Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hyvä vähäkalorinen ruoka laihduttajalle? omat ideat loppuu

Vierailija
18.08.2009 |

on syöty omat ideat kuiviin. mitä kevyttä keksisi syötäväksi

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan kulutat kaiken ja vähän enemmän.

Jos käyt kuntosalilla, kannattaa proteiinin saantiin kiinnittää huomiota, laihiksella sitä tulee yleensä liian vähän. Mullaki alkaa kohta "massakausi" ja leivän päälle eksyy taas 100g kalkkunaa.. kanaa, kalaa ja parsaa, unohtamatta tietenkään höyrytettyjä kasviksia, papuja, ja parsaa. Yäk, oksettaa jo valmiiks.. :) ot, again.

Vierailija
22/25 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysjyväpastaa (barillalla mun mielestä parhaat, eivät ole liian "tikkuisia" suussa), kastike nollanpisteentyyliin (ite laihdutin painonvartijoissa): vähän öljyä, sipulia, valkosipulia, herkkusieniä, munakoisoa, kesäkurpitsaa ja kunnolla tomaattimurskaa ja yrttejä, myös sitruunamehu sopii tosi hyvin mun mielestä, tai sitruunatäytteiset oliivit. lautaselle enemmän kastiketta kuin pastaa! ;) tosi hyvää, syön muutenkin kuin vain laihduttaessa.

sit valtavat salaatit: paljon salaattia, kurkkua, tomaattia, omenaa, melonia tms, vähän täysjyväpastaa tai keitettyä perunaa viipaleina, kunnolla tonnikalaa tai kananrintaa. balsamicoa kastikkeeks, niin ei tuu kaloreita. tai öljyä vähän lisäks, niin saa hyviä rasvoja. ja lisää makua.

kanafileitä oon kypsentäny teflonpannussa ilman rasvaa siten, että laittaa ne sinne pannuun ja pari senttiä vettä, ikäänkuin keittää ne kypsäksi. tulee meheviä eikä pinta sitkisty ikävästi.

sit myös lämpimät freesatut vihannekset ja kanafile toimii. paljon paprikaa, kesäkurpitsaa, sipulia yms pannuun ja kanaa mukaan.

myös wokit toimii: vähän nuudeleita (kokeile porkkananuudeleita, saa ihan cittaristakin, siinä siis porkkanaa seassa ja kaloreita vähemmän), lisäks paljon tikuiksi/viipaleiksi pilkottuja vihanneksia: sipulia, porkkanaa, herkkusieniä, paprikaa, ananasta... mausteeksi makeaa chilikastiketta ja soijakastiketta.

ite ainakin tarvitsen ihan "oikeeta" ruokaa, sosekeitot on kyllä kevyitä, mutta mulla ne ei vie nälkää kunnolla. ja vaikkei kaloreita/pisteitä ruoassa oliskaan juuri enempää kuin sosekeitossa, niin fiilis on ihan eri kun saa vähän pureskellakin sitä ruokaa. lihan korvaan usein herkkusienillä tai munakoisolla kastikkeissa/pastoissa, ovat ruokaisia ja maukkaita. niin, ja kermapohjaiset kastikkeet (esim sienikastikkeen) oon tehny maito+maizena -seoksella. rasvaa on vähemmän kuin kaupan 4% ruoka"kermoissa", ja hintaa vielä paljon vähemmän. eikä tuu lisäaineita tai transrasvoja. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan puolen vuoden aikana paino tippui 12 kg ja siinä on pysynyt. eli oon 170 cm ja 61 kg.

Ennen mulla oli verenpainetta, oli lääkityskin. Myös verensokeri oli vähän koholla ja sitä seurattiin. Verenpainelääkityksen sain lopettaa yli 2 v sitten, verensokeri tasoittui muutamassa kuukaudessa kun aloitin ruokavalion. Migreeni ja pms-syndrooma ovat myös enää muisto entisestä elämästä.

Ja siis ennen söin suositusten mukaan, margariinia, rasvatonta maitoa, paljon kasviksia ja kuituja, vain vähärasvaista lihaa, kalaa ja kanaa. Kieltäydyin lähes kaikista herkuista, mutta paino oli ja pysyi. Jos olin tiukalla laihiksella paino tippui noustakseen taas uudelleen kun laihis loppui.

Niin ja muuten kolesteroli-arvoni ovat ihanneluvuissa, ennen ruokavaliota olivat vähän nekin koholla.

Tällä ruokavaliolla myös lähes 80-vuotias isäni pääsi eroon nitroista ja epämääräisistä kivuista. Äitini kolesteroliarvot paranivat huikeasti vuodessa.

En ainakaan minä luota suomalaiseen tieteeseen tällä saralla.

Vierailija
24/25 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ennen söin suositusten mukaan, margariinia, rasvatonta maitoa, paljon kasviksia ja kuituja, vain vähärasvaista lihaa, kalaa ja kanaa. Kieltäydyin lähes kaikista herkuista, mutta paino oli ja pysyi. Jos olin tiukalla laihiksella paino tippui noustakseen taas uudelleen kun laihis loppui.

Niin ja muuten kolesteroli-arvoni ovat ihanneluvuissa, ennen ruokavaliota olivat vähän nekin koholla.

Tällä ruokavaliolla myös lähes 80-vuotias isäni pääsi eroon nitroista ja epämääräisistä kivuista. Äitini kolesteroliarvot paranivat huikeasti vuodessa.

En ainakaan minä luota suomalaiseen tieteeseen tällä saralla.

Jos on havaittu, että jokin toimii suurimmalle osalle ihmisistä, Suomessa siitä tulee kaikkia koskeva yleispätevä totuus.

Suositusruokailun tilastollinen ylivertaisuus pätenee (esimerkkinä tämä mainittu Pohjois-Karjala-projekti), mutta se ei tarkoita sitä, että suositus olisi parasta jokaiselle yksilölle Suomenmaassa.

Siihen, etä kirjoittaja esimerkkeineen kuuluu niihin, joita suositus ei palvele vaikuttanee se, että he ovat sukua keskenään.

Vierailija
25/25 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt lihaa, kalaa tai kanaa yhdistä niihin salaatteja, eri lailla valmistettuja lämpimiä kasviksia tai juureksia. Syö kasvispastaa tai -risottoa (nyt on sieniaika!). Leivän päälle avocadoa, tomaattia, kurkkua tai salaattia mielummin kuin makkaraa yms. Mausta ruoka hyvin (esim porkkanasosekeittoon appelsiinia ja inkivääriä), nauti syömisestä. Lopeta syöminen kun olet kylläinen. Syö kun on nälkä, mutta vasta kun on nälkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme