illuusiosi ja sanoin tämän ääneen. Elämä on kovaa.
Sivistymättömyyteen ja käytöstapojen puutteesen auttaa opiskelu ja hyvässä seurassa oleskelu.
Käytöksen kultainen kirja on myös aika hyvä. Sitä saa kirjastosta lainata.
ap
ap[/i
Jos ajatellaan että laihtumisesta (positiivinen asia) ei voi mainita, niin sama asia pidemmälle vietynä tarkoittaa, että mistään ihmisen elämässä tapahtuvasta positiivisesta asiasta ei saa puhua. Tämähän viestittää ap:n mukaan sitä, että aiemmin kaikki asiat oli pielessä: Eli jos kehun uutta sohvaasi, se tarkoittaa että, vanha oli mielestäni kamala. Jos olen onnellinen uudesta työpaikastasi, oli minusta vanhassa duunissasi jotain vikaa. Jos olen onnellinen, että olet löytänyt uuden miehen, en pitänyt sinusta sinkkuna... Jatkanko vielä?