Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko äitiätyyppiä, jonka on vaikea kehua toisten lapsia?

Vierailija
22.08.2009 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lapsen pitäisi olla jotenkin superhyvä, että voi kehua. Valitettavasti yleisempi piirre yhteiskunnassamme, eikä kyllä ollenkaan terve.

Itselleni ei aina ole helppo kehua toisten lapsia, joitakin tulee kehuttua luonnostaan, ja joistakin pitää oikein muistuttaa itseään, että pitää kehua äidilleen lasta. Ja joidenkin äitien lapsia on vaikea kehua, jos äiti ärsyttää, silloinkin pitää tehdä itsensä kanssa töitä.

Äiti lykkää 3v lasta rattaissa ja nyt viime viikolla lapsi oli jopa kävellyt huiman 300m matkan postiin ja sitäkös äiti hehkutti ja kehui, kun lapsi oli niiiiin reipas. Samoin äiti jaksoi kehua miten 3v on oppinut melkein päivässä polkemaan pyörää. Joo, lapsi istuu fillarin kyydissä jalat polkimilla ja isä työntää työntöaisasta. Samoin on melkein päiväkuiva JO. On alaknut pukea JO itse ja syödä JO itse, siis kuvitelkaa vasta 3v PIENI lapsi. Siis eniten ärsyttää se äidin asenne, kun kohtelee lastaan kuin pikkuvauvaa ja kehuu sitten sellaisista taidoista, jotka muut saman ikäiset ovat osanneet jo kauan, mutta silloin niissä ei mitää kehuttavaa ollut (ihan tyhmiä juttuja, kun oma lapsi ei osaa eikä hänen halutakaan osaavan). Lapsi on terve, normaali lapsi, joka on opetettu lössöksi kitisijäksi ja joka itkuun (oikeaan tai tekoitkuun) annetaan Puuha-Pete-karkkiaski.

Vierailija
2/7 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en myöskään helpolla kehu aikuisiakaan.

Kyllä minä lapselle itselle voin kehua. Eli jos jonkun lapsi tulee kertomaan, mitä oli tehnyt, niin sanon kyllä lapselle, että olipa hienosti. Mutta ei, en oikeastaan koskaan kehu sitä lapsen vanhemmalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin naamatusten kehuminen tuntuu onnistuvan. Selän takana ehkä haukkuminenkin. ;)

Vierailija
4/7 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös ihan mahdottoman kateellinen, jos joku hänen tuttavansa odottaa uutta vauvaa...en IKINÄ ole kuullut hänen sanovan mitään positiivista tai edes kommentoivan esim. minun lapsiani. Vaikka ollaan tunnettu yli 20v.

Luulen hänen olevan narsistinen persoona, joten kaikenlaista omituisuutta hänestä löytyy.

Vierailija
5/7 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti lykkää 3v lasta rattaissa ja nyt viime viikolla lapsi oli jopa kävellyt huiman 300m matkan postiin ja sitäkös äiti hehkutti ja kehui, kun lapsi oli niiiiin reipas.

Samoin äiti jaksoi kehua miten 3v on oppinut melkein päivässä polkemaan pyörää. Joo, lapsi istuu fillarin kyydissä jalat polkimilla ja isä työntää työntöaisasta.

Samoin on melkein päiväkuiva JO. On alaknut pukea JO itse ja syödä JO itse, siis kuvitelkaa vasta 3v PIENI lapsi.

Siis eniten ärsyttää se äidin asenne, kun kohtelee lastaan kuin pikkuvauvaa ja kehuu sitten sellaisista taidoista, jotka muut saman ikäiset ovat osanneet jo kauan, mutta silloin niissä ei mitää kehuttavaa ollut (ihan tyhmiä juttuja, kun oma lapsi ei osaa eikä hänen halutakaan osaavan).

Lapsi on terve, normaali lapsi, joka on opetettu lössöksi kitisijäksi ja joka itkuun (oikeaan tai tekoitkuun) annetaan Puuha-Pete-karkkiaski.

Vierailija
6/7 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis ole ollut koskaan mikään lasten taitojen tai ulkonäön tms kehuja enkä kai edelleenkäänkiinnitä muiden lapsiin samallalailla huomiota kuin omaan 2-vuotiaaseeni..

ei siis ole tarkoituksenmukaista, mutta en ole sellainen "onpa sinulla ihana uusi takki"-tyyppi aikuisillekaan

Vierailija
7/7 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lapsen pitäisi olla jotenkin superhyvä, että voi kehua. Valitettavasti yleisempi piirre yhteiskunnassamme, eikä kyllä ollenkaan terve.

Itselleni ei aina ole helppo kehua toisten lapsia, joitakin tulee kehuttua luonnostaan, ja joistakin pitää oikein muistuttaa itseään, että pitää kehua äidilleen lasta. Ja joidenkin äitien lapsia on vaikea kehua, jos äiti ärsyttää, silloinkin pitää tehdä itsensä kanssa töitä.

Äiti lykkää 3v lasta rattaissa ja nyt viime viikolla lapsi oli jopa kävellyt huiman 300m matkan postiin ja sitäkös äiti hehkutti ja kehui, kun lapsi oli niiiiin reipas. Samoin äiti jaksoi kehua miten 3v on oppinut melkein päivässä polkemaan pyörää. Joo, lapsi istuu fillarin kyydissä jalat polkimilla ja isä työntää työntöaisasta. Samoin on melkein päiväkuiva JO. On alaknut pukea JO itse ja syödä JO itse, siis kuvitelkaa vasta 3v PIENI lapsi. Siis eniten ärsyttää se äidin asenne, kun kohtelee lastaan kuin pikkuvauvaa ja kehuu sitten sellaisista taidoista, jotka muut saman ikäiset ovat osanneet jo kauan, mutta silloin niissä ei mitää kehuttavaa ollut (ihan tyhmiä juttuja, kun oma lapsi ei osaa eikä hänen halutakaan osaavan). Lapsi on terve, normaali lapsi, joka on opetettu lössöksi kitisijäksi ja joka itkuun (oikeaan tai tekoitkuun) annetaan Puuha-Pete-karkkiaski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi