Mies käy lounastreffeillä?
Olen hiukkasen hämmentynyt.
Sain juuri tietää, että mieheni on lounastanut (ilmeisen usein) netissä tapaamansa naisen kanssa. Nämä lounastreffit ovat olleet siis työaikana, ja minun ollessa lasten kanssa kesälomalla. Mieheni ei ole tätä naista tuntenut aiemmin, ei ole siis mikään vanha ystävä, joiden kanssa lounastamisen ymmärtäisin oikein hyvin.
Minulle tästä naisesta ei ole mainittu halaistua sanaa, ei myöskään näistä lounaista. Ilmeisesti mieheni toimi maksumiehenä myös, en ole vielä tarkistanut asiaa nettipankista.
Mitä te ajattelette tämmöisestä? En ole sanonut miehelleni vielä mitään koko asiasta, yritän pitää suuni supussa ja temperamenttini kurissa.
Kommentit (37)
Sitten vaan "yllättyneenä" rohkeasti samaan pöytään ja kerrot iloisesti, miten ajattelit lähteä lapsen kanssa lounaalle. Esittelet itsesi reippaasti tuolle naiselle, tyyliin "olen Maija Meikäläinen, Peran vaimo, hauska tavata". Sitten isket lapsen miehellesi ja sanot että käytkö vaihtamassa tuon kakkavaipan sillä aikaa kun mä haen salaatin. Ja et jää kuuntelemaan vastausta. Sitten syödessänne olet koko ajan aurinkoinen ja iloinen ja kertoilet suunnitelmistanne, tyyliin Sari ja Pasi kutsui meidän lauantaina syömään, oletko Pera jo hoitanut sen pankkiasian, haetko tänään töistä tullessasi äidinmaidon korviketta ja vaippoja, sitten jutustelet lapsen vatsan toiminnasta ja mietit ääneen, miten lapsen ummetusta pitäisi hoitaa etc.
Eiköhän jää lounastelut.
Tiedän kyllä hänen nimensä, joten voisin vaikka Facebookissa laittaa viestiä. Kirjoittaessa on vain paljon helpompi valehdella kuin oikeassa keskustelussa, edes puhelin-sellaisessa.
En halua tehdä itsestäni enää enempää pelleä kuin olen jo nyt.
Yritän vielä jutella mieheni kanssa kunhan hän kotiutuu töistä.
ap.
Ap, sua kusetetaan olan takaa, ihan selvä homma. Se että miehesi tulistui, on maailmanhistorian vanhin tapa reagoida, kun jää pettämisestä kiinni. Näin siipan huomio kiinnittyy hetkeksi muuhun ja hänelle tulee huono fiilis toisen raivoamisesta. Tuttu kuvio, sori vaan.
Lounastreffin taas on yhtä kuin köyrimistä lounaan merkeissä, selvää tämäkin. Voihan sen tietty aamutuimaankin hoitaa, ennen töiden alkua, sitten ollaankin jo aamiaistrefeillä. Näin se vaan menee.
haetko tänään töistä tullessasi äidinmaidon korviketta ja vaippoja, sitten jutustelet lapsen vatsan toiminnasta ja mietit ääneen, miten lapsen ummetusta pitäisi hoitaa etc. Eiköhän jää lounastelut.
Nainen ajattelee että voi reppana mikä elämä, täytyyhän tuolle jotain parempaa tarjota edes hetkeksi.
Keskustelu meni juuri niinkuin arvelinkin; tämä kääntyi minua vastaan ja minun syyksi. Mieheni on todella hyva suustaan, osaa aina laittaa minulle jauhot suuhun. Nytkin kyse oli kuulemma ystävästä, vain ja ainoastaan ystävästä. Kuitenkin niissä lukemissani viesteissä oli flirttaileva sävy, puolin ja toisin. Olen siis mieheni mukaan syyttä mustasukkainen ja hän ei halunnut näistä lounastapaamisista kertoa minulle, etten loukkaannu. Noh, tuosta salailusta minä enemmän loukkaannuin... :S En käynyt miehen päälle kuin yleinen syyttäjä, olin rauhallinen enkä menettanyt malttiani. Mieheni sen sijaan tulistui kovastikin.
Pitää nyt seurailla tätä tilannetta. Olen edelleenkin aika hämmentynyt, koska parisuhteemme voi mielestäni hyvin, eli varsinaista syytä mihinkään uuteen "ystävyyssuhteeseen" ei olisi. Kotona ei odota joka päivä nalkuttava ja vihainen akka, vaan pidän itsestäni ja lapsistamme hyvän huolen, koti on siisti ja perusasiat kunnossa. Toki voin ymmärtää, että iloinen, lapseton ja fiksu nainen vetää ehkä enemmän puoleensa kuin oma vanha tuttu kotiäitinä oleva puoliso.
Silti epäilen melkein päivittäin mieheni tekemisiä. On todella pitkiä päiviä pois, tosin työaikakin on liukuva tai oikeestaan tj:llä ei sellaista edes ole. Osa työstä on luonnollisesti myös ns. suhdetoimintaa, lounastamista, päivällistämistä ja illanviettoja. Mies luonnollisesti käy noissakin yksin. Tosin välillä asiaa ihmettelen, kun muut miehet ovat olleet matkassa puolisoidensa kanssa mutta mieheni kertoo aina saaneensa kutsun yksin... En ole koskaan näistä asioista miehelle maininnut, vaikka välillä mietinkin, että vedätetäänkö mua ihan täysillä...
Miksi suostut sellaiseen? Miehen käytöksestä päätellen miehelläsi on seksisuhde sen toisen naisen kanssa. Kohta voi käytä niin että tämä toinen nainen onkin se ykkös nainen ja sinun ja lasten kanssa ollaan silloin kuin ehditään. Oletko valmis sellaiseen? Jos jatkat elämääsi noin tilanteesi on pian se!
...Tosin välillä asiaa ihmettelen, kun muut miehet ovat olleet matkassa puolisoidensa kanssa mutta mieheni kertoo aina saaneensa kutsun yksin... En ole koskaan näistä asioista miehelle maininnut, vaikka välillä mietinkin, että vedätetäänkö mua ihan täysillä...
Selkeästikin miehesi ei halua sinua mukaan. Itse asiassa, on kummallista että sinä et ole koskaan mukana vaikka muiden vaimot ovat.
Miehesi pettää sinua näiden retkien yhteydessä.
En voi olla valvomassa miestäni kokoajan, enkä sitä haluakaan. Hän on aikuinen ihminen, joka vastaa omista teoistaan, ja tietää mitä menettää jos mokaa.
Olen aivan liian tossukka, sen kyllä tiedän, mutten tiedä mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä!
ap.
Miksi miehellä ei voi olla ystävyyssuhdetta naisen kanssa jos parisuhde voi hyvin? Miksi mies tai vaimo ei voi parisuhteen aikana tutustua uuteen ihmiseen? AP:n mies on joko tämän lounasseuransa ystävä tai rakastaja, siihen en ota kantaa. Haluan vain tietää, miksi parisuhde tekee ihmisen elämästä kuin luostarin, jossa saa olla tekemisissa pulison lisäksi vain oman sukupuolensa kanssa. Kaikista suhteistaan ei tarvitse raportoida sillä siunaaman sekunnilla kun tutustuu johonkin uuteen ihmiseen.
Ja joo, minulla ja miehelläni on tärkeitä, vastakkaista sukupuolta olevia omia ystäviä. Heidän tapaamisensa esim lounasaikaan on helpompaa kuin muulloin (perheen iltatoimet jne).
Olen edelleenkin aika hämmentynyt, koska parisuhteemme voi mielestäni hyvin, eli varsinaista syytä mihinkään uuteen "ystävyyssuhteeseen" ei olisi. Kotona ei odota joka päivä nalkuttava ja vihainen akka, vaan pidän itsestäni ja lapsistamme hyvän huolen, koti on siisti ja perusasiat kunnossa. Toki voin ymmärtää, että iloinen, lapseton ja fiksu nainen vetää ehkä enemmän puoleensa kuin oma vanha tuttu kotiäitinä oleva puoliso.
Niin kauan kuin vain seurailet, niin miehesi saa tapailla naista ihan sinun luvallasi.
Etkö sitten ollut varautunut lainkaan miehen selityksiin, jos sulla kerran meni jauhot suuhun. Sun pitää miettiä valmiiksi, miten reagoit, jos mies vastaa niin tai jos mies vastaa näin. Se auttaa, ettei ne jauhot mene suuhun.
Mihin se mies sitten tarvitsee sellaista salaista ystävää? Ja mikä siitä kertomisessa olisi loukannut sinua?
Miehen selityksissä taitaa olla vielä suuria aukkoja.
mutta ei sellaisia salaisia, joiden paljastumisen uskoo loukkaavan vaimoa, ja joiden paljastumisesta mies kiivastuu noin. Kyllähän tuossa jotain mätää on.
Parisuhteessa toista kuuluu kunnioittaa niin, ettei tieten tahtoen loukkaa toista.
En olisi loukkaantunut jos minulle olisi uudesta ystävästä kerrottu. Olen tavannut monia miehen naispuolisia kollegoita ja ystäviä, jopa entisiä tyttöystäviä ja olen ollut ihan sinut asian kanssa. Tosin mieheni kyllä lounasti salaa tämän exänkin kanssa "siunauksestani" huolimatta. Se nyt on eri tarina. En tiedä miksi minulle ei voi kertoa asioita suoraan, koska en todellakaan ole mikään kaulinta heilutteleva Justiina, joka pitää kuria ja nuhdetta yllä.
Rinta rottingille ja kissa pöydälle.
että olennaista on ettei parisuhteessa loukata toista. Olipa se loukkauksen aihe sitten salainen lounasseura tai vaikka liiallinen tietokonepelien pelaaminen.
Hyvä että otit asian avoimesti puheeksi. Jatka keskustelua, kyllä sinulla on oikeus tietää miksi miehesi näitä salailee.
Tämä tapaus on varmasti hyvä tilannetarkistuksen paikka muutenkin: oletko tyytyväinen suhteesenne ja oletteko siinä tasa-arvoisia - ei vähiten taloudellisesti.
että olennaista on ettei parisuhteessa loukata toista. Olipa se loukkauksen aihe sitten salainen lounasseura tai vaikka liiallinen tietokonepelien pelaaminen. Hyvä että otit asian avoimesti puheeksi. Jatka keskustelua, kyllä sinulla on oikeus tietää miksi miehesi näitä salailee. Tämä tapaus on varmasti hyvä tilannetarkistuksen paikka muutenkin: oletko tyytyväinen suhteesenne ja oletteko siinä tasa-arvoisia - ei vähiten taloudellisesti.
Nämä viestit mit Ap laittoi herättää välillä minussakin sellaista pettymystä ihmisiä kohtaan. Niin naisia kuin miehiäkin kohtaan, molemmat pettävät ja se on valitettavaa. Pitäisi todellakin olla aina varuillaan? En vain jaksaisi uskoa että jaksaisi olla. Ja mitä tuohon suomi24. juttuun tulee, olen ihan hämmentynyt koko jutusta. Päiväpanoja? Vitsi että olen niin niin naiivi. Tulee todella inhottava olo ja surullinen olo kun miettii tätä kuviota mitä ap:lla on. Toivon, että saatte asiat selvitettyä, itse en nimittäin jäisi hetkeksikään odottamaan mikä suhteen laatu on, vaan selvittäisin sen juurta jaksain, vaikka soittamalla sille naiselle. Koeta jaksaa Ap!
AP: Miksi et ota suoraan yhteyttä siihen naiseen ja kysy missä mennään?!!
Jos jotain on niin ainakin luulis säikähtävän, ja jos se olis täysin viatonta, niin sanot että miehesi ei kertonut näistä USEISTA tapaamisista sinulle mitään, joten luulisi sen naisen ymmärtävän että epäilit jotain muuta...
siitä että miehen ja naisen välillä ei pitäisi olla salaisuuksia. Tai no salaisuuksia on väärä sana, mutta mun mielestä kaikkea ei tarvi kertoa!
Mutta jos tuo lounastaminen on tosi usein niin ehkä kysyisin. Muuten vaikka olisi jotakin kautta vanha tuttu niin on mullakin sellasia mutta en nyt mitenkään säännöllisesti lounasta tms.