Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen koulumatka ekaluokkalaisellasi on?Miten hän sen kulkee?Saatatko kouluun?

Vierailija
20.08.2009 |

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kotona ja saatan ainakin noitten tienylitysten yli..ja loppumatkan menee yksin,jos on 8aamu mies vie autolla.Menen myös vastaan..tänäänkin nauratti kun hain pojan niin oman lisäksi 4lasta käveli minun mukana kotiinsa=)Lapset tarvii turvaa vaikka moni vanhempi ajatteleekin että kyllä meidän lapsi osaa mennä yksin.Onneksi on mahdolisuus saattaa poikaa niin paljon kun haluaa.

Vierailija
22/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla oleva lapsi joutuu kävelemään jopa 2 km! En sitä sano etteikö liikunta ole pahitteeksi mutta en voisi kuvitellakaan että antaisin omien lasten kävellä 2 km joka päivä... Onneksi meidän kunta tarjoaa taksikyydin 1- ja 2- luokkalaisille. Meillä siis 2 km kouluun. Missä asutte te joiden lapset kävelevät jopa 2 km aamuin illoin?

Eihän toi nyt ole matka eikä mikään. Meillä molemmat lapset kulkee 2 kilsan matkan päivittäin. Toinen jalan ja toinen pyörällä, kumpikaan ei ole koskaan valittanut liian pitkästä matkasta. Rauhallisen omakotitalo-aleueen läpi kulkevat ja ylittävät yhden vähän isomman tien, sen saman ylittää myös ne jotka bussilla kulkevat. Ei tulis mieleenkään ruveta kuskaamaan niitä kouluun, tosin tuskin siihen edes suostuisivat.

En kyllä antaisi meidän 7-8 -vuotiaiden kävellä kouluun 2x2 km joka päivä. Ei tie mitenkään vaarallinen ole, mutta kovaa siinä kuitenkin ajetaan. Miettisin myös että ehtisikö edes kouluun jos sen joutuisi kävelemään. Tuon matkan kävely kestää multakin, aikuiselta ½ h. Mutta jos ei teillä muita vaihtoehtoja ole niin... Miksi eivät muuten pyöräile sitten? Menisi paljon nopeampaa? Ja kyllähän tuon matkan NYT kävelee, mutta entä marraskuussa tai tammikuussa -20 asteessa? t. se ihmettelijä

Vanhempi kulkee sen jo pyörällä. Kouluun kerkeää kun lähtee ajoissa. Talvella paljon lämmintä päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin eräs muu tässä ketjussa, eli sen että lapsi usein kuitenkin HALUAA turvata siihen aikuiseen. Vanhempi voi luulla että lapsi on reipas ja pärjää itse, mutta usein sitä turvaa haluaisi kuitenkin. Usein menen omia lapsiani vastaan, koska teen töitä kotona. Naapurin lapsetkin siihen lyöttäytyvät ja huomaan miten haluavat puhua päivän tapahtumista jonkun aikuisen kanssa.

Itsekin muistan miten muka halusin mennä kouluun yksin ekana koulupäivänä. Silti mua pelotti hirvittävästi kun sinne pääsin ja olisin toivonut äitiä sinne varmaan koko syyslukukauden:).

Mutta Suomessahan lapset halutaan itsenäistää niin hemmetin aikaisin ja katotaan ehkä vinoon tällaista mammaa joka vielä saattelee jopa 8-vuotiasta 500 metriä...

Vierailija
24/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljin matkan bussilla kavereiden kanssa ja se oli mun mielestä paljon kivempaa kuin matka äidin kanssa.

Omaani haen sillointällöin koulusta tai vien kouluun. Yleensä se haluaa kävellä matkan kavereiden kanssa. On siis äitiinsä tullut :)

Vierailija
25/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on matkaa 2,5km ja menee bussilla, pyörällä tai kävellen ja on toisella luokalla.

Ensimäisenä koulupäivänä vietiin hänet kouluun, mutta edes hakemaan ei saatu mennä :) Siitä lähtien kulkenyt yksin tai kavereiden kanssa kimpassa. Ja jos menee kävellen tai pyörällä, niin ei yhtään tienylitystä, saa kaikki reitit mentyä alikulutunneleista :)

Ja kun menee bussilla, niin yleensä haluaa kävellä takaisin eikä tulla bussilla.

Vierailija
26/26 |
20.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin keskustassa, ja vaikka kuinka kiertäisi, ainakin 2 valotonta risteystä on (joissa ajetaan lujaa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä