Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetys sattuu

Vierailija
27.12.2008 |

vauva nyt 5päivän ikäinen ja imetys sattuu todella paljon. Mikä avuksi?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on imettäminen sellaista nännin venytystä kun pitää samaan aikaan katsella joka suuntaan kuin pöllö. Hiljaiseen huoneeseen pitää vetäytyä imettämään jos ei halua että nännit venyy viistoista senttiä :-) Ja ekaa hammastakin pukkaa.

Vierailija: nykyään imetys on miellyttää ja rentouttavaa ja ihana oma hetki vauvan kanssa (4kk)

Vierailija
22/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattui imetys toisen muksun kanssa 6kk! Joka kerran tuon puolen vuoden ajan piti tarrata sängynpäätyyn kiinni, kun vauva alkoi imemään. Että aikaa saatta vielä mennä tuon kivun kanssa vielä piiiitkä aika...

Meidän vauvalla oli imuote oikein, mutta nänni oli laidasta laitaan auki. Ei kerennyt imujen välissä parantua. Koitin rintakumit ja kaikki poppakonstit. Enkä halunnut imetystä moisen asian vuoksi lopettaa ja "piti" vain kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se oli ihan kauheeta vaikka oli imuotteet sun muut kunnossa. Imetin lasta reilun vuoden. Nyt hän on jo 6 v, mutta muistan elävästi vieläkin, miten perkeleen kipeetä teki, kun imetys alkoi. Ihan kamalaa. Meinasin heittää hanskatr tiskiin. Bepanthen auttoi. Pistin sitä tosi reilusti, olin ilkosillani yms. Lue netistä vinkkejä, nykyään varmaan löytyy helpommin kuin 6 v sitten.

Vierailija
24/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla rinnoillani menee aina pari viikkoa totutellessa ennen kun kipu lakkaa. Ja imuotteessa ei ole mitään vikaa ollut!

t. 3 äiti

Jos imetys sattuu, on vauvan imuote väärä. Vauvojen pitää opetella oikea ote. Itse voi auttaa vauvaa, vauvat eivät saa yrittää imeä kuten pillistä vaan suun pitää olla apposen ammollaan.

Vierailija
26/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapsi viikon ikänen ja kaikkien lapsien kohdalla on tätä kipuilua ollut.

Sanoisin minäkin että tarkista imuote -ei imetyksen kuulukaan sattua! :)

Jos asia korjaantuu sillä että korjataan asento ja/tai imuote niin mikä sen parempaa?

Oikeassa otteessa lapsi imee suurta osaa nännialueesta. Siis kun alat imettämään niin härnää hiukan lasta että alkaa aukomaan suuta ja tuuppaa hiukan liiskaksi painettu rinta lapsen suuhun. Lapsi näyttää siltä kuin haukkaisi hampurilaista.

Mutta sitten on tosiaan tämä tottuminen imetykseen.

Omalla kohdalla olen ajatellut että maidon kysynnän ja tarjonnan aika ei ole vielä hyvä eli lapsi imee usein ja hanakasti koska rinta ei vielä eritä runsaasti maitoa.

Samoin rintasi totuttelee imettämiseen. Harva meistä osaa uida opettelematta..

Mun vinkkejä on:

* Uppoudu imetykseen, anna siis aikaa asialle. Ota hyvä asento, rauhallinen tila ja ota aikaa imetykseen. Siivoaminen on toisarvoista!

* Hoida rintoja. A) ilmakylpyjä, mutta huomaa varautua vuotaviin rintoihin. B) lämmin suihku/sauna. C) lämmin kaalinlehti kuulemma auttaa rintoihin mutta itse käytän * Riittävästi ruokaa ja JUOMAA. Tankkaa litroittain nestettä! Nytkin kun istut koneella niin voit pitää vieressä vesilasia. Samaa voit myös tehdä joka huoneessa niin juominen helpottuu kun ei tartte aina hakea juotavaa.. Tai käytä nestemäisiä ruokia, syö mehujäätä jne.

* Älä imetä vereen saakka!!! Imetys ei ole imettämistä jos rinnat raapii tyhjiksi vereen saakka. Rinnalle riittää stimulointiin kevytkin imutus. Usein toistuva imutus takaa maidon nousun eikä rinta kärsi.

Jos käytät pumppua niinkuin minä niin älä pumppaa liikaa tyhjäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi