Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko oikeasti olla mille tahansa allerginen? Entä mitkä

Vierailija
17.08.2009 |

allergiat on yleisimpiä, ruoka-aineissa ja muissa? Mitkä sit taas harvinaisempia?

Minä olen monelle allerginen, osa allergioista kyllä poistunut lapsuuteni jälkeen, mutta vielä on pitkä lista mille oon allerginen. Ja nyt oon alkanut epäillä, et oisin broilerille allerginen. Aina sen syönnin jälkeen tulee allergiaoireet (tosin lievät, mutta kuitenkin). En usko kyseessä olevan mikään mauste, sillä saan oireita vaan suolallakin maustetusta broilerista. En kuitenkaan tunne/tiedä ketään, joka olisi broilerille allerginen, naudanlihalle kyllä...

Lisäksi kiinnostaisi tietää, että mitkä allergiat on yleisiä ja mitkä sitten harvinaisempia ruoka-aineissa sekä muissa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt hyvä nainen se Google käyttöön!

Vierailija
2/5 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kala, kananmuna, tomaatti, mansikka. saattoi olla vielä muitakin mutta nämä jäi mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut väittävät, että kananmuna- ja broileriallergia kulkevat "käsikädessä", mutta lapseni ainakin on super-allerginen kananmunalle ja silti broileri käy.

Ennen oli listoja, mitkä ovat yleisimmin allergisoivia ruoka-aineita (olikohan se 1-luokan allergisoivat jne) mutta niistä on luovuttu.

Vierailija
4/5 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi oikeasti olla mille vaan allerginen, mutta jos et käytä ravinnossa kaviaaria tai hirssiä, ei sinua haittaa. Lisäksi on erilaisia intorelansseja eli ruoka-aineen aineosia, joka ei sovi ja jotka johtuvat ko hajottavan entsyymin puutoksesta elimistössä. Näitäkin voi olla todella monelle. Yleisempiä ovat laktoosi, histamiini, lakritsi.

Suosittelen kirjaantumista seuraavalle palstalle:

http://www.histamiini.com/index.php

Sieltä löytyy asiaan vihkiintyneitä.

Vierailija
5/5 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aikuisissakin heitä löytyy. Broileriallergisia aikuisia en tunne, pikkulapsia kyllä. Voi tosiaan olla yhteydessä muna-allergiaan tai sitten vilja-allergiaan (broilerit syö viljaa). Perusruuista kala- ja muna- allergiat säilyvät joskus aikuiseksi asti. Aikuisilla yleisempiä ovat allergiat lisäaineille, mausteille, pähkinöille ja siitepölyristireagoiville vihanneksille. Näistä löytyy listoja esim. allergia.com -sivuilta. Yhä enemmän kyllä nykyisin huomataan myös maito- ja vilja-allergioita aikuisilla, esim. allergisen vauvan imetyksen takia diettaavat äidit huomaavat voivansa itsekin paremmin ilman maitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän