Tokaluokkalainen tyttö ja vaatteet
Onkos muilla tokaluokkalaiset (tai siinä nurkilla 6-8v) näin kamalia vaatteiden suhteen? Tytölle kelpaa vain legginsit. Jos on säiden takia pakko niin yhdet farkut käy. Legginsien kanssa kelpaa muutama hame. Pitkähihaista paitaa ei voi käyttää- talvellakaan. Takkia ei voi käyttää- vain collegetakit käy. Ulkoiluhousut on jo jotain aivan hirveää, niistä tulee aivan järkyttävä tappelu. Myös keskellä lumista talvea täytyy saada kulkea legginseissä tai farkuissa. Kaikilla muillakin kuulemma on.
Tyttö ei tunne sellaista käsitettä kun säänmukainen pukeutuminen. Olen aivan väsynyt ainaiseen tappelemiseen. Tiedän kyllä, että on vanhemman tehtävä huolehtia lapselle kunnon vaatetus sään mukaan mutta sitä helvetin tappelua ei kestä. Jos saankin tytön lähtemään kouluun ulkoiluhousuissa ja takissa niin nurkan takana tunkee ne reppuun. On myös salakuljettanut t- paitoja kouluun ja vaihtanut siellä sitten. Olen myös jutellut opettajan kanssa siitä, että katsoisin välitunnille mentäessä, että on kunnolla päällä mutta eipä niillä taida olla aikaa valvoa koska monesti tyttö on vähissä vaatteissa sitten.
On kokeiltu kotiarestia, uhkailua, kiristystä ja lahjontaa. Silti tyttö jaksaa joka ikisen vaatekappaleen kohdalla käydä saman taistelun ja tekee kaikkensa jotta kouluun asti ei niissä vaatteissa mennä. Kesällä on helppoa kun saa olla t- paidoissaan ja hameissa mutta kylminä ja sateisina päivinä se ei oikein toimi.
Olisko siis parasta pakottaa hänet pukemaan mitä minä sanon? On kokeiltu yhdessä päättää mutta tyttö on ehdoton varsinkin ulkoiluvaatteiden suhteen. Oikeesti loppuu keinot jo!
Kommentit (31)
Ei ne lapset kylmään kuole, jos ei ihan korvessa asu! Meillä atoopikkolapsen iho kutiaa hirveästi, jos joutuu hikoilemaan kuumissaan. Siksi saa olla vähissä vaatteissa.