Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetys sattuu

Vierailija
27.12.2008 |

vauva nyt 5päivän ikäinen ja imetys sattuu todella paljon. Mikä avuksi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin viikon kuluttua ei tunnu missään.

Pyydä varmuuden vuoksi joku tarkistamaan imetysote, ja rasvaile rintoja ettei tule haavaumia, mutta muuten kannattaa vain yrittää tottua.

Vierailija
2/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se menee aikanaan ohi, mulla sattuu vielä vaikka vauva 9 pv. mutta loppuu kyllä kun nänni tottuu.

sattuuko ihan koko ajan? yleensä pari ekaa miniittia on pahimmat.

mutta suosittaisin rintakumia, saa kai ihan marketista. vähän säästää rinnanpäätä, vaikka kyllä se tuntuu senkin kanssa oikeestaan yhtäpaljon.

koeta pitää rinnsnpäät ehjänä: käytä jotain suojaavaa rintavoidetta rinnanpäissä, esim lansinoh. imetyksen jälkeen voi sivellä maitotipan ja antaa kuivahtaa nänninpään suojaks. mutta parhaiten auttaa siis aika, jaksa vielä joitain päiviä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu nännin venymisestä, ja tosi myös mahdollisesta rinnanpäiden rikkoitumisesta. Menee ohi! Kakkosta imettäessä sattui vain pari ekaa päivää, ja silloinkin paljon vähemmän.

Tsemppiä ap! tiedän että on inhottavaa, mutta kyllä se loppuu.

Vierailija
4/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löydät varmasti tietoa siitä mitä voit tehdä tilanteelle :)

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=cate…

Vierailija
5/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sattui alussa niin, että olin kyyneleet silmissä. Ote tarkistettiin synnärillä useankin henkilön voimin, lisäksi neuvolassa katsottiin ja kätilöystäväni tarkisti vielä kotonakin. Ja oli oikea. Tämä on juuri tätä imetyspropagandaa, jossa syyllistetään ja lannistetaan tuoreita äitejä.

Vierailija
6/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imetys sattuu, on vauvan imuote väärä. Vauvojen pitää opetella oikea ote. Itse voi auttaa vauvaa, vauvat eivät saa yrittää imeä kuten pillistä vaan suun pitää olla apposen ammollaan.

Vierailija
7/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinta tottuu + vauvan kasvaessa imuote yleensä paranee.

Mulla on ollut nin pikkuiset vauvat että kunnon imuote on ollut jo senkin vuoksi mahdoton ekoina viikkoina.

Vierailija
8/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinähän nänni venyy paljon enemmän kuin väärässä imuotteessa.

Vierailija
9/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta olen imettänyt 1,5-vuotiaiksi. Ekan kanssa ensimmäiset neljä kuukautta itkien imetin, verta tuli rinnoista ja vauva puklaili maitoa sen takia. Tokan kanssa pidin huolen imuotteen oikeellisuudesta, sitä joutui korjaamaan usein alussa.

-6

Vierailija
10/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä mitään tekemistä imetysotteen kanssa. Rinnat kokee tosi ison muutoksen maidon noustessa, ei mikään ihme että voivat olla aluksi hyvin kivuliaat.

Vierailija
11/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vain siksi että nännit ovat hyvin tuntoherkkää aletta eivätkä ole tottuneet niin valtavaan jatkuvaan imuun.

Aika vaarallista heitellä tollasia väitteitä, helposti äiti alkaa ajatella että hän ei osaa sitten imettää kun eihän sen kuulu sattua. Joten korviketta peliin kun imetys kerran menee pieleen.

Miksei myönnetä suoraan että alussa sattuu eikä ole muutenkaan herkkua, mutta ajan kanssa helpottaa ja muuttuu mukavammaksi?

Imetyksen ei kuulu sattua. Jos imetys sattuu, on vauvan imuote väärä. Vauvojen pitää opetella oikea ote. Itse voi auttaa vauvaa, vauvat eivät saa yrittää imeä kuten pillistä vaan suun pitää olla apposen ammollaan.

Vierailija
12/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kans esikoisen aikaan ihmettelin miksi missään ei puhuta siitä että imetys SATTUU!! aluksi. Menee kyllä parissa viikossa ohi. Mulla ainaki helpotti. Alkuun tissit oli niin kipeet et hyvä että pysty ittensä suihkun jälkeen kuivaamaan, koskea ei saanu ollenkaan mihinkään. Ja imetys oli tuskaa! Mulla autto rintakumi ja aika. Tosiaan vajaa kaks viikkoa ja sit ei enään sattunu. Ja kipu alko ku maito nous.

Tää olis mun mielestä asia mistä voisivat pikkusen edes vihjasta neuvolassa...

Tsemppiä, se menee kyllä ohi. Jos ei mene niin sitten kannattaa olla yhteydessä jonnekkin; neuvolaan.

Vierailija
13/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imuotetta, joka on hyvin todennäköisesti syynä sattumiseen.

Eihän se äidin vika ole, jos imetys sattuu. Vika on onnettomassa imetysohjauksessa, jota harvoissa sairaaloissa ylipäänsä on. Heti ollaan tuputtamassa korviketta pullosta ja tuttia vauvalle. Kumpikaan ei auta imetyksen käyntiin saattamiseen.

Vierailija
14/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen kanssa sairaalassa yritin pari päivää mutta sitten sai olla siinä koko loppuelämäksi. Toista en edes yrittänyt.

Ihan hirveä ajatuskin koko imetys.

Muistakaa että pakko ei ole kuin kuolla ja ehkä maksaa luottokorttilasku;)

Vierailija
15/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nänni on nielussa eikä siihen kohdistu mitään imua. Jos imetys sattuu, jokin on vialla.

Vierailija
16/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa herua) ei voi mitään, mutta jos imetys sattuu koko ajan, vauvan imuotteessa voi olla vikaa tai sitten teillä voi olla sammas.

Käy imetystukilistan sivuilta hakemassa apua.

Vierailija
17/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA en tienny että noin monia sattuu.. Luulin että sen ei tosiaankaan kuulu sattua. Eli tää helpotti, koska nyt oon raskaana ja stressaan sitä imetystä ihan hirveästi, mut pakko kestää se kipu sitten alussa. En mä mitään kuukautta kyllä ala itkien imettää mut koitan edes vähän enemmän ku viimeks

Vierailija
18/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat aivan sairaan kipeät ne ekat kaksikin viikkoa. Ei siis ollut mitään tekemistä imetysotteen kanssa, koska kukaan ei niitä nännejä imenyt. Liittyy normaaliin synnytyksen jälkeiseen fysiologiaan tuo kipu, helpottaa muutamassa viikossa.

imuotetta, joka on hyvin todennäköisesti syynä sattumiseen.

Eihän se äidin vika ole, jos imetys sattuu. Vika on onnettomassa imetysohjauksessa, jota harvoissa sairaaloissa ylipäänsä on. Heti ollaan tuputtamassa korviketta pullosta ja tuttia vauvalle. Kumpikaan ei auta imetyksen käyntiin saattamiseen.

Vierailija
19/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina imetyksen jälkeen lampaanvillarasvaa nänneille ja kaalinlehdet päälle. viilentää ja tuntuu taivaalliselta! mä imetin kyyneleet silmissä ensimmäiset puolitoista viikkoa sitten helpotti. nykyään imetys on miellyttää ja rentouttavaa ja ihana oma hetki vauvan kanssa (4kk)

Vierailija
20/26 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se meni sitten ohi kun nännit karaistuivat tai jotain

kakkosen ja kolmosen imetys ei sattunut oikeastaan ollenkaan