Kun neuvolan terveydenhoitaja teki ekan kotikäynnin synnytyksen jälkeen
tarjositteko kahvia/ joiko hän? Meillä joi ja minusta oli mukavaa ettei hänellä ollut ollenkaan kiire.
Kommentit (38)
ja tiesin, että hänellä on vielä 2 perhettä vierailtavana meidän jälkeemme.
En tarjonnut.
Mutta ei kyllä tullut missään vaiheessa mielikuvaa, että hänellä olisi ollut kiire minnekään. Tosin yleensäkin neuvolassa on aikaa sekä lapselle että vanhempien jutustelulle. Ensimmäisetä lapselta kävin itse neuvolalla, neuvolan 'täti' aivan karsea kääkkä, enkä halunnut häntä kotiini. Onneksi jäi kohta sen jälkeen eläkkeelle ja nykyinen terveydenhoitaja on aivan ihana.
ei tee ollenkaan kotikäyntejä, ei tarvi miettiä keittäiskö niille kahvia vaiko eikö :)
Tiesin että terkkarilla oli aika kiire. Täällä saa itse valita tuleeko terkka kotiin vai meneekö itse neuvolaan.
(PS. Itselläni on työ jossa minulle tarjotaan kahvia monta kertaa päivässä ja välillä on vatsa kovilla sen kahvimäärän kanssa. Välillä yritin olla juomatta, mutta se sai aina ihmiset vaivaantuneiksi. Eli vain puoli kuppia minulle kiitos... ;) )
että th:lle ei keitetä kahvia, vaan hän tulee ihan muussa asiassa käymään.
Tosin kerran oli kamala kiire, mutta yleensä ollut pitkän kaavan mukaan :) Viimeksi oli mukana opiskelija, joka ihmetteli kahteen kertaan, miten olin jaksanut leipoa mustikkapiirakkaa ja kuivakakkua, vaikka talossa oli 4pvän ikäinen vauva ;)
kokemattomia. Myöhemmin kyllä, ja leivottukin on. Ja mielellään on terveydenhoitaja istunut ja jutellut ihan ajan kanssa.
Olisi tietenkin pitänyt tarjota kahvit, mutta jotenkin se että oli flunssassa sekoitti pasmat. Haluttiin vetää käynti mahdollisimman nopeasti.
että th:lle ei keitetä kahvia, vaan hän tulee ihan muussa asiassa käymään.
Meillä ei ole tullut. Turussa asutaan.
Meitä ohjeistettiin perhevalmennuksessa että th:lle ei keitetä kahvia...
T: tamperelainen
ja olin jo etukäteen arvannut tämän. Kävi meillä klo 12 aikaan ja tiesin et on menossa muihinkin perheisiin samana päivänä vielä.
Enpä todellakaan alkanut leipoon tmv,jos ois ottanut kahvia (se oli valmiina ladattuna,join itse jokatapauksessa),olisin laittanut tarjolle karjalanpiirakoita ja keksejä.
Tarjosin teetä kun oli talvi ja itselläkin ääni käheenä. Siinä istuttiin keittiön pöydän ääressä th:n ja opiskelijan kanssa ja käytiin synnytystä läpi. Jotain keksejä taisin myös tarjota, mutta olivat kuulemma juuri syöneet. Varmaan olivatkin kun tulivat puolen päivän jälkeen.
Mies tarjosi sille Jaloviinaa, mutta ei se huolinut. Seuraavista se ei sitten tullutkaan kylään.
Me tarjottiin tokasta lapsesta terkan kotikäynnillä kahvit ja kuivakakkua. Ekasta lapsesta en tajunnut tarjota ja jälkeenpäin oikein harmitti.
yks ainoita jossa ei tule kotiin.
en kyllä ymmärrä miks pitäiskään tulla kotiin. tuollaisen pienen kanssa on niin helppo lähteä. silloin on elämä helppoa ja paljon aikaa kaikkeen, siivoukseen yms. vauvahan nukkuu melkeen koko ajan!
ent. turkulainen
en kyllä ymmärrä miks pitäiskään tulla kotiin. tuollaisen pienen kanssa on niin helppo lähteä. silloin on elämä helppoa ja paljon aikaa kaikkeen, siivoukseen yms. vauvahan nukkuu melkeen koko ajan!
ent. turkulainen
en minäkään välättämättä kaipaa kotikäyntiä, eipä sillä väliäkään, jos tulee, ihan kivakin toisaalta. mutta mitä IHMETTÄ tarkoitat tuolla "elämä on helppoa jne. !? Ketun pierut ole, vauva nyt 4kk ja on nukkunut aina lyhyitä päikkäreitä. Nykyään 20min-30min. Tee siinä sitten kotitöitä! En mielellään käytä sitä tosi arvokkaaksi muodostunutta "lakisääteistäni" pöntön puunaukseen vaan istun vaikka just tässä! :D
tuota alkuaikaa kun vauva ihan pieni, silloin on helppoa, mut äkkiähän se tilanne muuttuu. itsellänikin vaikea vauva/taapero ja vasta nyt 2 vuotiaana alkaa helpottaa. sain tänään ekaa kertaa pyyhittyä pöydän niin ettei kukaan tippunut pääedellä sohvalta tms. eli aina tarttis vahtia joten en ole ehtinyt siivoamaan kahteen vuoteen. aina kun oon yrittäny on tippunut jostain... mut ne ekat viikot vauvan kanssa ON helppoja.
ent. turkulainen
en minäkään välättämättä kaipaa kotikäyntiä, eipä sillä väliäkään, jos tulee, ihan kivakin toisaalta. mutta mitä IHMETTÄ tarkoitat tuolla "elämä on helppoa jne. !? Ketun pierut ole, vauva nyt 4kk ja on nukkunut aina lyhyitä päikkäreitä. Nykyään 20min-30min. Tee siinä sitten kotitöitä! En mielellään käytä sitä tosi arvokkaaksi muodostunutta "lakisääteistäni" pöntön puunaukseen vaan istun vaikka just tässä! :D
Toisen ja kolmannen kohdalla olin yksin ja th tuli iltapäivällä, en tarjoillut kahveja.