Ketä muuta ärsyttää nuo mm. kauppakeskusten käytävien tyrkyttäjät?
Siis kun yhdenkin ostosreissun aikana tullaan ties moneenko kertaan oikein hyökymään päälle! Arggh, mitä ihmisten häirintää! Osta, osta osta, onko sulla hetki, ei vie kauaa. No ei ole, ei yhtään kiinnosta, pitääkö vääntää rautalangasta. Anna mun kulkea tässä rauhassa!
Opettelisivat edes hieman tulkitsemaan kehonkieltä, koska itse en anna heille mitään vinkkiä että kiinnostaisi, päinvastoin, niin tulevat silti kimppuun.
Ihan periaatteenkaan vuoksi en osta yhtään mitään, jos sitä tullaan tyrkyttämään.
Kommentit (25)
Käskee häiriköiden ystävällisesti painua helvettiin niin rauhassa saa olla...
Yhtä turhaa väkeä ovat kuin puhelinmyyjätkin.
Jos alkavat lähestyä, katson silmiin, nyökkään ja sanon "kiitos" ja jatkan matkaani. Jättävät rauhaan.
Välillä naurattaa kun aina sama ukko syöksyy kohti jos käyn pikaisesti ostamassa eväitä kauppakeskuksesta. Eikö sillä ole yhtään kasvomuistia, että tajuaisi että tuo akka menee ohi muutenkin eikä koskaan tule kokeilemaan hänen tuotteitaan.
Ei se minulta ole pois, että joku yrittää tehdä työtään. Sanon "ei kiitos" ja osoitan päänliikkellä, ettei kiinnosta. Sen jälkeen heitä ei missään tapauksessa saa katsoa kohti, ei etenkään silmiin. Eivät he minua ole koskaan tulleet tämän jälkeen ahdistelemaan.
Pointti on siinä, ettei saa jäädä katsomaan tuotetta.
Pistä palaute kauppakeskukseen, ei täällä auta urputtaa.
Osaan sanoa selvästi ei, mutta silti pitää yrittää väkisin myydä. Välttelen Kampin kauppakeskusta sekä näiden sisällä olevien tyrkyttäjien että ulkona väijyvien hyväntekeväisyysahdistelijoiden takia. Lisänä vielä teinihelvetti Kampissa.
ok, tekevät työtään, mutta mun mentaliteettiin ei tuollainen tyrkyttäminen sovi. Myyjän tulisi tietää ja lopettaa kun iminen kävelee vain ja sanoo ei kiitos eikä huudella vielä perään jotain slouganeita. Meillä paikallisen marketin kassojen takana on usein joku linssinpuhdistusaineiden myyjä. Todella ärsyttävää se huutelu ja tuputtaminen. Ymmärrän että työ on varmasti turhauttavaa eikä ainoatakaan pulloa mene kaupaksi jollei niitä markkinoi, mutta minä potentiaalisena asiakkaana ainakin kaihdan kovaäänistä ja agressiivista myyjää.
ja aina on vastaus jotain "Have a nice day" eikä kukaan ole käynyt sen enempää tyrkyttämään.
myyjille ja olla heille ystävällinen.
Tähän mennessä ole toteuttanut sen ihan silkkaa sivistystäni.
Vastaisuudessa en aio vastata näille pakkomyyjille mitään.
Ideaparkissa noita myös on. Yhdessä vaiheessa vältin kauppoja joihin pääsi vain tyrkyttäjien ohi kulkemalla. Siinä jäi niiltä liikkeiltä minun euroni saamatta noiden tyrkyttäjien takia.
Mitään oikeasti hyvää tuotetta ei tarvitsisi tuolla tavalla tuputtaa, mutta kun noita käsirasvoja ym. roinaa ei muuten kukaan osta.
Minä ainakin laitoin kesällä just Kampista palautetta. Mitä useampi antaa palautetta sitä mahdollisempaa että käytävämyyntiä vähennetään tai rajataan ainakin.
Enkä sano sitä ollenkaan positiivisessa mielessä. Minusta se on mukavaa, että Suomessakin syntyy vähän vilinää ja liikettä julkisiin tiloihin. Onko teidän "perussuomalaisten" aina pakko häiriintyä kaikesta kaupunkikulttuurista?
ja meidän näkökulmasta Suomessa saa kyllä kulkea aika lailla rauhassa :)
Täällä pätee ärsyttäviin myyjiin ihan sama kuin muuallakin: älä katso niitä silmiin!
käsihoitoja ym. En vaan osta mitään...
Hgissä citykäytävässä, tai minkä niminen nyt onkaan, on yksi kohta jossa tulee näitä tyrkkyjä kahdesta eri suunnasta. Yritä siinä mennä kotiin rauhassa töiden jälkeen kun revitään hihasta että hei pysähdy vähän, tai että haluatko ilmaisen käsihoidon. Joo en halua, haluan vain kotiin. Enkä kyllä erehtyis ikinä ostamaan mitään Kuolleenmeren kosmetiikkaa.
näin lama-aikanakin tehdä työtä, jota kukaan ei arvosta...
Ajattelepa, että se voisi olla sinunkin nuori siellä tekemässä duunia. Myyntityö on kovaa hommaa ja työ tekijäänsä neuvoo.
noita asiakkaiden kiusaajia on liiaksi. Helsingissä esim. Kamppi ja Forum ovat sellaisia. En ole varmaan ainoa, joka näin toimii, toivottavasti nämä huonosti suomea puhuvat "kosmetiikkamyyjät" katoavat kauppakeskuksista pian, ettei ihan pelkkiin nettiostoksiin tarvitse siirtyä.
heille tosiaankin vois antaa pikaoppitunnin kehonkielestä.
Jos ohikulkija ei yhtään osoita kiinnostusta jäädä kuuntelemaan sitä roskaa, niin _pitäisi tajuta_ antaa toisten kulkea rauhassa! Jos jotkut tykkäävät ostaa käytäväkojuista, niin ei se mua haittaa.
Muutenkin kyllä todella kyseenalaistan tollasen turhan krääsän tuputtamisen. Maailma hukkuu roskaan jo muutenkin. Minä ostan perheeseemme laadukasta ja harkiten, en periaatteessakaan osta mitään, jos joku tulee sitä oikein tyrkyttämään. En myöskään puhelinmyyjiltä.
ap
Typerintä on että eivät osaa kieltä- ja tämä kansa ON todella tietoinen siitä että suomi on katoava kieli!!
Sekin suututtaa kun ovat töykeitä. Minulla oli yksi päivä vähän heikommin meikkiä ja joku parikymppinen alkoi sitten utelemaan että olenko edes kokeillut meikkiä koskaan. Häh?? :D