lääkäri sanoi minua liian laihaksi!
Ilman että edes katsoi painoani vaa'alla?! menimme lapsettomuustutkimusten suunnittelukäynnille ja sanoi että pitäisi 5kg lihota ja sitten olisi hyvä.
luulin itseäni normaalipainoiseksi kun olen 173pitkä ja 65kg... Eikö se ole hyvä???vai?
Kommentit (25)
Toiset toki tulevat langanlaihoinakin raskaaksi, mutta jos joudutaan turvautumaan hoitoihin, niin sitten tietyissä paikoissa saisi olla rasvaa, jonka keho ymmärtäisi vararavinnoksi vauvalle. Myöskään rasvaa ei saa olla liikaa, sillä sen koho reagoi tulehdukseksi. Joten jos lääkäri huomaa, että äidiksi haluava on lihaksikas, voi tulla lihotuskohotus. Jos pelkästään se saattaa auttaa tulemaan raskaaksi, tai ainakin helpottamaan tilannetta. Toisten kropat kun toimivat mainioisti ilmankinnrasvaa, mutta toisten vaativat sitä lisääntyäkseen.
jo ihannepainonsa ylärajoilla. Ei liene tarkoitus lisätä rasvan määrää kehossa ihan älyttömästi, siitä ei seuraa kuin ongelmia.
vaikka olisi ruumiinrakenne minkalainen , en sanoisi etta olet liian laiha vaan JUST sopiva (ei liian laiha eika lihava)
Itse olen 174 cm ja 67 kiloa ja tosiaan jenkkakahvat loytyy ja toivoisin etta sellaiset 3-4 kiloa saisin tiputettua.. vaikkei ehka painoindeksien mukaan tarvetta painon tiputtamiseen olisikaan.
mun mielestäni voi pitää paikkaansa.Vaatekoko suhteessa painoosi kuulostaa oudolta, toki, jos se on tiivistä lihasta, niin mahdollista.Itse en urheile, painan 50, pituutta 172, ja vaatekoko sama kuin sulla.Tosin en urheile, yhtään.Liian laiha olen, sen huomasin valokuvista, peilistä en.Eli, lisää rasvaa kroppaan, ja tarkista vielä vaakasi.
jos ap on tosi siro ja tulossa lapsettomuustutkimuksiin/hoitoihin, niin ei toi nyt mun mielestä mikään ihmeellinen kommentti ole.
alipainoisuus vähentää hedelmällisyyttä. kyllähän kk:setkin jää pois, jos paino/rasvaprosentti tippuu riittävän alas. en siis sano, että ap:llä olis näin.