mikä on mielestäsi "kaunein" painoindeksi?
en voi sille mitään mutta ei yli 22 näytä vaan kivalta, vaikka ei terveydelle olekkaan haitaksi...
Kommentit (57)
Vanha + hoikka = hyvin ryppyinen esim. kasvoista (tai ainakin paljon ryppyisempi kuin vähän suuremmalla painolla...läski tasoittaa ryppyjä).
Mutta kyllä ainakin nykyään painoindeksi alle 22,5 näyttää minulla parhaimmalta. Toisaalta alle 20,5 niin naiselliset muodot rupeavat häviämään ja tulee enemmän "poikavartalo" jota en tosiaankaan toivo.
Eli 20,5-22,5 paras. Miehellä muuten tulee armoton "riippuperse" jos painoindeksi on alle 22,5. Jos on välillä 22,5-23,5 niin takapuoli on herkullisen kiinteä ja urheilullinen (mies harrastaa triatlonia).
Minä kun luulin että kokonaisuus ratkaisee. Ja myös se millaisesta tyypistä tykkää.
Pitääkö nykyään laittaa mahdolliseen treffi-ilmoitukseen muiden lukujen lisäksi bmi?
Lihasikkaat, miehet varsinkin, saattavat olla bmi:n mukaan jopa lihavia.
Vanha + hoikka = hyvin ryppyinen esim. kasvoista (tai ainakin paljon ryppyisempi kuin vähän suuremmalla painolla...läski tasoittaa ryppyjä).
Tosin ei niin vanhasta ihmisestä. Kaksoset 34v. Toinen tooodella hoikka eli painoindeksi tuolla 17,5 paikkeilla ja toinen 20,5 paikkeilla. Tällä hoikalla on aivan hirveän syvät uurteet kasvoillaan silmäkulmissa, naururypyt jne. Toisella on lähes sileät kasvot.
normaalin painon rajoissa siis mielellään. ällöttävää jos on liian laiha. tai liian lihava. itse ollut molempia ja kyllä tuo "normaalipainon rajat" on parhaat.
20-22 himourheilijalla voi olla isompi BMI ja silti näyttää hyvältä. Samaten lyhyillä naisilla esim. 150-160 cm isompi BMI ok.
mutta vaatekoko 38-40 tosiaan.
Ja mies olen, juu,,,,,, :D
olen ollut painoindeksissä 25-28 kun olen käyttänyt kokoa 38-40
nyt indeksi 32,vaatekoko 42-44
indeksillä 20 vaatekoko 40-42 kuten myös indeksillä 25 sama koko. johtuu varmaan siitä että olen pitkä.
paitsi jos on joku joka treenaa kunnolla ja paino koostii lihaksista. Läskin määrä on se mikä vaikuttaa, ei vaa'an lukema tai BMI sinällään.
Ei painoindeksi vaan se kuinka kiinteä on ja paljonko lihasmassaa ja mikä rasvaprosentti. Itse tykkään käydä salilla ja lihasmassaa löytyy, löllöä ei nimeksikään ja painoindeksi 22. Joillakin voi olla painoindeksi 20:täkin ja ovat löllön näköisiä.
Eli et sinä kovin tarkasti tiennyt ;) Toki sun määritelmästä voi päätellä, että tykkäät lyhyemmistä naisista. Heillä on varmaankin tuo 38-40/BMI 25 ihan mahdollinen yhdistelmä. Tällaiselle 175 senttiselle tuolla painoindeksillä koko olisi monta numeroa isompi.
Tosin riippuu ruumiinrakenteesta. En kyllä tykkää mistään tosi lihaksikkaista, vaan sellaisista hyväkuntoisen muttei hirveän treenatun näköisistä.
Ei painoindeksi vaan se kuinka kiinteä on ja paljonko lihasmassaa ja mikä rasvaprosentti. Itse tykkään käydä salilla ja lihasmassaa löytyy, löllöä ei nimeksikään ja painoindeksi 22. Joillakin voi olla painoindeksi 20:täkin ja ovat löllön näköisiä.
Huvittaa kun töissä aina kauhistellaan kuinka paljon ja usein syön ja silti en liho ja lihasta löytyy. Mutta juju onkin ruokavalion koostumus, annoskoot ja treeni.
naiselle noin 17.
Riippuu kuitenkin lihaksistosta.
Naisellakin
Itselläni on indeksi 27.
Silti sama rasvaprosentti kuin vaimolla jonka indeksi 17. Prosentit olivat puolivuotta sitten 10% kummallakin.
Hyvä näin
Jotain 25-28 olis itselle mieluisin. Tykkään kun on pientä pyöreyttä, nyt painoa on raskauden jäljiltä niin että BMI n.30. Eiköhän jokainen itse määrittele millaisissa lukemissa viihtyy:-)
Tää on tällaista hyvin nuorelle ihmiselle tyypillistä pohdintaa, kun omaa napaa ja vartalon osia vielä pitää kaivella loputtomiin.
Mutta ap älä huoli, jossain vaiheessa siihen kyllästyy. Ellet sitten satu keskittämään elämäsi suurista saavutusta painoindeksin vartioimiseen.
Harva nelikymppinen tai yli on enää kauhean freesi, jos painoindeksi on teinitytön luokkaa. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän pieni pyöreys pukee.
Sanoisin, että parikymppisellä 19-22, kolmekymppisellä 21-24. Nelikymppisellä voi olla jo 25 (mielellään hiukan alle vielä) ja kuusikymppisellä 25-27. Ylilihavuus ei ketään kaunista.
t: 34v. ja BMI 26
mutta vaatekoko 38-40 tosiaan.
Ja mies olen, juu,,,,,, :D