3-luokkalainen lapseni ei enää halunnut pitää
synttäreitä. Viime vuonna vain yksi luokkakaveri "pääsi" synttäreille, kaikki kutsuttiin. Aiemmin lasta kiusattukin, ei siis ole suosittu luokassaan. Onneksi on muita kavereita, mutta surulline olo. Miten on, jos lapsenne ei halua mennä jonkun synttäreille, annatteko olla menemättä?
Kommentit (4)
kutsutaan niin vähän synttäreille, ettei ole tullut tuollaista tilannetta.
Minulla myös 3-luokkalainen ja hän ei halunnut kutsua kuin kaksi lasta, joista toinen on hänen luokaltaan.
Mun pitikin täällä kerran kysyä vähän vastaavasta, tutun lapselle kävi kuten teidän lapselle. Sillä lisäyksellä, että vaikka luokkatoverit eivät menneet tämän yhden synttäreille, muutama heistä meni tämän tytön kerrostalon pihalle leikkimään keskenään. Eli ihan silkkaa kiusaamista oli.
Miten itse suhtautuisit, jos kuulisit lapsesti toimineen noin toista lasta kohtaan? Mä olisin niiiin pöyristynyt, että varmasti koko kortteli kuulisi kun läksyttäisin lasta.
lapseni ei ole koskaan kieltäytynyt synttärikutsusta, mutta jos kuvitellaan tilanne, että minä hänet sinne pakottaisin - niin lapseni kyllä ilmoittaisi sankarille, että äiti pakotti ja näyttäisi myrtsiä naamaa. Ei sekään olisi kiva...
Oletko ap varma, ettei ongelma ollut todella siinä, että lapsilla oli harrastuksia tms samaan aikaan?
suostutella toki voin mutta jos ei halua mennä niin sitten ei mene. Tosin tälläistä tilannetta ei ole tullut vielä vastaan.