Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF elokuussa

17.08.2009 |

Ens viikolla toinen IVF toisen lapsen yritystä. Ensimmäinen, nyt 1v 7kk, onnistui viidennen IVFn tuoresiirrosta. Eli keräys ja siirto ens viikolla. Tänään oli ultrassa n.10 follikkelia.

Onko muita?

Odottelua

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sitten siirettiin yksi ja kaksi pakkaseen. Kaksi ei jaksanut jakutua enää.

Hyvä että edes, näin.

Piinausta teille molemmille. Tulkaahan houmenna kertomaan miten menee.

Minunkin mieleni on kyllä aika apea. Käskettiin levätä koska munasarjau avat vielä niin turvoksissa, ettei tarvitse mennä sairaalaan lepäämään. Tämmä on tylsää, mutta ei se auta täytyy katsoa leffoja ja ottaa rennosti.

Vierailija
22/60 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Odottelua, joskus vaan on niin oman asiansa vankina että on hyvä ajatella ihan samassa tilanteessa on muitakin!

Se että soluja tulee on avain moneen, ollaan jokaisesta onnellisia! Mä en ole vielä näillä kolmella kerralla päässyt niin pitkälle että olis jäänyt jotain pakkaseen, mutta olen siitä todella onnellinen että myöskään kertaakaan ei ole tullut tilannetta että siirtoa ei olisi päästy tekemään. Iloitaan jokaisesta hedelmöittyneestä alkiosta!

Nuppuliljalle zemppi sinne sohvalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olo sen mukainen. Saalis oli kyllä yllätys varmaan kaikille. 20 munasolua saatiin, itse toimenpide meni suht hyvin ilman suurempia kipuja. Nyt on kyllä maha sitten sen mukainen, että siellä on jotain kasvanut. Huomenna sitten kuulee moniko hedelmöittyy ja onko millaisia munasolut. Onnea kaikkille yrittäjille ja tehdys uudet mukaan tulevat =)

Vierailija
24/60 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästä kolme oli hedelmöittyny ja huomenna siirretään kaksi jos kaikki hyvin menee :)

Toivollahan on melkonen määrä saatu kerättyä!Jokos tiiät miten monta on hedelmöittyny?Onkos sullakin huomenna siirto? Onnea ja enkeleitä matkaan!:)

kimpale kultaa olet aivan oikeassa että iloitaan jokaisesta hedelmöittyneestä!Meillä oli ensimmäinen kerta niin ettei päästy edes siirtoon..siksi kai niin paljon soittoa aina pelkääkin!

Olo on yllättävän hyvä!Tosin mulla on mahakipu iskeny kunnolla yleensä vasta parin päivän päästä...jospa nyt ois toisin ja ei tulis ollenkaan kipuja.

nuppuliljalle kärsivällisyyttä ja iloista mieltä piinapäiviin!:)

odottelua mites siellä?

Moona ultrakuulumiset?

Vierailija
25/60 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelu hoidettu, kaksi alkioa oli hyviä ja toiset kaksikin oli vielä hengissä, mutta ei ollenkaan hyviä. Kuten Kimpale kultaa totesi, niin kaikista ollaan onnellisia! Nyt vois ehkä jo uskoo et edes toinen hyvä selviäis huomiseen siirtoon. Kaks siirretään, jos siirrettäviä riittää. Ja niinkun klinikan hoituri kerran sano ni yks "räpelöki" riittää ja terveitä vauvoja on tullu.

Rva Onnellinen, onnea siirtoon!! Mullaki siirto vasta huomenna ihan vaan klinikan aikataulujen takia.

Toivo78, onnea myös siirtoon!! Ja onneksi olkoon käsittämättömästä saaliista!

Nuppuilijalle levollisia ja toiveikkaita odottelijan oloja.

Kimpale kultaa, toivottavasti se kultapala sieltä ens viikolla ilmoittelee lähteneensä hyvin kasvamaan!

Huomiseen!!

Odottelua

Vierailija
26/60 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella näyttää olevan punktio jo takana päin. Tosiaan siitä saa olla onnellinen että siirrettävää tulee, vaikka vähäinen määrä olisikin! Mulla kävi edellisessä hoidossa niin ikävästi ettei tullut mitään siirrettävää. Siksi en suuria odota tältä hoidolta. Vaikka olien alkioiden määrä masentaisikin, niin on hyvä muistaa että asiat voisi olla huonomminkin!

Nuppulilja: Jokos vatsa alkaa rauhoittua? Kolme alkiota on aina parempi kuin ei yhtään. Jotain jäi vielä sentään pakkaseenkin!

Kimpale kultaa: Tsemppiä piinapäiviin!

Odottelua: Tseppiä huomiseen siirtoon. Toivotaan että molemmat hyvät jalksaa siihen asti. :)

Rva Onnellinen: Hienoa että kolme hedelmöittyi. Tsemppiä siirtoon!

Toivo: Paljon munasoluja saittekin! Mikä on hedelmöittyneiden määrä? Miten voit?

ON:Ultrassa jälleen tänään käyty. Oli sitten 5. (!) ja viimeinen ennen punktiota, joka maanantaina. Rakkuloiden määrää en edelleenkään halunnut tietää. Ei tule sitten mitään pettymyksiä kun ei tiedä edes mitä odottaa. Toivon mukaan tällä kertaa edes muutama kunnollinen munasolu saataisiin.

Vatsa alkaa olla jo aika lailla kipeä ja turvonnut. Kävelyn tärinä tekee kipeää. Tänään ja huomenna vapaata, viikonloppuna pitäisi kyetä töihin... vaikka lääkäri lupasi saikkua tarvittaessa, niin aion mennä töihin jos suinkin pystyn. Enhän ole sairas vaan kipeä ainoastaan. Kahtena päivänä vielä pistelen noita kahta hormonia, lauantaina irrotuspiikki ja sitten odotellaan maanantaita.

Moona

Vierailija
27/60 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs puhelu saatu hoitopaikasta ja saldona on 15 hedelmöittynyttä solua, 2 oli raakaa ja 3 ei hedelmöittynyt. Siis olen ihan älläkällä lyöty, että mitenkä voitiin tuollainen saldo saada. En mitenkään voinut uskoa kun ei meille luonnollisesti lapsea ole luotu ja tuskin niin se edes ikinä saadaan. No huomenna kuitenkin yhden alkion siirto, että sitten tietää miten kasvua on 15 jatkaneet. Maha on vieläkin aika kipeä ja turvotusta on huomattavan paljon, kävely tekee kipeää ja autossa istumista ei voi huonoille teillä harkita. Että levolla toivottavasti ohi menee.

Kaikille siirtoon huomnenna meneviä toivotan onnea ja edes yksi tahmatassu jokaiselle lähtisi matkaan :D

Moonalle onnea ensi viikon punktioon, hyvin se menee :D

Ja muillekkin onnea piinailuun!

Vierailija
28/60 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivo todella hieno saalis. Muut hyvä kun pääsette siirtoon. Minullakin ikää jo 39v ja nyöuma , joka voi olla raskauden estävä ei ehkä syy mutta voi haitata.

Nestettä on vähentynyt jo kilon verran, mutta maha vielä pönkötää ja on arka. Lääkäri sanoi, että sunnuntaina olisi todellinen käänne parempaan munasarjat on niin turvoksissa ja oli hyperin vaara. Mullakin kun rakkuloita oli 16 kaikki ei jaksaneet, koska hormoonia oli pakko vähentää hyperi riksin takia.

Onnellisia piina hetkiä meille kaikille. Mulla verikoe 7.9.

Vierailija
29/60 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrosta kotiuduttu kahden tähtösen kera :)

Tulee pitkä kaksi viikkonen!Testipäivä 11.9

Onnea matkaan kaikille!!

Rva Onnellinen ja tähtöset

Vierailija
30/60 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi tahmatassu mukana nyt sinnittelee =) 10 alkiota saatiin pakkaseen. Nyt vaan lepäily jatkuu, ettei hyperi iske. Aika turvoksissa maha vielä, mutta päivä kerrallaan. Testipäivä on 11.9, huh mitenhän nopeasti se 2 viikkoa pyörähtääkään..

Onnea muillekin piinailijoille ja ne jotka perässä vielä tulevat :D

Vierailija
31/60 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja uutisia Toivo ja Rva Onellinen!

Teillä on sitten ne piinaviikot.. Ohjeena mulle oli että elä normaalia elämää ja ilman stressiä. No se ei oikein onnistu kun selkä on ihan paskana, ei pysty istuun eikä oikein muutakaan. Tosi pahoilla mielin jouduin eilen ottaan kaksi kertaa panacodia kipuun kun ei mikään muu auttanut. Koko ajan oli tunne että tämä ei ole alkiolle hyväksi. Tänään sain apua fysioterapiasta ja olen päässyt ilman lääkkeitä, olokin helpompi.. On tosi neg fiilikset, ei taida onnistua tälläkään kerralla. Keskiviikkona testipäivä.

Vierailija
32/60 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yksi sissi jaksoi sinnitellä ja pääsi kyytiin. Ei ollut top, mutta ok. Loput kolme oli kupsahtanu, eli pakkaseen ei jäänyt nyt mitään. Mutta kyllä jännitti ja todella onnellinen kyllä oon että tämä sankari on nyt matkassa! Toki olis ollu turvallisempi olo jos olis ollu kaks, mutta tosi hyvä näinkin. Ja yksi vauveli kyllä riittää!

Väsyttää yllättävän paljon, ehkä jännityksen laukeeminen tai sit progesteron. Ja kohtu "tuntuu"? Nyt sit Moonaa vaille ollaan piinailemassa...huhuijaa, on tää aina vaan niin jännää.

Moonalle hyvää saldoa keräykseen maanantaille!

Onnea rva Onnellinen! Ja onnea matkaan. Samoin Toivolle! Meillä testi sitten 11.9. kaikilla.

Ja toivottavasti Kimpale kultaa selkä kestää ja mieli kevenee, kaikkihan on vielä täysin mahdollista!

Odottelua

Vierailija
33/60 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärvistelen niin ison ja kipeän vatsan kanssa että piti jäädä tänään pois töistä. Eilen vielä olin töissä, mutta kun kävelykin sattuu niin kuinka sitä voisi tehdä fyysistä työtä? Onneksi lääkäri lupasi kirjoittaa sairaslomaa jos en kykene viikonloppuna töihin. Eilen oli ihan oksettavan huono olo työpäivän jälkeen. Tänään ei sentään okseta. Huomenna punktio heti aamusta. Eiköhän se vatsa siitä sitten ala laskea!

Odottelua: Toivotaan että se yksi alkio lunastaisi toiveesi! :)

Tsemppiä piinailuun kaikille!

Moona

Vierailija
34/60 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jestas tätä hoitokertaa, tuntuu jotenkin niin raskaalta tämä koitos. Olo on nyt ruennu jo helpottamaan, turvotuksin laskenut ja voi taas hengittää normaalisti. Särkyjä ei ole ollut punkitopäivää lukuunottamatta paitta tärähtelyherkkyys. Vaan mikähän illalla nyt iski, viiltävää kipua alamahassa ja painontunnetta, mahakin tuntuu turpoovaan ihan uomiinsa, huh! Muistan kyllä, että kun edellisestä hoidosta alkio kiinnittyi niin silloin tunsin ainakin tuon viiltävän kivun. Mutta aikahan sen näyttää, ei tässä nyt jaksa oikein olla positiivisella mielellä. Huomenna päivä uus!

Hienoa odottelua, että pääsitte siirtoon. Pidetään nyt peukut yllä, että yksi sinnikäs kaveri jaksais kiinnittyä ja lähteä kasvamaan =)

Moonalle peukutuksia huomisen punktioon, toivotaan, että hyvä saalis tulee.

Vierailija
35/60 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen punktio oli täysin kivuton, joten odotin samaa tältä. Vaan eipä se sitten ole samanlainen edes samalla ihmisellä eri kerroilla. Tällä kertaa teki kipeää, sain lisää kipulääkettäkin. Ja punktion jälkeen kivut vielä yltyi siellä lepäilyhuonessa niin että piti piikittää lisää kipulääkettä. Sen jälkeen olo onkin ollut parempi, kohtalaisen kovin menkkamaisia kipuja enää.

Ja tulokseen: 8 munasolua saatiin punktiossa talteen. Huomenna soittelevat moniko niistä on hedelmöittynyt. Mies hoiteli oman osuutensa samaan aikaan kun itse olin punktiossa. Nyt vaan toivotaan että simpat hoitaisi vielä oman osuutensa.

Jotenkin vaan en vielä uskalla iloita tuosta saaliista vielä. Viimekerran pettymys on yhä liian lähellä. Toki olen iloinen, mutta odotan huomista soittoa riemuitsematta vielä sen enempää.

Moona

36/60 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Olen 3-kymppinen nainen ja mieheni kanssa toivotaan ensimmäistä kultamussukkaa. Omin keinoin meidän toivo raskautua on kovin vähissä, mutta toivotaan kovasti, että lääketiede tuo toivotun avun.

Meillä ei olla vielä päästy varsinaisesti hoitojen alkuun, vielä odotellaan muutamat näytevastaukset, mutta sen verran lääkäri jo osasi sanoa simppanäytteen ja mun ultran perusteella, että IVF:llä lähdetään.

Tänään kävin vielä alkukierron labroissa ja 2 vkon päästä lääkärille. Sitten tehdään tarkempi hoitosuunnitelma ja päästään itse asiaan - ellei näissä kokeissa tule mitään yllätystä... b

Helpottavaa lukea muiden toivon ja epätoivon fiilisten vaihteluista. Hyvä tietää myös noista odotettavissa olevista turvotuksista ja muista oireista. Tämä palsta tulee olemaan varmasti tiiviissä käytössä.

:) Peukkuja meille kaikille! b

Vierailija
37/60 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vain turvottaa (joka tod.näk. seurausta mahdottomasta pupeltamisesta hermostuksissa), mutta mitään muita tuntemuksia ei ole, ja tietty heti alkaa toivo hiipua.

Toivottavasti toivo78 kipuilu lupaa hyvää!!

Onnea Moona (tod.näk. huomiseen) siirtoon!

Positiivista testausta huomiselle Kimpale kultaa!!

Ja tervetuloa joukkoon Santtu!

Piinaavaa Odottelua

Vierailija
38/60 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siirron jälkeisestä päivästä saakka ollut semmonen kova polte ja kipu mahassa...välillä niinkin kipeä että veet silmistä valuu.Väsymys aivan mieletön. Joka päivä on pakko ottaa päikkärit ja sitten jo yheksältä nukkumaan. Nuo luget pistää aina väsyttämään.

Että näissä tunnelmissa täällä.

Moonalle Onnea ja enkeleitä siirtoon!

Vierailija
39/60 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin pitemmästi mut pätkäsi jostain syystä..

siis tervetuloa mukaan Santtu!

Jaksuja ja vahvoja plussapuhureita meille kaikille toivoen

-Rva Onnellinen ja tähtöset pp4

Vierailija
40/60 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantain punktion saalis oli 8 munasolua. Niistä 7 hedelmöittyi, mutta yksi oli jo alkuunsa hyvin heikkolaatuinen. Se päätyi tänään roskiin. Yksi 4-soluinen top-alkio siirrettiin. Oli se hauskaa katsella ruudulta alkion matkaa kohtuun. Loput 5 alkiota päätyivät klinikan pakkaseen 3 +2 satseina.

Mitäs teille muille kuuluu? Toivottavasti pino ei hiljene vaan jaksetaan tsempata piinapäivät toisiamme! Eikös jollain ollut aika pian jo testipäivä??

Moona, pp0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä