Työkaveri tuli sitten flunssaisena töihin, kun ei ollut kuumetta.
Hitto, kun ärsyttää itsekeskeiset ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa korvaamattomia, mutta pitävät muita vähäpätöisinä, joiden sopiikin saada tartunta.
Kommentit (30)
Onhan se ihan varmaa ettei normaali flunssa parane parissa päivässä oireettomaksi. Miksi turhaan ravata monta kertaa lekurissa per flunssa kun kaikki tämän tietävät.
Tietenkään arvioon ei tarvitse mennä, jos on työkuntoinen. Nuha ja yskä eivät sinänsä ole esteitä työssäololle.
t. th
olin flunssaisena töissä, ei kuumetta. Aika tuskaista oli olla töissä kun on raskaana eikä millään lääkkeellä voi helpottaa oloa. Kuume ei ole raja sairaslomalle vaan oma vointi. Eihän sitä jalka katkenneenakaan kuumetta ole. Silloin ei vain ole kykenevä tekemään töitä. Minä ainakin olen ollut ihan petikunnossa joskus flunssaisena vaikka kuumetta ei ole ollut.
Kun joidenkin av-mammojen mielestä kotona pitää lusia tasan tarkkaan niin kauan että nenu ei vuoda ja ei köhitytä. Eli esim. minulla edellisen flunssan yhteydessä yli kuukauden (yskitti silloin tällöin pitkään mikä lääkärin mielestä oli ok).
Nuha ja yskä eivät sinänsä ole esteitä työssäololle.
t. th
koska akateemisilla aloilla ja muuten fiksuissa työpaikoissa saa olla 3 päivää pois omalla ilmoituksella. Mutta meillä nyt on vähän eri työmoraalikin kuin jossain Nokian liukuhihnalla.
Menin terveenä töihin ja työkaveri tuli sairaana töihin(flunssa). Seuraavana päivänä iski mulle kuume ja flunssa. Se siitä reilusta työkaverista joka tuli sairaana töihin. Aiheutti vaan lisää haittaa siitä.
mutta esim. mulla on aina todella lievät oireet flunssassa (huono immuniteetti tjt.), ja usein en ole varma onko flunssa vai esim. niskalihakset jumissa/allergiaoireita/tms. En kerta kaikkiaan pysty aina jäämään kotiin kun epäilen, että ehkä on flunssa. Mulla on kyllä oma työhuone enkä mene syömään muiden kanssa jos epäilen flunssaa.
kyl ihan joka pikku yskän tai nuhan vuoksi voi olla töistä pois! Kokonaisvointi ratkaisee milloin jään kotiin. Mut selkeesti ns puolikuntoisena olen kyl usein töissä ollut ;/
ensin poskiontelotulehdus ja sen jälkeen keuhkoputkentulehdus. Harmittaa lusia kotona - onneksi voin tehdä etänä töitä - kun kaikkia asioita ei saa tehokkaasti etänä tehtyä. Mutta edellisestä "virallisesta" sairauslomasta on 12 vuotta aikaa, niin että en viitsi stressata. En halua tartuttaa muita.
mutta kommentoinpa kumminkin, kun joku tosikko kumminkin ottaa sen tosissaan.