Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä seurakunnan perhekerhossa tapahtuu?

Vierailija
20.08.2009 |

Voiko siellä viihtyä tällainen tapakristitty äiti, joka ei ole kiinnostunut hengellisistä asioista? Ainoastaan haluaisin seuraa muista äideistä lapsineen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän veikkaan että perhekerhot on erilaisia eri vetäjistä riippuen

Vierailija
2/7 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ensin alkuhartaus, jolloin istutaan penkeillä ja täti/tädit pitää pienen tuokion. Nämä on aina hengellisiä. Lauletaan virsi, rukoillaan, kerrotaan Raamatun tarina tai jotain muuta Jumalaan/Jeesukseen liittyvää.

Sitten on kahvit/mehut ja pullaa. Tämä on ainakin meidän srk:ssa ilmainen juttu, srk siis tarjoaa. Sen jälkeen on vapaata leikkiä ja/tai askastelua. Ei ole tietenkään pakko askarrella jos ei kiinnosta. Äidit siinä sitten juttelee kun lapset leikkii. (Toki juttelevat jo kahvipöydässä.)

Olen pannut merkille, että meidän kerhoon tulee yksi nainen aina vasta sen hartauden jälkeen. Ei siis koskaan osallistu siihen. Kukaan ei ole reagoinut asiaan mitenkään.

Lopuksi on loppupiiri ja loppulaulut siinä. Heippa ja kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni alkuhartaus on. Sitten jotain askartelua isommille seurustelun ohessa. Kahvia ja pullaa seurustelun ohessa. Olen saanut hyviä ystäviä sieltä.

Vierailija
4/7 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin kun lapset oli pieniä ja muutettiin uudelle paikkakunnalle. Itse olen paatunut pakana. Askartelua, leikkiä, seurustelua, pulla ja leipätarjoilua eipä sen kummempaa.

Vierailija
5/7 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän seurkunnan perhekerhossa ei uskonnosta puhuttu halaistua sanaa, ei ollut ruokouksia tai hengellisiä lauluja myöskään. Ihan normi-perhekerho se oli! Ainoa ero oli, että siellä sai ihanan ilmaisen kahvitarjoilun ja sai jutella mukavien äitien ja henkilökunnan kanssa. Mullakin oli alkuun "kynnys", mutta jo ekalla kerralla näin, ettei mistään "hihhuloinnista" ollut kyse. Mutta käsittääkseni jonkinlainen "velvoite" oli, että pitäisi kirkkoon kuulua, koska niillä kirkollisveroilla se kerho kustannetaan.

Vierailija
6/7 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin on leikkiä, askartelua yms. sitten hartaus ja kahvit lopuksi.

Vierailija
7/7 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin on leikkiä, askartelua yms. sitten hartaus ja kahvit lopuksi.

Jos meinaa kahvit saada on pakko osallistua hartauteen... vau. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme