Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noloin fb-statuksen päivittäjä

Vierailija
22.08.2009 |

joka on kaverilistallasi?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta se on niin vitsikästä! Ja löytyy myös tuollainen "täydellinen" nainen, jolla elämässä tapahtuu vain hyviä asioita ja aina on yhtä smilea ja juhlaa.

Vierailija
22/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sanoo. Jutut ainakin on teini-ikäisen tasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojeluun ilmoittelemaan, kun en voi tietää miten ne lapset hoidetaan sen juomisen ohessa? Tolkuissaan tuo äiti on, kun niitä statuksiaankin pystyy päivittelemään, ja voihan ne lapset olla yökylässä/joku muu niitä hoitamassa silloin kun mamma lähtee baanalle. Olettaisin että joku läheisempi ja asioista paremmin perillä oleva tekee ilmoituksen jos ja kun sen kokee aiheellisesksi. Ei kuitenkaan ole laitonta olla humalassa lasten kanssa, kunhan perusturvallisuus säilyy ja muksut saa ruokansa ym... Ei alkoholismi ole yksinään syy huostaanottoon.

-19-

Vierailija
24/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistanut etusivulta. Ei vaan kerta kaikkiaan jaksa katsella niitä pätemisiä...

Vierailija
25/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaiset,jotka tuntuvat toimivan vain fb-persoonan rakentamisena.

Myös nuo monta kertaa jonninjoutavaa päivittäjät huvittavat. Ja toisaalta harmittaa, kun niiden päivityksiä ei tajua sitten kunnolla 'lukea', kun odottaa vaan 'kävi kaupassa' tai 'lenkkeili reippaasti' ja sitten joskus on ihan oikeitakin kuulumisia.

Itse päivitän harvakseltaan, jonkin kerran viikossa. Eikä ne oo mitään ihmeellisiä, joitain huippukohtia päivässä vaan. Iloitsen jos oli kivaa kahviseuraa tai valitan kun viikko on raskas. Joskus jos jotain oikein spesiaalia tapahtuu, niin raportoin tarkemmin ja useemmin.

Vierailija
26/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin "pitkä päivä toimistolla, sen jälkeen pilatekseen, saunanpesua, pyykinlaittoa, illalla yksille kamujen kanssa, leffaan ja sitten taas aamulla rullaluistimilla töihin" Ja tämän tehoilun jälkeen tulee tietenkin hymiö ellei toinenkin.

Vastavetona näille olen joskus päivittänyt statustani lakonisesti: Mitä tänään ei tekis.

Vierailija
27/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistanut etusivulta. Ei vaan kerta kaikkiaan jaksa katsella niitä pätemisiä...

Sama täällä. Kun ei kerta kaikkiaan kehtaa poistaa kokonaan, niin piilottaa sitten nuo tekemiset.

Vierailija
28/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka puhuu tosi avoimesti työstään (negatiivisessa mielessä) statuksissaan.

Itse olen ope ja korkeintaan hehkuttelen lomia.

Mulla on muutama hoitoalan kaveri facebookissa ja ne on vielä samassa paikassa töissä. Ne myös mollaa kaheesti omaa työtään ja puhuu potilaista negatiiviseen sävyyn. Kommentoivat sit myös toistensa statuksia, kun ymmärtävät mistä on kyse. Ei niitä oo kyl kovin kiva lukea vaikka ei itseä koskekaan.

Vierailija
29/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin aloitti 48 päivää ennen jotain karsintaa päivitykset tyyliin "enää 48 päivää penkkipunnerruksen sm-karsintaan". Pari päivää kattelin, kunnes sain eliminoitua tyypin päivitykset. Sama tyyppi tapasi aikaisemmin raportoida aamu- ja iltalenkit ja niiden pituudet, lenkin jälkeisen fiiliksen ja mitä söi lenkin päälle.

Itse harrastan kirjoittamista. Joskus ajattelin vastaiskuna ruveta päivittämään tyyliin: "Tänään kolme sivua novellia, hyvä inspiraatio päällä." "Henkilöhahmon kanssa ongelmia." "Juoni kulkee, mutta onko suunta väärä?"... Mutta ei ne varmaan tajuis mun pointtia.

Vierailija
30/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kiinnostavaa, miten nämä ihmiset, esim. opettajat ja hoiturit, mieltävät työhönsä kuuluvan vaitiolovelvollisuuden. Vaikka eivät nimiä käyttäisikään, ihmiset voi helposti tunnistaa, niin pieni maa Suomi lopulta on.

Vierailija
31/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

33: samaa minäkin mietin, varsinkin kun tästä ei ole kuin vuosi kun osastollinen hoitsuja joutui käräjille siitä, että levittelivät asiakkaiden henkilökohtaisia tietoja. Luulis et tommonen pysäyttäis oikeasti miettimään, onko juoruilu sen arvoista, et joutuu käräjille, menettää ammatillisen arvostuksen ja pahimmillaan työnsäkin.

Vierailija
32/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:sta voisi päätellä mm. että hänellä on rahaa vaikka muille jakaa sekä maailman onnellisin parisuhde. Todellisuudessa kaverini on työtön ja rahasta todella tiukkaa ja parisuhdekin on jatkoajalla.. Tai saattaa fb:ssa hehkuttaa, kuinka kivaa oli eilen bileissä, vaikka murjotti yksin lähes koko illan. Toisaalta säälittää, että pitää esittää muille olevansa jotain muuta.

Vierailija
33/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rupesi hirvittämään nämä, jotka eivät tykkää viesteistä, joissa "pädetään". Piti oikein mennä katsomaan omia päivityksiäni. Mikä teistä sitten on pätemistä?

Kyllä minulla tosiaankin harvakseltaan (3x kuussa) on noita rimpsuja, mitä kaikkea olen tehnyt päivän aikana, lähinnä silloin jos olen tehnyt kauheasti ja päivä kuulostaa ihan mahdottomalta - itse olen pitänyt sitä hauskana tapana raportoida, kun on ihan järjetön lista. Sitten toisinaan on kyllä vastapainona päivityksiä, joissa totean että ei ole tullut tehtyä yhtään mitään. Aika usein päivitän työkiireitäni tavalla jos toisellakin kun niitä kerran on. Lisäksi hirvittää, että olen päivitellyt aika paljon myöskin ulkomaanmatkoja, ravintolaillallisia (pääosin työhön liittyviä) jne., jotka siis voivat ilmeisesti jonkun mielestä olla kehuskelua?

Lisäksi minulla on aika paljon päivityksinä hassuja tai huvittavia juttuja ympäristöstä, joita on tullut vastaan - ihan vain siksi, että minusta ne ovat olleet hauskoja / uskomattomia / pöyristyttäviä / tyypillisiä tms. Onko sekin mielestänne pätemistä, siis kuvitteleeko joku että laitan ne päivityksiin siksi että osoittaisin jotenkin olevani parempi kun panen merkille muiden "mokat".

Ylipäänsä olen pyrkinyt positiivisuuteen päivityksissäni ja vain harvoin laitan sinne ikäviä juttuja, koska olen ajatellut ettei niitä ole kiva lukea. Lisäksi olen kuvitellut, että on kivempi lukea siitä, mitä olen tehnyt kuin siitä, mitä olen jättänyt tekemättä. Mutta onko se nyt jonkun mielestä sitten sitä, että yritän päteä kun en kerro mikä on ikävää ja meni pieleen ja kuinka elämäni on tylsää?

Vierailija
34/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikki oli aina auvoisesti. Hän selosti suureen ääneen, kuinka ei voi ymmärtää ihmisiä, jotka jaksavat viettää aikaa baarissa. Jopa useita tunteja illassa! Olin itse silloin sinkku ja yritin selittää, että katsos, kun jotkut elävät yksin niin jossakin on ihan kiva nähdä tuttujakin, kun ei kaverit noin vain lähde lähiön kerrostalokaksioon mua kotiin tapaamaan.

Kun hän sitten sukelsi esiin FB:ssä muutaman vuoden tauon jälkeen, hän onkin eronnut ja todellinen superbilettäjä. Kertoo jatkuvasti, missä ulkona on ollut ja mitä juonut. Kaiken muun ajan hän ilmeisesti notkuu FB:ssä, koska tyhjänpäiväisiä testipäivityksiä tulee kymmenittän. Vähän aikaa tätä katsottuani piilotin hänen päivityksensä.

Vierailija
35/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki-fani, jonka listalla on noin 100 -öh anteeksi- karvakättä. On sitten niin kansainvälistä, että pitää statuksetkin olla enkuksi ja on sitten joka päivityksessä virheitä niin kirjoitusasussa kuin kieliopissakin. On sitten kaukosuhteessa jonkun kebab-hemmon kanssa ja suurimmassa osassa statuksistaan vinkuu suurta rakkauttaan tähän maailman mahtavimpaan mieheen.

Vierailija
36/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis heti aamusta tyyliin: "Pikkuneiti nukkui nyt 22-24. Sitten söi tissiä puoli tuntia. Sitten kakki vaippansa parin tunnin päästä :). Sitten taas nukkui 03-06. Äiti on väsynyt. Isompi neiti sitten onkin menossa jo pihalle, kun isäntä lähti töihin." Siis, että eikö se profiili kuitenkin ole jotenkin yksityinen ns. yhden hlön profiili. Jos meinaa koko perheen asioista sielä ladella, niin sitten vaan sille pikkuneidillekin se oma profiili samoin kuin isännälle. Meillä kyllä kotonakin miehen kesti hetkisen tajuta, että mä en oikeesti kirjoita siellä siitä mitään enkä julkaise siellä sen valokuvia. Ihan samoin kuin en lapsistanikaan. Sehän on MUN profiili!

Vierailija
37/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä perhe kuuluu kiinteästi ihmisen elämään! Musta on aivan ihanaa, että ihmiset laittaa facebookiin perheensä ja lastensa kuulumisia ja kuvia. Niitä on aivan ihana katsella. Ja lasten tokaisut ja terävät huomiot ovat aivan ihania päivityksiä, joille voi monesti nauraa vedet silmissä.

Sitäpaitsi eivät kaikki halua lapsilleen profiileja heti pienestä pitäen, yleensä kai sen aika on vasta kun lapsi osaa itse pitää profiiliaan. Sitäpaitsi ei kai kukaan rupea työkaverin tai lapsuudenystävän lasten kaveriksi, mutta silti on kiva joskus nähdä, millainen perhe tällä on.

Puolison suhteen ymmärrän paremmin, ettei siitä niin kauheasti kirjoitella, puolisohan voi tehdä oman profiilin. Mutta kyllä puolison voi minusta mainita niissä omissa jutuissaan, joihin puoliso selkeästi liittyy ja tottakai puolisokin näkyy perheen valokuvissa. Pelkistä puolison tekemisistä ei tietenkään ole järkeä rapostoida.

Vierailija
38/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kun on vuoden lukenut niin ei jaksa enää kiinnostaa onko se aamu- vai iltavuorossa tänään.

Vierailija
39/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks mimmi kertoo myös jokaisen lenkin ja laatuajan lasten kans ja nyt minä leivon lapsille pullaa ja annan aikaa niille. Ja taas kävin lenkillä ja tällä viikolla en ole juossut kuin 100km.

Oih ja voih kun pitää niitä kehuja kerjätä niin. Varsinkin kun tietää, että kulissien takana se elämä ei tosiaan ole niin herkkua.

Vierailija
40/71 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka suurin osa tilapäivityksistä kertoo nälästä ja epäterveellisestä ruuasta, jota aikoo tehdä. Rasvaisia kermaperunoita (jotka todellakin OVAT rasvaisia), roskaruokaa, grillimakkaraa yms yms.

Oksettavaa.