Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneksi olen miesvaltaisella alalla!

Vierailija
21.08.2009 |

Nämä naisvaltaisten alojen kiusaamisjutut ovat ihan käsittämättömiä! Onneksi miehet ovat tuossa asiassa sivistyneempiä!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen kyllä ap:n kanssa hieman eri mieltä. Nimittäin miehet osaavat myös kiusata, mm. halveerata naisia (tytöttely, pomottelu jne.).

Halveksivaa käytöstä ei kuitenkaan pidä hyväksyä! Miesten kanssa toimiessa on siinä suhteessa helpompaa, että heille voi sanoa suoraan, että nyt loppui tuollainen.

Naiset eivät ehkä toimi yhtä avoimesti, joten heidän tekoihinsa voi olla vaikeampi puuttua. Tässä siis mielestäni näkyy ero mies- ja naisvaltaisten alojen välillä.

Vierailija
2/16 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen miesvaltaisella alalla ja varmaan naiseudestani on myös paljon hyötyäkin. Silti aliarvioimista ja sivuun jättämistä on myös. En pääse miesten sähly- ja tennisturnauksiin. En sinne missä päätöksiä tehdään. Lisäksi osa on oikeasti sovinistisia. Se mikä joku on ärsyttävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä aina naisvaltaisen alan miesvaltaisen sijaan valitsisin. Ne miesvaltaiset työpaikat, joissa olen ollut ovat olleet kivoja, jos on jaksanut heittää läppää jätkien kanssa ja pilailla yhden sun toisen ihmisryhmän kustannuksella ja ottaa vastaan itsekin sitä "reilua ja suoraa vinoilua". Heh heh...

Jos yleistetään niin, että naisvaltaisilla aloilla tuo em. ilmenee takanapuhumisena ja yleisenä juoruiluna, niin mieluummin otan sen. Se on helpompi sivuuttaa kuin päin naamaa laukominen.

Kokemukseni ovat vähemmän koulutusta vaativilta aloilta, vaikka itse akateeminen (nirppanokka?) olenkin. Koulutusta vastaavaa työtä en ole tehnyt.

Vierailija
4/16 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään "heittää läppää" miesten kanssa. Osaan antaa koko laidalta takaisin, eikä hävetä yhtään. Mutta kaikille (naisille) tämä ei taatusti ole mieleen.

2:na vastannut

Kyllä minä aina naisvaltaisen alan miesvaltaisen sijaan valitsisin. Ne miesvaltaiset työpaikat, joissa olen ollut ovat olleet kivoja, jos on jaksanut heittää läppää jätkien kanssa ja pilailla yhden sun toisen ihmisryhmän kustannuksella ja ottaa vastaan itsekin sitä "reilua ja suoraa vinoilua". Heh heh... Jos yleistetään niin, että naisvaltaisilla aloilla tuo em. ilmenee takanapuhumisena ja yleisenä juoruiluna, niin mieluummin otan sen. Se on helpompi sivuuttaa kuin päin naamaa laukominen. Kokemukseni ovat vähemmän koulutusta vaativilta aloilta, vaikka itse akateeminen (nirppanokka?) olenkin. Koulutusta vastaavaa työtä en ole tehnyt.

Vierailija
5/16 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä naisvaltaisten alojen kiusaamisjutut ovat ihan käsittämättömiä! Onneksi miehet ovat tuossa asiassa sivistyneempiä!

Vierailija
6/16 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttuja kuunnellessa (on pomo miesvaltaisella alalla ja joutuu selvittelemään alaisten kiusaamisjutut) ei ne miehet ole yhtään sen fiksumpia

Vierailija
7/16 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka voin heittää sitä läppääkin ja ronskia sellaista ja välillä sitä heitetään meillä töissä naisporukassakin, mutta ihan aina ei jaksa naurattaa tytöttely ja mitäs pillules kuuluu jutut.

Niitäkin olen joskus kuunnellut.

Nyt voidaan käydä myös ihan asiallisia keskusteluja.

Vierailija
8/16 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen "hyvän jätkän" maineessa, mun aikana ei pahemmin miehet juttuja sensuroi. Välillä todella ällöttää kuunnella sovinistisia puheita miesten vaimoista tai tyttöystävistä. Mulle ei kyllä kukaan miehistä kehtaa päin näköä letkautella sovinistisia herjojaan minusta. En kuitenkaa pääse mukaa "munallisten" sisäpiiriin, jonka kesken saunotaan, vietetään vapaa-aikaa ja ennekaikkea puhutaan myös tärkeistä työasioista ja solmitaan hyvä-veli-verkoston suhteita ja jaataan ne parhaa duunit ja uusimmat työhaasteet. Vaikka olen yksi pätevin "jätkistä", ei palkka- tai urakehitys ole yhtä kovaa kuin vähemmän pätevillä miehillä. Vastassa on se surullisen kuuluisa lasikatto.

Vierailija
9/16 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä mä aina mielummin lounastan naisten juttujen keskellä! :)

Vierailija
10/16 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen "hyvän jätkän" maineessa, mun aikana ei pahemmin miehet juttuja sensuroi. Välillä todella ällöttää kuunnella sovinistisia puheita miesten vaimoista tai tyttöystävistä. Mulle ei kyllä kukaan miehistä kehtaa päin näköä letkautella sovinistisia herjojaan minusta. En kuitenkaa pääse mukaa "munallisten" sisäpiiriin, jonka kesken saunotaan, vietetään vapaa-aikaa ja ennekaikkea puhutaan myös tärkeistä työasioista ja solmitaan hyvä-veli-verkoston suhteita ja jaataan ne parhaa duunit ja uusimmat työhaasteet. Vaikka olen yksi pätevin "jätkistä", ei palkka- tai urakehitys ole yhtä kovaa kuin vähemmän pätevillä miehillä. Vastassa on se surullisen kuuluisa lasikatto.

Vierailija
11/16 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On PALJON eroja millainen se miesvaltainen työpaikka on.

Jos työpaikka on ns. "junttiporukkaa" täynnä, on naisena siellä rankkaa olla, samoin varmasti "fiksuna miehenäkin"...?

Jos työpaikalla on vanhoja miehiä tytöttely ja vähättely lienee yleisempää vert. työpaikalla nuoria miehiä joilla erilainen maailmankuva kun "isänsä" ikäisillä...

Myös oma käyttäytyminen ja pukeutuminen vaikuttaa; jos on/esittää "tyhmää ja heikkoa naisrukkaa" tai "seksiprinsessaa"on kohtelu taatusti erilaista jos on ihan "normaali nainen" tai "hyvä jätkä".

Itse en kovin herkästi lähtisi töihin naisvaltaiselle työpaikalla, työpaikat joissa on ~50/50 miehiä&naisia tai miesvaltaisia ovat parempia, KOSKA naisvaltaisilla aloilla lyödään puukkoa selkään. Ja tosiaan, jos joku vidduilee, on seksistinen tmv. se on helppo todistaa, mutta koitappa todistella naisten "puhumattomuutta" tai "mulkaisuja", se on PALJON vaikeampaa...!

Muutenkin miehillä on se että selvitetään asiat ja UNOHDETAAN ne, naiset eivät koskaan unohda vaikka muka antavat anteeksi.

Vierailija
12/16 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä paljon naisia ja miehiä. Kummassakin sukupuolesssa pari ihmistä, joita en voi sietää juttujen (yleensä rasistisia), juoruilun tai yrittää teettää muilla hommansa. Muuten on ihan sama kumpaa sukupuolta on. Yleensä liityn kahvitauolla siihen porukkaan, missä tuntuu olevan paras keskustelu meneillään, en niinkään valikoi sukupuolen mukaan.

Vierailija
13/16 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän työstäni ja naisvaltaisesta työyhteisöstä.

En ole oikein koskaan ymmärtänyt naisia, jotka morkkaavat omaa sukupuoltaan.

Vierailija
14/16 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostan korkealle miesvaltaisen alan. Toki meitä naisiakin on varmaan neljännes alalla, eli en ole yksin =). Sivutöitä teen sossupuolelle ja sinne kyllä soisin miehille täyskiellon (no ei aivan). Helkutin yliarvostetut besservisserit.

Vierailija
15/16 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei omien mielipiteiden kertominen ole oman sukupuolen dissausta, vaan ihan kokemuksiin perustuvaa faktaa...!

Jos lapsena sen huomaa; naisilla on aina se bestis, EI OSATA leikkiä kolmistaan tai isommalla porukalla vert. pojat jotka yleensä leikkivät isommalla porukalla.

Jos kaksi poikaa/miestä vihaa toisiaan, asia ratkaistaan pienellä nurmipainilla tmv. ja sitten asia on selvä, vert. työtö/naiset joilla on kismaa keskenään; haukutaan selän takana ja puhutaan jopa p*skaa jotta muutkin tajuaisivat mikä nuija toinen on. Kasvotusten kyllä saatetaan jopa imarrella toista jne.!

Eli kehutaan toisen uutta kampausta; "ihana" Kuka sun kampaaja on, mä haluan kanssa noin trendikkäät hiukset" ja kun toinen on pois paikalta nauretaan mikä kamala kananperse sillä oli, hahhahhaa....!

Miehet sanovat/nauravat suoraan jos joku tulee kamalassa kuontalossa parturista jne.

Vierailija
16/16 |
22.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista työ vankilassa on? On tarkoita työkavereita vaan itse työtä. :)

Onko se rankkaa, pelkäätkö joskus kostoa tai oletko hengenvaarassa, vai onko se ihan leppoista duunia missä ei vaaratilanteita ole?

Entä jos näet ex-vangin samassa baarissa kanssasi? Onko se ihan ok jne. vai onko "jännitteitä"?

Toki varmasti riippuu tapauksesta...! Mutta yleisesti ottaen, onko vanginvartijan työ siinä missä muutkin, vai onko siinä huonoja puolia erityisen paljon?

Entä millainen palkkaus on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän