Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeus loukkaantua ystävälle?

Vierailija
22.08.2009 |

Ystäväni on yh-äiti, jonka tukena olen ollut elämän menossa. Viime viikonloppuna hänellä oli suhteellisen riitaisa erotilanne poikaystävänsä kanssa ja olin hänen luonaan koko viikonlopun tukena ja turvana. Hän oli kutsunut minut luokseen perjantaiksi, mutta pyysi jäävän pitempään ja loppujen lopuksi tulin omaan kotiini vasta sunnuntai-iltana, kun eräs toinen henkilö tuli sitten vielä yöksi hänen luokseen. Tämä ex on hyvin sovinistinen ja on yrittänyt alistaa ystävääni. Ystäväni on yrittänyt hänelle puhua, mutta eihän se ole auttanut. Tämä mies puhuu ystäväni läheisistä ikävään sävyyn ja antaa selvästi ymmärtää, että olisi parempi, jos ystävälläni ei olisi hänen lisäkseen muita ihmisiä ympärillään (lapsetkin kuuluvat siihen kastiin).

No niin siis, viime viikonlopun tilanne oli se, että mies haluttiin mahdollisimman kauas ystävästäni ja hänen lapsistaan. Nyt tämän viikon aikana he ovat olleet tekemisissä ja minulle juuri selvisi, että he viettävät tällä hetkellä iltaa yhdessä. Enpä tiedä mitä pitäisi ajatella. Ystäväni on sellainen, että hänen on vaikeaa olla yksin, mutta tämä menee mielestäni liian pitkälle. Olen vihainen, sillä minusta tuntuu nyt siltä, että ystäväni käytti minua hyväkseen. Mitä mieltä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin antaa ystäväsi elää oma elämänsä. Hän on jollain tavalla riippuvainen alistajastaan. Puhu hänelle suoraan mitä ajattelet, mutta lopulta ystäväsi on pakko tehdä itse omat ratkaisunsa. En näe tuossa mitään hyväksikäyttämistä. Ystäväsi on vaan hirmu kurjassa tilanteessa ja heikoilla.

Vierailija
2/6 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarkoitatko minäminäminällä minua vai häntä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku kidnapattu rakastui kidnappaajaansa? En oikein muista tuota varmaan oikein mut googlaa.

Vierailija
4/6 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku kidnapattu rakastui kidnappaajaansa? En oikein muista tuota varmaan oikein mut googlaa.

Kuulostaa kyllä juuri siltä, vaikka se ei käy järkeen. Hitto, jos ystäväni antaa pistää itsensä nyrkin ja hellan väliin, todella toivon, ettei niin tapahdu.

ap

Vierailija
5/6 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa on, että mies haluaa eristää ystäväsi läheisistään...! Jos katkaisee välit niihin jotkai okeasti välittävät ja ovat huolissaan, on aika yksin ---> mahdoton erota kun ei elämässä enää ole muita kun se oma kumppani.

Lapset eivät ilmeisesti ole miehen, sekin paha juttu. Hän haluaa ystäväsi, ei tämän lapsia, ja yh kun on, niin se on joko koko paketti tai ei mitään. Omien lasten tulee aina olla ykkönen...!

Ystävälläsi voi myös olla itsetunto-ongelmia, eli uskoo ettei saa/ansaitse parempaa...?

Vierailija
6/6 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa on, että mies haluaa eristää ystäväsi läheisistään...! Jos katkaisee välit niihin jotkai okeasti välittävät ja ovat huolissaan, on aika yksin ---> mahdoton erota kun ei elämässä enää ole muita kun se oma kumppani.

Lapset eivät ilmeisesti ole miehen, sekin paha juttu. Hän haluaa ystäväsi, ei tämän lapsia, ja yh kun on, niin se on joko koko paketti tai ei mitään. Omien lasten tulee aina olla ykkönen...!

Ystävälläsi voi myös olla itsetunto-ongelmia, eli uskoo ettei saa/ansaitse parempaa...?

Ehkä ystäväni vain ajattelee, että parempi kenen tahansa kanssa kuin yksin. Huolestuttavaa kyllä. Ja siksi juuri niin pelottavaa, että ystäväni antaa anteeksi lapsiin kohdistuneet kommentit ym. Mitään vakavaa ei ole missään vaiheessa tapahtunut, mutta merkit ovat aivan selvät siihen suuntaan, että pian tulee turpaan, jos isäntää ei totella. Surullista :(

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi