Iskeekö teistäkin joillekin ostohulluus Huuto.net:ssa
Katselin tuossa juuri Huuto.net:n hintapolitiikkaa ja päädyin kohtaan tyttöjen vaatteet 86-104, kun se on itselle ajankohtainen. Siellä näytti olevan huudettava 'paras paketti neidille', jonka hinta oli menossa jo yli 170 eurossa! Suurin osa vaatteista oli H&M, Lindexia, Cirafia, Jonathanin haalari, Reimat lähinnä hattuja. Takkeja useita, samoin pipoja. Lähes kaikissa vaatteissa maininta kulumasta ja nyppyyntymisestä. Sinällään todella rehellisen oloinen myyjä, joka oli hinnan nousun myötä lisännyt tuotteita kasaan. Mutta hinta?
Itse sain laadukkaat talvivaatteet: haalarin, takin ja housut, pari pipoa, parit hanskat, kengät ja kaikki tarvittavat sisävaatteet reilusti alle 200 euron viime kevään alennusmyynneistä tätä talvea varten. Laadusta en todellakaan pihtaillut, kun on kaksi tyttöä 2 vuoden välein, niin vaatteiden tulee kestää, mutta nettikauppojen poistomyynneistä saa todella edullista, kun ostaa oikeaan aikaan.
Tuossakin paketissa oli paljon samantyyppistä kamaa, joten ainakin itsellä niistä jäisi käytämättä suurin osa. Esim kuusi pipoa, haalarin lisäksi neljä takkia (ei yksiäkään ulkohousuja).
En nyt millään tavoin moiti myyjää (tai ole kateellinen, itsellä vaatteet tulee pidettyä aika lailla loppuun, kun on nuo kaksi pitäjää). Mutta ihmettelen vain, että iskeekö ostajiin todella joku hysteria, kun tuntuu saavansa ison paketin kerralla, eikä ajattele hintaa lainkaan. Onnea vain myyjälle!
En tiedä, miksi halusin aloittaa keskustelun aiheesta, mutta itse vain hämmästyin ihmisten maksamista summista, kun en ennen ole Huuto.net:ssa käynyt. Suurin osa yksitäisistä tuotteista tosin näytti olevan kohtuuhintaisia.
Kommentit (4)
Ainakin siitä pääellen, että minultakin huuteli kesän aikana parikin huutajaa sellaiset 30-40 kohdetta ja sitten eivät pystyneet niitä lunastamaankaan:/
Eli ns. mopo karkaa käsistä ei ymmärretä että ne huudot tulis lunastaakin!:(
Noista paketeista en tiedä, sillä itse myyn aina kaiken joko asuina tai yksittäisinä kohteinaan...en koskaan myy noita jättisuuria paketteja, joihin lisäillään "mitä sattuu, milloin sattuu"....enkä myöskäämn koskaan huuda sellaisia, sillä halaun kyllä tietää jo huutoa tehdessäni, että mitä se huuto sisältää!!
En ole tutkaillut ko. pakettia, mutta monelle on helppoa kun ostaa paketillisen vaatteita eikä itse tarvitse rampata kaupassa. Siitäkin voi siis maksaa, että saa kattavan paketin valmiina.
Ongelma on se, ettei huutonetistä tahdo löytyä riittävän tasokkaita paketteja (kivoja, laadukkaita, uudenveroisia vaatteita), tällaisesta maksaisin mielelläni esim. 500 euroa tai ylikin.
En ole tutkaillut ko. pakettia, mutta monelle on helppoa kun ostaa paketillisen vaatteita eikä itse tarvitse rampata kaupassa. Siitäkin voi siis maksaa, että saa kattavan paketin valmiina.
Ongelma on se, ettei huutonetistä tahdo löytyä riittävän tasokkaita paketteja (kivoja, laadukkaita, uudenveroisia vaatteita), tällaisesta maksaisin mielelläni esim. 500 euroa tai ylikin.
Paketti nimittäin ei ollut järin kattava, vaan samanlaisia vaatteita oli useita kappaleita. Ok, ymmärtäisin, jos ne olis paitoja ja sisähousuja, mutta useita pipoja ja takkeja yms. Tämä paketti ei siis poista kaupoissa ramppaamista tai muita nettiostoksia. Itsekin voisin kuvitella ostavani laadukkaan kattavan paketin, jossa olisi variaatio erilaisia vaatteita.
joissa myyjän tuttavat huutelevat hinnan huvikseen korkealle.
Toisaalta voi kyse olla vain tuosta huutelumaniasta.
Ovathan ne vaatteet tuleet kuitenkin aika tavalla maksamaan uutena.