Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon niin väsynyt ettei tee mieli kun vaan itkeä!

Vierailija
19.08.2009 |

Tää väsymys on kuitenkin onneksi "vaan" fyysistä... Meidän 1v10kk on jostain syystä heräillyt tunnin, puolentoista välein jo viitenä yönä peräjälkeen. Hän alkaa itkeä niin lohduttomasti ettei nukahda uudestaan ellei hänen luokseen mene rauhoittelemaan. Hän ei ole ikinä nukkunut meidän vieressä, ja kun nyt yritettiin ottaa viereen nukkumaan niin se meni vaan lallatteluksi (n.1,5h) vaikka emme miehen kanssa puhuneet mitään emmekä sytyttäneet valoja.

Nyt sitten minä olen viimeiset kolme yötä nukkunut lapsen huoneen lattialla, saan siitä rauhoitettua hänet nopeiten.

Väsymystä ei ainakaan helpota että olen raskaana, vasta toisen kolmanneksen alkumetreillä ja tuntuu ettei tuo alkuajan väsymys ole vieläkään kunnolla mennyt ohi.

Mies kyllä tarjoutuu heräämään vuorollaan, mutta siinä vaiheessa kun hän vasta herää lapsen ääniin niin minä olen jo käynyt hänet rauhoittelemassa itse.

Syy miksi nyt tänne tulin väsymystäni purkamaan, on että en saanut tänään edes nukuttua päikkäreitä, mitkä olis pelastaneet paljon. Lapsi oli kyllä sängyssäään 2 h muttei nukkunut silmäystäkään - joten ei sitten äitikään, huuto ja mölinä piti siitä huolen. Mies on illan omassa harrastuksessaan (viikon ainoa oma meno hänelle), joten yksin on pärjättävä iltaan asti... Aaargh, jos nyt on näin poikki niin miten sitten kun tässä on vielä vauva kainalossa?!?!?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai voisko mies perua iltamenonsa?

Vierailija
2/8 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tarjoutui jäämään pois omasta harrastuksestaan ja kai niin on nyt pakko tehdä vaikka se tosi inhottavalta tuntuukin...

Tää väsymys vaan nyt on jotain ylitsepääsemätöntä, päätä särkee eikä ajatus juokse. Pihaa pidemmälle ei pääse kun heti menee jalat maitohapoille.

Anoppilaan saisin lapsen varmasti yöksi jos vaan pyytäisin, mutta ei tee mieli viedä kun ei ole oikein selkoa mikä häntä yöllä valvottaa, onko kipuja jossain tms. Toki jos tilanne vaan tällaisena jatkuu niin pakkohan sitten on jotain tehdä.

Huh, eiköhän tää taas tästä, asenteella vaan mennään - ei tää vaihe kuitenkaan ikuinen ole! ;)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin voi lohduttaa sinua sillä, että sinulla on a) mies b) lapsi, joka on valvottanut VAIN 5 yötä...

Eihän se helpota sinun tilannettasi, mutta omani ei tuossa iässä ollut koskaan nukkunut tuntia pidempään yöllä (saatika päivälläkään), eikä ollut miestä (tai isovanhempia), jotka olisivat voineet auttaa.

Kyllä se siitä, aikanaan :)

Vierailija
4/8 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vastaan anopin apu heti kun se tuntuu mahdolliselta.

Toivottavasti saat tämän tän päivän akuuteimman univajeen nukuttua illalla pois. En oikein osaa mitään neuvoa, tsempata vaan. Aivan varmasti helpottaa kunhan aikaa vähän kuluu. Älä vaadi itseltäsi liikaa. Koita jaksaa!

Vierailija
5/8 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvojen ikäerot alle 2 v, mies joutu matkusteleen ympäri maapalloa työnsä takia. Harrastukset jätti kans joksiki aikaa. Välillä vaan makasin ja annoin 1-vuotiaan itkeä...

Sinäkin pärjäät!

PS. Ja molemmilla lapsillani oli koliikit - onneksi niitä iltoja ja öitä ei kai enää tule!

Vierailija
6/8 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti unohtuu miten hyvin asiat oikeesti on. Mulla tosiaan on hyvä mies, se haluaa osallistua ja auttaa. Lapsi on päiväaikaan hyväntuulinen ja touhukas - eikä näitä öitä ole tosiaan ollu kun vasta se 5!

Soitin äsken miehelle töihin ja käskin olla perumatta omaa harrastustaan, kyllä mä nyt täällä kuitenkin tän illan pärjään. Ollaan sit vaikka vaan ihan omassa pihassa eikä tehdä mitään erityistä. Ja on sitten mieskin paremmalla tuulella ja jaksaa paremmin autella kun on saanut vähän itse käydä hengähtämässä.

Näihin oloihin saa varmaan kohta kahden pienen kanssa vaan tottua... ;)

ap

Vierailija
7/8 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se onneksi ajan kanssa helpottaa. Kannattaisko koittaa unikoulua esikoisen kanssa nyt, kun vauvaa ei vielä ole? Tuo kuulostaa pompottelulta, valitettavasti. Ei kannata suostua lattialla nukkumiseen, on sullakin oikeus lepoon. Lapsi oppii kyllä nukahtamaan itsekin, jos vaan opetatte hänet siihen. Tsemppiä vaan!

Pyydä apua, jotta saat itse levättyä myös!

Vierailija
8/8 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvatulehdusta?

Meidän pieni oli tuollainen ja häneltä löyty piilevä korvatulehdus. Kannattaa tutkituttaa korvat. Päivällä saattaa olla ihan normaali eli korvat vaivaavat yöllä, muttei osaa vielä sanoa sitä muuten kuin itkulla. Toivottavasti tilanne paranee pian!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi