Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maidonkerääjän käytöstä

Vierailija
20.08.2009 |

Olen ajatellut alkaa käyttämään maidonkerääjää, kun imetettäessä toisesta rinnasta heruu maitoa, liivinsuojatkaan eivät pidä. Onko kellään kokemuksia maidonkerääjästä? Voiko päivän aikana kerääjään tulleet maidot laittaa jääkaappiin tuttipulloon ja antaa yöllä vauvalle? Meillä vauva syö yöllä rintaa ja lisäksi pullosta hieman korviketta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en jaksanut niitä maitoja keräillä minnekään, kun niitä kerääjiä olisi saanut olla pesemässä ja keittelemässä koko ajan.

Useimmiten laitoin kerääjän paikalleen, imetin, unohdin sen rintaan ja jossain vaiheessa maidot oli pitkin paitoja :)

Mutta ehkä olet skarpimpi kuin mä.

Vierailija
2/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein niin, että pidin pulloa jääkaapissa ja kaadoin siihen kerääjään tulleet maidot. Sitten pakastin ne kerran päivässä minigrip-pusseissa.

Jos on ihan ultrahuolellinen, niin kannattaa tehdä niin, että jäähdyttää sen kerääjämaidon jääkaapissa ennen kuin kaataa saman päivän saaliin sekaan.

Mä en usko, että korviketta tarvutsee antaa. Kyllä sitä maitoa tulee kun kerääjään asti kertyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se oli sitten jotenkin tarkkaa, ettei se tuore "lämmin" maito sotkeennu sen jääkaappikylmän kanssa, vai miten se nyt sitten olikaan...

En muista enää! Kokemusta tuosta on, mutta en näköjään enää muista ;)

Vierailija
4/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistin jääkaappiin, kun maitoa pursusi runsaasti etenkin aamupäivisin (ihan itsestäänkin). Eli tottakai voit antaa maidon vauvalle tuttipullosta (jos hän siitä juo). Itse kyllä imetin aina, kun syötin vauvaa (en antanut pullosta), mutta tuo ylimääräinen maito oli kätevää jääkaapissa olla aina silloin, kun piipahdin jumpassa tai kavereitani tapaamassa iltaisin ilman vauvaa. Mutta muista, että mitä enemmän annat pullosta yöllä, sen vähemmän maitoa heruu rinnoista... Maitoa voi myös pakastaa ja käyttää sulatettuna vauvan ruoanlaittoon (sitten, kun on kiinteiden vuoro).

Vierailija
5/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei vaan jotenkin yöllä "jaksa" imeä niin tehokkaasti että nukkuisi sitten kunnolla. Molempien rintojen jälkeen olen antanut n.40-50ml lisämaitoa, jonka jälkeen nukkuu ihan hyvin. Vauva on kk ikäinen ja herää 2 krt yössä tällä tavoin tehtynä. Muuten kitisee viimeistään parin tunnin välein.

Ap

Vierailija
6/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvinhän se nukkuu jos heräilee parin tunnin välein. Alussahan sitä maitoa tosiaan tulee tuolla lailla. Maidontulo tosiaan tasaantuu muutaman viikon sisään, joten yöimetyksestä luopuminen saattaa heikentää sitten maidontuloa alun jälkeen.

Mutta eipä se imetys itseisarvo ole tietenkään.

Vierailija
7/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään parin tunnin välein, mut yleensä puolen tunnin tai tunnin välein. Minä en sellaista jaksa, en tiedä olenko huono äiti...väsyneenä ainakin. Vai onko paljon niitä jotka imettävät tunnin välein yöllä??? :/

ap

Vierailija
8/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi ei sitä tarvii, se vain turhaan vaarantaa imetyksen jatkumisen.

Korvike ei ole mikään unilääke.

Vierailija
9/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakin sanoi, et jos se tuntuu parhaalta niin ei siitä haittaa ole.

Vierailija
10/10 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan noin pienen vauvan kuuluu herätä vielä vaikka tunnin välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi