Lastenkenkien hinnoista
ja miksei aikuistenkin. Tässä mietin, että lapsi 9v tarvisi jotkut vettäpitävät ja kestävät talvikengät kouluun. Kotona käyttäisi vanhoja Kuomia. Katselin goretex-kenkien hintoja, ovat 70-90n euroa keskimäärin. Nettotuloni ovat noin 1000e/kk. Ajatelkaa, kengät veisivät lähes 10% kuukausituloistani. Ei kovin montaa paria ostella, ei ainakaan Eccoja tms näillä tuloilla. surkeaa.
Kommentit (16)
useina vuoisna myyneet ns edellisen vuoden mallia halvalla, useat goret sieltä ostanut ( viking)
Täytyy tarkistaa tuo Stadium. Ja totta, löytöjä voi tehdä. Kunhan nyt ihan yleisesti laskeskelin tuotteiden hintoja ja miten suhteessa nettotuloihini. ap
Mä ostin just mun 9-vuotiaalle Vikingin goret 39 euron hintaan cm:stä. Mars äkkiä siis tarkistamaan tilanne!
Ja vaikka sun tuloista veisi 10%, niin lapsen lapsilisillä onneksi sentään lapselle saa kunnolliset varusteet talveen. Ruuat sun muut toki täytyy sitten maksaa jostain muualta.
ReimaTecin talvikenkiä nyt tarjouksessa 30 euroa, ovat vedenpitävät. Kiertelepä vähän alehyllyillä, nyt saattaa saada viime vuoden malleja halvalla ennen kuin uudet mallit tulee.
siis onko lämpöiset ja täysin vedenpitävät?
just tota hintaa mietin,että miten ovat niin paljon halvemmat?
ollut monena vuotena vikingit ja uskaltaisiko kokeilla reimaa?
vaatteissa reima ainakin ollut hyvä mun kokemuksella....
Reiman kengät ovat olleet kyllä 95% ihan ala-arvoisia. En tiedä tosin tämän talven malleista, mutta eivät todellakaan ole täyttäneet hyvän kengän kriteereitä yhtä poikkeusta lukuunottamatta (jäykkiä, painavia, kantakappi ei kunnollinen jne.).
Reima jatkakoon vaatteiden tekijänä ja voisi unohtaa kenkien teon.
minäkö tässä nyt olen sitten syyllinen, kun en osaa käyttää rahojani oikein..? Kun olen niin huonossa työssä, että palkkani näin pieni jne. Kun nyt vain sitä phdin, että vaatteet vain kertakaikkiaan maksavat niin huikeita summia, että yksi kenkäparikin voi viedä 10% tuloista. Lisäksi muut kammpeet niin äidille kuin lapsellekin. Löytöjä voi tehdä, en kiellä sitä.
ap
ainakin meikäläisen kukkarolle, mutta silti ostin 10 v-tytölle Superfit goretex-kengät hintaan 74,- kun oli niin kiva malli ja tyttö ite tykkäs. Hetken kirpaisi mutta nyt ei muita kenkiä tarvita. En ole ikinä maksanut lasten kengistä noin paljoa. Yleensä keväällä saattaa löytää alekorista hyviä kenkiä halvalla.
Minulla on lapsi, jonka jalka kasvaa tällä hetkellä niin kovaa, että tarvitsee 2 kengät kautta kohti. Pelottaa jo valmiiksi, paljonko menee talvella kenkiin rahaa :(.
Miten te olette pienempiä pukeneet kenkäosastolla, vaativatko esim. kunnon Gore-tex kengät villasukan, vai pysyykö jalka lämpimänä tavallisessa sukassa?
Lapseni on 1,5 v.
minäkö tässä nyt olen sitten syyllinen, kun en osaa käyttää rahojani oikein..?
Olisit kouluttautunut parempaan ammattiin, miettinyt onko rahaa kenkiin ennen lasten hankkimista, ottanut miehen jolla pieni jalka, jotta kasvuvauhti ei olisi liian hurja!
Turhaan syytät kenkiä!
av-mamma
goret menee koko talven, eli lokakuusta-oisko huhtikuulle, eli 7kk.
kyllä suhteessa kesällä kengät tulee kalliimmaksi, kun pelkästään touko-syyskuun aikana meidän pojilla ainakin menee monet crocksit, lenkkärit, sandaalit ym....
Ei kai kukaan tässä syyllistä etsinyt? Kengät maksaa mitä maksaa ja palkka on mitä on (tai joillain ei ole palkkaakaan). Lapsille on Suomessa silti ostettava talvikengät ja minusta 39 euroa hyvistä kengistä ei taas ole juuri mitään - varsinkin kun meidän 9-vuotiaan kengän koko on ihan sama kuin minulla. Jos pitäisi etsiä itselleni 39 eurolla gore-talvikengät, niin jo olis hiljaista.
Mutta paljoltihan sekin tuntuu, että mitä ihminen arvostaa, että miten kalliilta mikäkin tuntuu. Ymmärrän kyllä että 1000 euron tuloilla kaikki tuntuu kalliilta. Oletko ainut teidän perheen töissä käyvä?
Suomessa vaatteet ja asusteet on törkeän hintaisia. Vaikka tienaisi kunnon palkankin niin silti tuntuu, ettei mikään riitä mihinkään.
Itse olen ollut kotona jo viisi vuotta, vuoronperää äitiysrahan ja kotihoidontuen varassa. Ei ole ollut tietoakaan kunnon kuukausituloista joten on tullut seurattua hintoja ja tehtyä löytöjä.
Vaikka miehellä onkin hyvä kuukausipalkka, meidän perheeseen ei osteta kuin pakon edessä uutta. Jos on mahdollisuus kierrättää hyväkuntoisia vaatteita, teemme niin. Siksi suosin hyväksi havaittuja kirppareita ja ystävien kanssa vaatevaihtoa.
Viime viikonloppuna löysin eräältä kirppikseltä UUDET (laput kiinni) goretex-talvikengät meidän pienimmälle kokoa 23 -ja hintaa ruhtinaalliset 5€!!! Samasta paikasta löysin myös Lassietecin uuden toppahatun 2€, Suprafilin vedenpitäviä talvihanskoja kuusi paria eri kokoja kaikille kolmelle lapselle, yhteishintaan 7€ + paljon, paljon muuta...
että lapsi lisää tulee 100 e kuukausi, joten sen kuukauden summasta jää vielä hiukan ylikin.