Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paljonko maksaa hampaiden oikominen yksityisellä? ev

Vierailija
21.08.2009 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylähammasrivin oikominen kiinteällä kojeella 1-1,5 vuotta + sen jälkeiset tarvikkeet = 3 vuotta ja 3000 €

Jos alahammasrivi tarvii korjausta, tähän 1000-15000 € lisää.

Pk-seudulla...

Vierailija
2/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oijotaan ylä- ja alahampaat kustannusarvio oli 3000 euroa kesto 1,5v. Alkoi viime syksynä ja aika lailla tohon kolmeen tonniin menee tän hetken kulujen perusteella, mutta tuskin enempää.

Kauhea summa näin äitiyslomalla olevalle, mutta onneksi on isoimmat kertalaskut saanut helposti porrastettua ilman lisäkuluja.

pk-seutu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole siis meikäläisellä toiveita!!! Sairasta! T:ap

Vierailija
4/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten usein?

Vierailija
5/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta kestävä ylä- ja alahampaiden oikominen 2000€.

Ajattelin itekin ryhtyä moiseen. Kai sitä voi turhempaankin rahansa laittaa.

Vierailija
6/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitto ja poisto maksaa n. 450e, 100e on käynnit joka 6vko, viimeinen puoli vuotta n. 4vkon välein. yhteensä kestää n. 1v, yläkojeet vain. hammasmuotteja ei tarvinnut ottaa. kustannusarvio n. 2000e. olen enemmän kuin tyytyväinen, hampaat jo täysin suoria edestä :) olen myös hoitovapaalla, mutta tuo 100e parin kk välein on vähän ja maksuista saa sopia joustavasti.

Vierailija
7/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin harkinnut mutta aina kaatunut siihen, että olen miettinyt että miten sitä kehtaa sen kiinteän laitteen kanssa olla... tiedän noloa, mutta teen töitä nuorten parissa ja mietin jaksanko kuunnella sitä kuittailua.

Harkitsemme tosin toista lasta ja olen miettinyt, että jos onnistuu niin sitten voisi ajoittaa tuohon äitiysloman/hoitovapaan aikaan. Miten teillä, millaisia kokemuksia teillä on niiden laitteiden käytöstä, saatteko ihmetteleviä katseita jne.

Vierailija
8/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laskut jakautuivat sen vuoden ajalle. Kiinteät raudat oli ylhäällä ja alhaalla, vaikka kyseessä oli pelkästään alahampaiden kosmeettinen korjaus, purenta oli ok.

Ja olen yläasteen ope, oppilaat ei yhtään kuittaillu, päinvastoin: vaihtelimme vinkkejä mitkä irtokarkit ei tartu rautoihin....

Oikominen voi aikuisena helposti kestää kolmekin vuotta ja maksaa paljon enemmänkin kuin ton 3000...

Vierailija
9/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tosissas ole, että häpeät aikuisena nuorten kuittailuja? miten voit edes tehdä töitä jos ei itsetuntosi kestä sitä että korjaat hampaasi suoraan. en ymmärrä. minä hymyilen leveästi ja jokaiselle, huomatkoon kaikki miten ylpeä olen uudesta hammasrivistöstäni.

sain sitä paitsi töitäkin näillä kahdesta eri työpaikasta, ja vielä asiakaspalvelualalta...

Vierailija
10/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis tietenkin verorahoilla kustannettua, mutta käyttäjälle ilmaista.

Vierailija
11/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tosissas ole, että häpeät aikuisena nuorten kuittailuja? miten voit edes tehdä töitä jos ei itsetuntosi kestä sitä että korjaat hampaasi suoraan. en ymmärrä. minä hymyilen leveästi ja jokaiselle, huomatkoon kaikki miten ylpeä olen uudesta hammasrivistöstäni. sain sitä paitsi töitäkin näillä kahdesta eri työpaikasta, ja vielä asiakaspalvelualalta...

ja kiitos itsetunnossani ei ole mitään vikaa, ei kai sitä muuten pystyisi nuorten kanssa työskentelemäänkään. Mutta kyllähän se ainakin minua mietityttää, kun töissä kuitenkin omin silmin ja korvin saa todistaa päivästä toiseen että miten nuoret saattavat todella julmalla tavalla ottaa aikuisen silmätikukseen milloin mistäkin syystä...

mutta onhan se helvetin hyvä että sulla on itsetunto niin kohdillaan, että viitsit vittuilla muille täällä.

Vierailija
12/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tunnen yhden yläkoululaisen tytön jonka kanssa ollaan vaihdettu kokemuksia raudoista. Hänen viisikymppisellä opettajallaankin on raudat eikä ole maininnut että siinä olisi mitään huvittavaa.

Itseäni raudat ärsyttävät mutta minkäs teet. Vinot hampaat ärsyttävät vielä enemmän. Ajattelen että jos nyt kolmekymppisenä saan hampaat suoraksi, voi olla että ne kaunistavat ulkonäköä hamaan vanhuuteen saakka.

Vierailija
13/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsittekö mainita paikkoja nimeltä missä olette saaneet hyvää hoitoa täällä pk-seudulla?

Vierailija
14/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enisn oiottiin pari kuukautta yöraudoilla, siirtyi hyvin. Sitten telaketjut ylähampaisiin vuodeksi.

Minulla oli hammasrivi yhden hampaan verran vinossa. Yksi hammas ei ollut tullut alas asti, jäänyt johonkin jumiin ja sille tehtiin rako ja samalla oikaistiin kaikki hampaat oikeille paikoille.

Yksi leikkaus jouduttiin tekemään, mutta se tehtiin kunnallisella puolella. Minulle laitettiin siis raudat yksityisellä, koska kaupungin mielestä olisi ollut ihan ok nypätä etuhampaan viereinen hammas pois ja tiputtaa ylimääräinen kulmahammas siihen rakoon.

Onneksi äitini laittoi minut yksityiselle! Seiskalle mennessä hampaat oli kunnossa.

Hinnaksi tuli 40 000 markkaa.

Vierailija
15/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittuile sulle. mutta mieti nyt, jos oikeasti mietit mitä muut ajattelet niin miten kestät sen ettet voi avata suutasi vuoteen? se pitää kyllä sun miettiä ennen rautoja. mutta se rahallinen satsaus on niin suuri, että varmasti raudat suussa tunnet olosi paremmaksi kuin koskaan.

jenkeissä jokaisella jolla on raudat, on ylpeä, siellä rautojen laitto on tosi kallista, eikä yhteiskunta tue laisinkaan.

itsetunto on kyllä kohdillaan, kiitos vain, toivottavasti säkin saat sen rautojen myötä kuntoon :)

Vierailija
16/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut aikuisena hammasraudat. Ja monella muullakin.

MM-kisoissa olette voineet katsoa, kun kaksikin jamaikalaista sprintteriä on voittanut hammasraudat suussa ja hymyilleet leveästi kuvissa. Asennekysymys.

Vierailija
17/22 |
07.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaleukaani siirrettiin lähes sentin verran viime joulukuussa. Aika kamalaltahan se leikkauksen jälkeen tuntui, mutta tulipa pakollinen laihdutuskuuri ja tippui 7kg seuraavan 1,5kk aikana. Nopeasti toivuin. Alahuuli oli tunnoton tai omituisen tuntuinen noin 6kk, mutta leuka ei enää sen jälkeen naksunut, suu aukeaa nykyään enemmän ja kaikki päänsärkyoireet ovat hävinneet. Lisäksi ystäväni ovat sanoneet, että kasvoni ovat solaikoituneet. Ei kai tarvitse enää työntää koko ajan alaleukaa eteenpäin, niin massiivit purentalihakseni ovat alkaneet surkastua. Kaikenkaikkiaan ajattelin, että homma kannatti.

Vierailija
18/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittuile sulle. mutta mieti nyt, jos oikeasti mietit mitä muut ajattelet niin miten kestät sen ettet voi avata suutasi vuoteen? se pitää kyllä sun miettiä ennen rautoja. mutta se rahallinen satsaus on niin suuri, että varmasti raudat suussa tunnet olosi paremmaksi kuin koskaan. jenkeissä jokaisella jolla on raudat, on ylpeä, siellä rautojen laitto on tosi kallista, eikä yhteiskunta tue laisinkaan. itsetunto on kyllä kohdillaan, kiitos vain, toivottavasti säkin saat sen rautojen myötä kuntoon :)

ei tarvitse tulla veetuilee tähän asialliseen ketjuun, jossa me tietämättömät yritetään kysellä kokemuksista.

Vierailija
19/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis rautoja. Mulle ois ihan sama onko raudat vai ei, kun en nykyiselläänkää mielelläni hymyile leveästi, ku en vain tykkää hampaistani. Taidan mennä oiotuttamaan, maksoi mitä maksoi! Hymyklinikka vaikutti nettisivujensa osalta ainakin houkuttelevalta, Itäkeskuksessa. T:ap

Vierailija
20/22 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylähampaat tulevat reilusti alahampaiden yli. Pelkällä oikomisella ei ilmeisesti selvittäisi, vaan tarvittaisiin leukaluun siirtoa... Onko kellään kokemusta tällaisesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän