Helmi 2010 vk 34
Kommentit (41)
Taidan liittyä joukkoon, pitkän harkinnan jälkeen :)
Tiedot: 20.2.2010 Taateli, 1, 25, K-S KS
Ensimmäiset äitiyshousut ostin eilen, kun kyllästyin farkkujen vyön löysäämiseen aina istuessa... Ja kyllä kannatti investoida, enää ei kiristä yhtään :)
Tänään oltiin lääkärintarkastuksessa, sydänääniä ei löytynyt vielä, mutta lääkäri lohdutti: "mutta ihan taatusti raskaana olet, sen verran on kohtu kasvanut!" :)) Toivotaan että ensi kerralla kuuluu jo ääniäkin. Tähän asti on kaikki ollut hyvin, ultassakin näkyi 3 viikkoa sitten komea ihmisen alku.
Vielä en ole uskaltanut mitään vauvalle hankkia (km keväällä rv 8), ja oon kyllä niin pihi että saas nähdä jääkö viime tippaan... Olen päättänyt että käytän kertyneitä säästöjä vauvan tarpeisiin, mutta tuntuu yllättävän vaikeelta luopua pitkään jemmatuista rahoista :) vaikkei parempaa kohdetta voisi olla!
Mulla on viime aikojen "vaivana" ollut nipistelyn tunteita alavatsassa erityisesti kun esim. nousee sohvalta tai kävelee ripeästi, olen päätellyt että johtuu kohdun kasvusta. Painoa on tullut n. 2kg vaikka ruokahalu on ollut kateissa, tosin jos jättää syömättä niin tulee vielä huonompi olo... Maha täällä pömpöttää jo niin että raskautta ei voi olla huomaamatta.
Mulla oli Hb viimeksi 128 mikä on mulle erittäin hyvin. Verenpaine oli tänään yllättävän korkea 141/85 mutta en tiedä johtuko siitä että olin just ennen neuvolaan menoa räyhännyt puhelimessa työkaverille :)
t. Taateli 13+3
Jospa minäkin sitten ilmoittautuisin viimein mukaan :) La on kylläkin 28.2.2010 eli suurella todennäköisyydellä vauva syntyy vasta maaliskuussa.
Toista tässä odotellaan ja pahaolo vaivaa samallalailla kuin edellisessäkin eli 24/7 :) Tosin viimeeksi ei tarvinnut oksentaa kertaakaan ja nyt on kahdesti pitänyt käydä ;)
Muuten ei ihmeempiä oireita. Vähän tuntuu nivusissa arkuutta, mutta ei mitään ihmeellistä. Tosin väsymys on tuttu vieras täälläkin. On tuo ratsastuskin jäänyt vähemmälle, kun ei vaan jaksa kavuta hevosen selkään ;) Tosin sitten kun lähtee ratsastamaan, niin ihan hyvin se on mennyt ja pahaolo ja väsymyskin unohtuvat hetkeksi :D
Eilen käytiin np ultrassa ja kaikki hyvin. Oli niin nuori lääkäri ettei se ressukka oikein tiennyt, että miten päin olisi ollut ;) Ei näyttänyt edes ultrakuvaa minulle :D Välillä tuli toinen lääkäri avuksi ja silloin käänsivät näytön niin, että minäkin näin jotain. No kävin jo alkuraskauden ultrassa rv 7 eli sikäli ei ollut mitään hätää. Onhan se tietysti kiva aina nähdä mitä masussa tapahtuu.
Eli tarkemmat tiedot siis
28.2.2010 Metu 2 29 MKS
Metu 12+3
hallitus: mulla aivan sama homma! mikään ei tunnu auttavan sitten mulla vaan maha möyrää koko päivän ja tää on ihan hirveetä!! mut tota sun luumu juttua vois kokeilla vaikka en luumusta tykkää ja voi kyllä tulla ylös mut olis ainaki kokeiltu seki! =)
noita lukuja en muista mut verenpaine mulla alhanen ja sen huomaa kun särkee päätä ja huimaa välillä.
myy85
Kävin tiistaina, eli siis eilen siel äitipolilla. Ultrassa ei enään näkymyt sitä "onkaloa", mikä on sinänsä hyvä, sillä sehän esti istukan kokonaan kiinnittymisen. Nyt on kuulemma istukka kiinnittynyt hyvin. Kuulin, että papereissani lukee edellisen äitipolilla käynnin jäljiltä "..mahdollinen jäänne kaksosraskaudesta.." kun oli sitä onkaloa kuvailtu, millainen se on ja missä sijaitsee.
Mulle tehtiin ekaa kertaa ultra myös sisäkautta ja hiukan oli huvittunut olo, kun se lääkäri rullaili kortsua sen ultrauslaitteen päälle ;) (yleensähän sen on nähty aivan toisenlaisissa käytössä)
Tuon ja sisätutkimuksen jäljiltä oli koko illan sellaisia jänniä nipsaisuja vatsan sivuilla ja nivusessa, outoa..
Ultrassa sain kuitenkin pikaisella vilauksella nähdä pikkuiseni, joka sielä potki ja huitoi kovasti :) Sydänäänien kuuntelua edelleen odotan, kun ei niitä ole vieläkään kuunneltu. Mut kuvaruudulla kuitenkin näkyi sydämmen syke ihanasti :)
Verenpainekkin mul mitattiin ja se oli normaali. En ymmärrä mistä johtuu, kun mul särkee päätä on särkenyt jo useamman päivän putkeen :( Kurjaa..
Tänään kävin taas vaihteeksi katsastamassa jyväskylän H&M:n äitiysvaatevalikoiman. Housujahan mä sinne ensisijaisesti menin katselemaan. Oli vain todella huonoja malleja. Pillifarkut ei sovi mun vartalolleni ja nekin housut, jotka olivat hyvännäköiset, eikä pillit, olivat tosi pientä mallia. Kyllähän ne jalkaan meni, mut ei tuntuneet lainkaan mukavilta ja kaikenhuipuksi pois ottaessa jumiutuivat mun pohkeisiin ;) Ja mul ei ole mitkään hirveen massiiviset, muttei myöskään mitkään tikut nuo pohkeet siis.
Jätin sit myyjälle vienon toiveen, josko sais perusfarkkuja isommissakin malleissa, kun mitä nyt oli jälellä.
Mistä te muut ootte löytäneet äitiyshousuja??
Myydäänkä Jyväskylän seutuvilla jossain muuallakin äitiysvaatteita?
muoks. rv 15+3
Sara! Kannattaa tsekata esim. just tän Vauva.fi MYYDÄÄN osaston äitiysvaate osasto samoin kaksplussan netin ja libero netin samaiset osastot! Itte olen löytänyt kaikki äitiyshousut sieltä. Postiennakolla olen tilannu...H&M:n vanhemmat mallit (2-8 v) mallit on mun mielestä olleet "isoja". Farkutkin...Ja kaiken lisäksi voit myyjää mittaamaam esim. just pohkeen tai vyötärön/lantion mitan myytävistä housuista...
Nyt alkaa kaveripiiri sekä sukulaiset olla tietoisia haikaran vierailusta...Suurin osa kavereista oli jo arvanneetkin kuopuksen synttäreillä toissa viikonloppuna käydessä! Isot veljet (4v ja 8v) eivät vielä tiedä, mutta eiköhän tässä kohta vois niillekin paljastaa...
sagom 13+2
Nyt sen on kyllä jo oltava ihan sitä itseään :) oon istuskellut tässä koneella jo aika tovin ja nyt parin minuutin ajan on tuntunut ihan selvästi pikkuisen liikkeitä :D Ihanaa!! Sellaista "nykimistä" se taitaa lähinnä muistuttaa, mutta nyt jo selkeästi vahvempana kuin tähän saakka.
Minä ostin esikoista odottaessa äitiyshousuja just H&M:ltä ja Lindexiltä. Siellä vaan ei taida enää ollakaan äitiysmallistoa ollenkaan???? Nyt olen ostanut muutamat housut lisää kirppikseltä. Paitojakin on jokunen, mutta paljon käytän ihan normaaleja vähän pidempihelmaisia paitoja.
Joku aiemmin kyseli niistä lappuhaalareista niin näin just Kehäkirppiksellä sellaiset kokoa 38 ja hintaa 6 euroa! Kunto oli tosi hyvä ja oisko ne ollut H&M:n tai Kappahlin mallistoa jos en ihan väärin muista..?? Itselle vaan pienet niin jäi hankkimatta.. Ja omat housut maksoi 2 ja 3€ kun oli sopivasti vielä kaikki puoleen hintaan :) Mutta tosiaan kannattaa kyllä käydä kirppiksillä, välillä niistä jopa löytää hyvää kamaa kohtuuhintaan!
Se kaukalo ostettiin siltä mun työkaverilta ja joitain pieniä TYTÖN vaatteita olen myös haalinut :) 2. ultrahan on vasta ens kuussa, mutta kun mies nyt on olevinaan NIIN varma tytöstä niin halvalla kun on saanut niin olen sitten hankkinut.. jos ei niille kuitenkaan tule nyt käyttöä niin saahan ne aina myytyä etiäpäin.
En ollut käynyt vaakalla kai yli kolmeen viikkoon ja tänään kun kävin niin paino pysytteli edelleen samassa! Jeejee, jospa tällä kertaa ei tulisikaan +19 kiloa =/ Taitaa olla tolla meidän meneillään olevalla raksalla osuutta asiaan. Ruokaakaan (tai herkkuja) en onneksi ole ahminut normaalia enempää vaan ehkäpä jopa päinvastoin. Olen vaan osannut kerrankin lopettaa ENNEN kuin se kamala ähky iskee :)
Liikkumiset on kyllä jäänyt ton rempan lisäksi ihan minimiin, kun hengästyn ihan järkkynopeasti jo tolla pienellä päivittäisellä vaunulenkillä =O
jeps, jos sitten TAAS pissalle :D isompi hätähätä on onneksi helpottanut, eikä enää tartte istua pöntöllä 4-6 kertaa päivässä.. pissalla saa sitten ravata sitäkin useammin *hoih*
Ja tervetuloa kaikille uusille Helmille minunkin puolesta!!
evian, rv 16+1
Juurikin tulin tuolta neuvolasta!
Pikkuisen sydän pomppi kovaa 160
Hb oli 128 ja piti lopettaa rautatablettejen syönti jos se ei tippuisi ja sanoivat että rautatableteista voi johtua myös tuo ummetus..
Painoa oli tullut 1,5 kg lisää eli 250g viikolle eli sekin kuulema plussaa.
Puhuin synnytyspelostani vihdoin ja viikolla 22 aikaa varaamaan pelkopolille jos ei lopu se pelon tunne.. ja epäilen kun joka päiväistä ja vahvasti vieläkin sitä mieltä että en mie sitä synnyttämällä halua ulos.
5 viikon päästä sitten ultra olisi!
Jännittää kun haluaisin niin tietää kumpi sieltä olisi tulossa ja toivon että se näkyisi jo silloin!
Niin noista liikkeistä..öö miten ne tuntuu?
Itse olin kans pari päivää sitten tässä koneella ja oikealla puolella tuntui niinku sellasta painetta.. tai että joku olis painanu sisältä päin massua.. vähän niinkuin elohiiren lailla :D
että voiko tuo olla sitä vai jotain muuta ehkäpä?
Heippa taas kaikille!
Istun tässä koneella ja mietin lähtisikö lenkille vai kallistaisiko päänsä sohvalle ja ottaisi päikkärit... Yritän mennä kuitenkin sinne lenkille. Päätä on vain särkenyt koko päivän, joten olo on jotenkin tylsä. Niskajumppaa taas illalla, jos se johtuu vaikka jumituksista.
Jänskää kyllä josko pian alkaisi tuntea jotain liikkeitä! Ongelmana on vaan se etten kyllä tiedä tunnistanko niitä :/ Aiemmin raskaana olevat taitavat tunnistaa ne paremmin kuin ekaa kertaa odottavat. Tietävät millaista liikettä/tunnetta odottaa. Pitää kai vaan jaksaa odottaa niin eiköhän ne sieltä sitten.
Luin hankinnoista, ja aika monet ovat ostaneet jo kaikenlaista. Onko täällä ketään joka ei ole uskaltanut ostaa mitään? Itselläni on vieläkin niin epätodellinen olo raskaudesta ettei edes uskalla ostaa mitään. Pelolle siitä että jotain sattuu, ei ole oikeastaan mitään järjellistä syytäkään, mutta silti pelottaa. Kai sitä on niin onnellinen tästä ja pelkää vaan että jos sen onnen menettää. Onko muita "pelkääjiä"?
Olen kertonut raskaudesta jo joillekin ystävilleni ja myös töissä pikku hiljaa enemmän, kun vatsa on alkanut jo jonkin verran näkymään, ainakin jos on tarkkasilmäinen. Tuntuu hassulta kun jotkut sanoo, että voivoi heti huomasin, ja sitten toiset taas eivät ole ollenkaan huomanneet. Ihmettelee että mikä saa toiset tarkkasilmäisemmiksi? Pari työkaveria oli arvannut asian jo ennen lomia ja silloin ei todellakaan mitään vatsaa vielä näkynyt. Kun kysyin että mistä sen muka huomasi, niin kumpikaan ei osannut sanoa yksittäistä/selkeää syytä. Sen vaan huomaa kuulemma. Hassua :)
Nyt taidan mennä sille raittiiseen ulkoilmaan hetkeksi!
Merppe 15+5
itsekään en ole ostanut vielä mitään..
muuan viikon päästä tulee käytyä kaverin tykönä ja hän myy minulle yhdistelmävaunut todella edullisesti että ne olis vasta ensimmäiset mitä ostelen.
Katsella sitten tuonnempana kun on se ultra jos saisi tietoon pienen sukupuolen niin sitten uskaltaisi ostellakin oikean värisiä vaatteita :)
Lähinnä kun odotellaan että tuleeko milloin tieto uudesta asunnosta niin senkään takia ole viitsinyt nykyiseen hommata mitään ylimääräistä kun muutenki tätä kannettavaa olisi enemmän kuin tarpeeksi
Mulla on ihan sellainen olo, etten oliskaan raskaana. Jotenkin tämä ei olekkaan niin ihmeellistä mitä olin kuvitellut. Kaippa se muuttuu jahka alan tuntemaan ku mukula muljuu tuol mahassa.
Liikkeistä olenkin miettinyt, että miten sitä ei voi tuntea jos siellä joku 10 senttinen potkii ja riehuu?!? Ultrailen itseäni parin viikon välein ja kaverilla on aina hirveet bileet.
Ekalla virallisella ultrauskäynnillä lääkäri selosti hienosti kaikki mitä sieltä katteli. Itse ymmärsin kaiken varsin hyvin kun olen hoitoalalla töissä, mutta miehestä en ole niinkään varma :D.
Mitä hankintoihin tulee niin juu olen ostanut vähä kaikenlaista. Mä olin jopa niin rohkea, että ostin hiukka vaaleanpunaistakin kun mulla vaan on niin vahva käsitys siitä. Tai sitten meidän vauvasta tulee metro :D. Harsoliinojakin on nykyään monen värisiä ja minä ihan intona otin melkein kaikkia värejä :D.
Nyt sitten olen alkanut kysella tutuilta, että onko niillä mitään vauva juttuja mitä laittavat kiertoon, mutta näyttää siltä, että pinnasänky ja vaunut saadaan itse ostaa kun kaikki tuttujen vauvat ovat vasta niin pieniä. Äiti varottelee mua, etten hankkis sitten mitään kallista, mutta mä haluan sellaista joka miellyttää silmää...tämä kun ei jää ensimmäiseksi eikä viimeiseksi raskaudeksi.
Työkaveri on kanssa raskaana (muutaman viikon mua edellä) ja se valittaa kun täytyy yöllä nousta vessaan. Mä olen ainakin vielä saanut nukkua aika rauhassa yöni. Joskus jos olen havahtunut siihen kun mies tulee myöhempään nukkumaan olen vielä saattanut nousta vessakäynnille, mutta hyvin pärjään ainakin 6 tuntia.
mukana kuvioissa. Ei vaan oikeen ehdi aina nettiin. Mä olen jo käyttänyt kuukauden ajan mammavaatteita suosiolla. Kaksi aiempaa raskauttani on mun masu ollut niin arka kaikelle puristukselle, etten oo edes yrittänyt sulloa sitä normivaatteisiin vaan suosiolla siirryin tilavampiin vaatteisiin. Täällä Etelä-Saksassa on juuri helleaalto meneillään, joten sainpas 9 eurolla kivan mammahellemekon paikallisesta H&M:stä. Täällä löytyy monesta paikasta kivoja äitiysvaatteita, muistan esikoista odottaessani kun Suomesta ei löytynyt kuin H&M:ltä ja Lindexiltä. Kapphallissa taisi olla muutamat mammahousut ja siinä se.
Vinkiksi Jyväskylässä on Tourulassa se lastentarvikeliike olikohan Oz nimeltään, siellä on kivoja mammavaatteita, olen täältä ostanu samaa merkkiä. Valmistaja on samaa kuin JAck&Jones ja Vero Moda, Name It kuuluu samaan.Eikä oo mun mielestä mitään pahan hintasiakaan. Merkki on mamalicious.
Kävin niskapoimu-ultrassa ja sen perusteella kaikki on kunnossa. Lääkäri yritti katsoa jo sukupuolta, muttei pystynyt vielä varmaksi sanomaan. Tosin tyttöä enempi veikkasi. Saas nähdä. Kolmas tyttö...Siinäpä sitä on sitte pimuenergiaa. Poika olisi jo kivaa vaihtelua, mutta kumpi vaan on meille tervetullut!
Jaahas, likat tuli pyytämään äitiä suihkuun kanssaan. Tänään ollut + 36 lämmintä, menemme siis viilentymään...Alles Gut!
Elikkäs LA ois 14.2 ystävänpäivänä :) Ennestään meillä on pian 6-vuotta täyttävä neitokanen, joka jo kovasti odottaa tulevaa pikkusisarusta :)
Hankinnoista sen verran etten ole ostanut kuin kaksi paitaa, kauheasti en ole uskaltanut. Koin yhden keskemenon tämän vuojen alkupuolella ja se säikäytti. Nyt vasta uskaltauduin nauttimaan tästä raskaudesta :)
Vaatteista, olen ostanut jo äitiysvaatetta kun aika nopiaa alkoi puristamaan omat legginsit sun muut ja se tunne ei ollut kiva :( H&M:ltä löysin oikein kivat rennommat äitiyshousut ulkoiluun koirien ja tyttäreni kanssa :) Kaksi äitiysfarkkuhametta ja kaksi paitaa. Omat paidat toki viellä menee mutta olen koittanut viellä piilotella hieman mahaa kun sain juuri uuden työn enkä tahdo siellä viellä kaikille juoruta :)
Mari ja masuasukki 14 plus 3
Tervehdys kaikille
Mulla oli viime perjantaina aika kovat vatsakivut, pikkasen pelästytti et onko kaikki hyvin. Kivut alkoivat alavatsalta, sit kipuja alkoi olla myös ylävatsalla. Koko päivän koski. Oli aikamoinen huoli miten masuasukki voi. Vuotoa ei kuitenkaan ollut.
Tänään kävin neuvolalääkärissä, kaikki oli hyvin, sydänäänetkin kuuluivat hyvin. Huh helpotusta!
Ärsyttävää tää jatkuva päänsärky. Oon yrittäny niskahartiaseutua jumppailla, muttei ole apua ollut. Muutamaan otteeseen olen ottanut Para-Tabsiakin kun on oikein alkanut päätä juimimaan.
Jännä miten alkuviikoilla oli vatsa ku jalkapallo, ei meinannu mahtua mitkään housut, paitsi verkkarit tai collegehousut. Nyt on taas sellanen vaihe, et jopa farkut mahtuu päiväsaikaan. Tietty vähän kiristää mut pystyn hengittämään ;) Iltaisin masu onkin sitten niin turvoksissa, ettei farkkuja tartte edes miettiä laittavansa jalkaan. Mammavaatteisiin en ole vielä joutunut siirtymään, mutta ei siihen kauaa enää mene.
Siskoni, veljeni, äitini ja pari kaveria tietää raskaudesta. Töissä tietää vasta yksi työkaveri. Maanantaina pitäisi palata lomilta takaisin töihin, mutten aio vielä paljastaa raskautta. Jos vielä pari vkoa pystyisi piilottelemaan...
Hyviä vointeja kaikille!
13+1
Johtuu luultavasti progesteronihormonista, joka aiheuttaa monille raskaana oleville päänsärkyä. Eihän se vaarallista ole, mutta inhottava vaiva Olen kyllä syönyt Panadolia ihan rauhallisin mielin, mulla auttaa kun ottaa 2 Panadol Zappia kerralla.
Yötkin menee huonosti, heräilen usein, käyn pissalla, jään valvomaan ja pyörimään sänkyyn. Kaipa tämä uusi elämäntilanne vähän mietityttä, miten opinnot menee, raha-asiat...
Meidän pitää ostaa uusi auto (tai siis ottaa liisari miehen töistä), tila-autoja ollaan kateltu. Onko kellään kokemusta Honda FR-V:stä, jossa on kolme penkkiä edessä ja takana?
Mietityttää myös kotona huoneratkaisut, nyt molemmilla muksuilla on omat huoneet eivätkä varmasti halua muutoksia näihin järjestelyihin. Molemmilla kun on omat lelut ja jutut...minnehän se vauveli sitten laitetaan, kun vähän kasvaa eikä nuku enää meidän makkarissa...
Muuttokaan ei kiinnostaisi, koska muutettiin tähän vasta 2 vuotta sitten ja tykätään nykyisestä talosta paljon.
Kaikenlaista pitää miettiä, kun kolmas lapsi tulee. Ei kahden kanssa ollut mitään tälläisiä asioita mielessä. Talouskin pyörii vaan poikeestaan miehen tuloilla, koska ei mun opintotuella paljoa lainoja maksella (ja lainaahan meillä riittää...)
Tulipas nyt omaa napaa taas...mutta ei tänne kummempaa. Paino ei ole onneksi noussut, mutta flunssa vaivaa. Ei ole kuitenkaan possuköhää, koska kuumetta ei ole, pelkkää nuhaa ja alkuviikosta kurkkukipua.
Ekat hankinnatkin tein: 3 kestovaippaa kirpparilta:)
Vointeja kaikille!
ihmetys rv 13+2
EN ole vielä hankkinut mitään tulevalle vauvalle. Eka haluan tietää sukupuolen. Kun on jo 4- ja 2-vupotiaat tytöt, niin tyttövaatetta on. Tosin molemmat ovat kesäkuussa syntyneitä, että ei ole kovinkaan pienelle talvikampetta. Ja osa likkojen vaatteista on jo kiertänyt serkkutytöillä, joten kaikki vaatteet ei välttämättä ole sen kuntoisia, että niitä enää päälle pukisin. Ehtii sitä vielä. Äitiyspakkausta en saa Suomesta, kun en ole Suomen sosiaaliturvan alla, enkä aio sitä rahallakaan ostaa. Ostinhan mä viime viikolla 99 centillä alekorista Zarasta kirkkaanpunaisen kalastajanlakin - käy tytölle että pojalle. Olinpas siis yhden hankinnan tehnyt....
Katselin mainoksista miten ihania vaunuja on tullut taas markkinoille, mutten kolmannelle raaski uusia ostaa kun kaikki vaunut ja rattaat on jo meillä entuudestaan. Ainoa mitä tarttee on itkuhälytin, vanhat ovat menneet rikki. Ja sen verran haluan uutta, että ostan jonkun ihanan hoitolaukun! Kuopukselle on ostettava pian "ison" sänky, nin saa häneltä pinnasängyn vapaaksi kolmoselle....
Summasummarum: tytölle ei tarvitsisi paljoa hankkia, pojalle sitten hieman enempi vaatetta ja jotain sinistä pussilakanaa ja pyyhettä, mutta muuten taitaa homma olla aikalailla pulkassa...Meillä kun tuo lasten liinavaatepuoli tuppaa olemaan aika prinsessahuuruista!
Vatsa kasvaa, en enää pystyisi mitenkään peittelemään uutista. Olinkohan mä 7 viikolla kun rupesivat esikoisen kindergartenin pihamaalla muut äidit katselemaan muka vaivihkaa mun vyötärön seutua....Yritän vähän tarkkailla syömistäni, oon + 10 kg painavampi kuin mitä esikoista odottaessani eli en haluais enää uusia kiloja paljoa, sillä -10 kg on jo iso urakka laihduttaa! Tarkoitus olisi sellaiseen urakkaan ruveta kun mun osalta on tämän kolmannen lapsen jälkeen lapset tehty! En oo saanu motivoitua itteei aiemmin laihduttaa kun on ollu tekosyynä ittelleni että vielähän mä kolmannen kerran lihon kuiteskii....että hoidetaan sitte yhdellä kerralla koko homma eikä jojoilla koko ajan.
Kivaa viikonloppua kaikille!
Mä en oo oikeen koskaan käyttänyt mammavaatteita,jonnekki ihmepaikkaan kasvatan aina mahani kun ei normifarkut kiristä kun vähän loppuraskaudesta!silloin oon ottanut avuksi masutuubin, eli farkuista nappi auki mut vyö kiinni ja sit masutuubi päälle paidan pidennykseksi niin ettei näy että nappi on auki:) vielä en ole hankkinut oikeastaan mitään, paitsi lindexistä ihanan tummanruskean pörröhaalarin 62 cm,sellaisen nallen näköisen...vaikka pienet talvitamineet olis jo ollut valmiina kun molemmat edelliset on syntyneet myös talvella mutta ostinpa vaan ostamisen ilosta:) en oo muuten kummaltakaan lapselta ottanut äitiyspakkausta, nyt vois kyl harkita...sais sen kivan makuupussin yms.
Päänsärkyä on edelleen kuten näyttää monella muullakin olevan!Yöllä aina paranee mutta koko päivän jomottaa...ilkeää:( Mulla ei muuten masu ole kasvanut juuri ollenkaan, kasvaisi nyt jo, ei jaksa odottaa!!ennen mulla on tähän aikaan raskaudesta(rv 15) masua näkynyt jo jonkun verran ja eikös se mene niin että ensimmäiseltä näkyy myöhemmin kuin seuraavilta ja tää on jo mun kolmas...mutta kyllä siellä elämää on,tiistaina just kävin neuvolassa missä ultrattiin ja kuunneltiin sydänäänet:)
Viikonloppuja!
Jos saa udella: Missä päin maailmaa asutte? Kiinnostaa, kun itsekkin muutin perheen kanssa kesällä 2008 takaisin Suomeen 2 vuoden komennuksen jälkeen Kiinasta.
sagom 13+4
Mä en ole myöskään hommannut vauvalle viel mitään. Olen ajatellut, et meidän pitänee varmaan tästä asunnosta muuttaa isompaan ennen vauvan syntymää, enkä haluis tänne hommata mitään vauvalle.. ainakaan viel. Ainut ostos, mitä raskauden vuoksi/ ansiosta olen tehnyt, on alennusmyynnistä yhdet äitiyshousut.
Mulla oli tänään koulutuspäivä, jossa tapasin entisen työkaverin n. 10 vuoden takaa. Häntä olen viimeksi nähnyt n. 5 vuotta sitten. Kun olin ruokaa hakemassa, hän oli jonossa perässäni ja kuiskasi "olenko ihan väärässä, vai odotatko sä vauvaa..?" Niin ja mulla ei siis tosiaan viel näy raskaus. Olin viel pukenut päälleni tunikan, joka ei ainakaan korostanut vatsaani. Ja painokin kun on tippunut sen 5 kiloa, niin muut tutut ihmettelivät hoikistumistani. Mä siin hiukan häkeltyneenä kuiskasin takaisin, et oikein olit arvannut, mut pyysin olemaan viel hiljaa uutisesta.
Mulla on vieläkin työsopimus allekirjoittamatta, kun mun palkan suhteen tuli hieman erimielisyyksiä mun ja työnantajan kanssa ja nyt asiaa selvitellään. Siksi siis asia ei vielä saisi levitä kaikkien tietoisuuteen..
Sinänsä harmi, kun mieli tekisi kaikille kuuluttaa iloista uutista :)
Päänsärkyä on mulla, kuten monella muullakin, ollut edelleen riesaksikin asti. Paracetamolia olen lääkkeeksi ottanut. Mut onpa sit oppinut myös iloitsemaan säryttömistä päivistä enemmän :)
Sara rv 15+5
Täällä asutaan Jyväskylässä, reilu 10km keskustasta.
Sara on käynyt samoilla apajilla kun mä, ostin ekat äitiyshousuni juuri Jyväskylän H&M:stä. Pitkään kattelin ja aattelin että ei kyllä mitkään oikein sovi, mutta sovitin sitten tuollasia vähän rennompia mustia housuja. Isoin koko mahtu jopa jalkaan :) ja ostin ne, kun halusin ehdottomasti jotkut kiristämättömät housut työreissuun. Farkut näytti kyllä kaikki niin pieniltä, ettei niitä voinut ajatellakaan. Oon suunnitellut että ehkä tilaan farkut netistä jos en muuten löydä. Tilasin jo mieheltä että mennään tässä joku kerta kattelemaan mitä Ozista (vai mikä se on) löytyisi.
Pääsin just kehumasta että mun hankinnat saattaa jäädä viime tippaan, mutta nyt haetaankin jo sunnuntaina sitten ainakin pinnasänky ja turvakaukalo tutuilta :) Tarttee nyt sitten huomenna vähän järjestellä tuota makkaria, että saadaan kaikki mahtumaan. Sänky kun ei mahdu nyt varastoonkaan oottamaan, kun se on tupaten täynnä. Anoppi on kova höösäämään ja varmasti alkaa jossain vaiheessa kantamaan vaatteita sun muuta meille :)
Mä olin työreissussa pari päivää ja illalla nukkumaan mentyäni aloin ihmettelemään mikä tuota mahaa nyt vaivaa. Tuli ihan uudenlaisia pulpahduksia, ihan kun pari ilmakuplaa olis liikkunut alavatsan sisällä. Tää tuntui useamman kerran. Hetken mietin, ja tajusin sitten että ei se kai voi muuta olla kun se pieni 10 senttinen, joka siellä äippää mukiloi :) Jännityksellä sitä nyt joka ilta aina odottelee että tuleeko tänään nyrkistä :) Kun ei noita sydänääniä vielä viimeksi saatu kuulumaan, niin helpotti kun jotain elämää olin tuntevinani!
Mulla yksi kaveri oli sanonut arvanneensa että olen raskaana, ennenkun sai tietää. Eikä edes ole nähnyt mua saati mahaa moneen viikkoon! Työkaveri taas sanoi että jotenkin "hehkun" niinkun raskaana olevat kuulemma aina :)
Mä joudun juoksemaan joka yö kerran vessassa, mutta onneksi on niin hyvät unenlahjat että nukahdan kyllä taas saman tien.
Noista vaatteista vielä, olen tuskaillut että mistä ihmeestä löydän takin syksyksi-talveksi??? Nyt oon jo ajatellut, että teen itse, kun ei tuo peukalo ihan keskellä kämmentä ole ja aikaakin olisi väkertää. Mutta voi olla että lapsi syntyy ennenkun mä saan "äitiystakkini" tehtyä :) Mutta olishan se sitten seuraavaa raskautta varten jos sellanen suodaan :)
Nyt täytyy valmistautua saunareissuun. Hyviä vointeja kaikille!
Taateli 13+6
mulla oli rv 9 ekassa neuvolassa hb vain 106 ja piti käydä ostamassa apteekista rautatabletteja.. niitä söin joka päivä.
Sitten mitattiin joskus rv11-12 ja oli 125 joten käskivät ottamaan joka toinen päivä mut harvemmin tullut otettua ku niin hyvin kuitenki noussu..
Onko kellään kovalla maha!?
Tää on ihan kauheaa ku mie vaan syön ja syön ja maha on tooooosi kovana vaikka juon vettä ihan kauheasti.
Kerran viikossa suurinpiirtein sitten pöntöllä helpottaa, mutta sitten sitä kauhukseen odottaa taas sitä että milloin taas menee samaan kuntoon.
Äiti neuvoi että pitäs illasta laittaa vettä lasiin ja parit luumut ja aamulla juoda se pois niin alkas suolisto toimimaan, mut hyi.. tuntuu ihan et se mahtaa tulla suusta ulos.
En tiijä mitä tekisi :(