Helmi 2010 vk 34
Kommentit (41)
ai täällä osa jo tuntee liikkeet! itse en ole vielä tunnistanu liikkeitä enkä kyllä ole edes yrittäny kuulostella. itse käytän jo äitiysvaatteita on mukava olla kun ei purista mistään!mulla olis neuvola ens viikolla ja jos sitten vaikka kuulis sydänäänet ekaa kertaa, rakenneultra on ens kuussa enkä jaksas odottaa että saa tietää kumpi tulee,kun olen katsellut vaunuja ja löysinkin yhdet kivat mut ensin pitäs tietää kumpi tulee että myydäkkö nuo nuorimman rattaat pois kun ovat väriltään harmaa/pinkki.
mulla olo edelleen kamala oksettava aamusin ja välillä tuleekin ylös! ja sitten on se että en pysty syömään paljoo mitään kun tulee huono olo joten ei tässä paino ole yhtään noussu laskenu vaan! onko muita joilla sama?! me ei olla hankittu vielä mitään vauvalle kun melkeen kaikki saadaan mun siskolta lainaan mikä on tosi kiva! mutta vointeja kaikille odottajille!!
myy85 15+0
Niitä odotellessa...olispa ihana jo tuntea pikkuisen myllerrykset kohdussa, tulisi vähän konkreettisemmaksi tämä raskaus! Mulla on tuntunut kahdessa edellisessä vasta rv 18-21, joten en odota nytkään kovin aikaisia tuntemuksia. Kohtu on taaksepäin vahvasti kallellaan.
Olo on hyvä ja energinen, mitä nyt öisin ramppaan pissalla ja saatan jäädä valvomaan:/
Vähän 'paniikissa' katselen syksyn ja ensi kevään kursseja, mitenhän niistä selviän kunnialla.Ainakin liikunnan didaktiikka täytynee jättää väliin, sillä tammikuussa on kaikenlaista luistelua sun muuta, mihin tuskin ison mahani kanssa osallistun. Luennoille yritän päästä loppuun saakka ja sitten vielä vauavankin kanssa.
Oliko täällä helmikuisissa muita opiskelijoita? Miten meinaatte ensi kevään kanssa tehdä? Jäätte ihan kotiin vai jatkatte opiskelua vauvan kanssa?
Me ei olla hankittu tälle kolmannelle vielä mitään uutta, kaukalot, vaunut, pinnis, sitteri yms löytyy jo. Vaatteet myin kyllä kirppiksellä jo pois, joten niitä pitää sitten haalia lähempänä ajankohtaa. Kuhan nyt olisi se rakenneultra jo takana...vasta sitten voi vähän 'hengähtää'...
jaksuja kaikille!
ihmetys rv 12+5
Vakuutuksista:
lähes jokaisessa vakuutusyhtiössä syntymättömälle lapselle hankittu vakuutus täytyy ottaa 3kk ennen syntymää, eli ennen rv 27.
Hinnoissa on eroja ja säännöissä, että kannattaa vertailla. Myös omavastuissa on suuria eroja, jotka toki vaikuttaa sitten myös vakuutuksen hintaan.
Vaatteista:
Mulla on onneksi paljon pidemmän puoleisia paitoja ja tunikoita joita on kiva pitää, yltää masun alle saakka vielä.
Sitten ne masutuubit on ihan kätsyjä jos on se housujen jatkepala tai muu systeemi jonka ei tarvitse näkyä.
Sitten ihan legginssi meininki ja tunikaa ja pitkää paitaa ja syksyllä niihin sopii saappaat! ;)
Äitiysvaatteita on h&m:llä ainakin nyt niin tosi snadia kokoa, eli vaikka olis pieni masu ja pieni muutenkin, niin varmasti löytyy sopivaa!
MUTTA, kannattaa miettiä, ostaako suoraan istuvia vai vähän tilaa antavia, koska mahan kasvu on rajua ja nyt istuvat saattaa jäädä hyvinkin pian pieniksi ja ahdistaviksi.
Itse olen aikoinani lainannut aina itse ostamia mammavaatteita eteenpäin joten olen saanut nyt itsekin paljon mammavaatteita kavereiltani, eli tuol on kyl aika hyvä kasa jo..toki, en niistä, etenkään housuista tykkää..mahan kohdalta ihanat mutta muuten ei istu...
no mitäpä sitä ei tekis ja pukis pienensä eteen :)
itsellä kuvotus ja pahaolo jatkuu myös..esikoisestakin voin pahoin 16 vkolle asti. muttei tämä ole mun mielestä niin pahaa kun silloin.
Hankinnoista:
en ole hankkinut yhtikäs mtn...en oo osannu enkä uskaltanut. No, ohan tässä aikaakin. Eikä kans tarvita juuri mtn, muuta kuin vaatteita, varsinkin jos on poika..mutta tytöllekin talvikudetta, kun niitä ei ole pienelle..
Mukavaa vkoa kaikille!
-Stinna rv 13+3
Päivä on menny pyykätessä ja mehunkeitossa ja illalla pitää vielä hakea lisää vadelmia mausteeksi. Tulee aika hyvää =p
Hankinnoista: siis ei paljon mitään; tuplat, matkarattaa, kaukalo... =). Huuto.netistä löysit hyvät niin pitihän ne sitte ostaa. Niin j matkasängyn löysin alesta. Meillä alkaa pesue olla jo niin iso että se helpottaa yöreissuja. Muutaman vaatteen oon haalinu kirppikseltä, meillä on todella paljon vaatteita valmiina molemmille sukupuolille, joten enää ei tarvi ku harsoja, hoitotason pinniksen päälle ja ehkä muutaman keston lisää. Muuta ei ainakaan tuu mieleen. Mä en kertakaikkiaan halua olla liikkeellä siinä väentungoksessa mikä on sitte joulu-tammikuussa. Ja vielä ison mahan kans, nou kiitos. Nyt saa painaa sit täysillä töitä, jos vaikka keräis vähän lisää ylityötunteja niin pääsis sitten aiemmin äippälomalle ;).
Mulla on parit h&m äippähousut ollu käytössä jo pidemmän aikaa, kun mulla tulee maha ihan hirmu kipeäksi jos housut yhtään painaa. Ne on ollu kyllä käteviä, päällepäin ei huomaa mitään ku vyötärökaistaleen saa napakaksi kun kääntää sen kaksinkerroin. Paidat on vielä ihan normitavaraa, mutta ei tätäkään massua enää tiukoilla paidoilla peitellä =). Kuitenki muistelen, että aiemmin olis ollu maha vielä enempi näkysällä näillä viikoilla.
Kuvotus on enää tosi harvinaista, jos pitkään löhöää niin voipi tulla, eli aktiivisuus pitää pahan olon poissa. Syy siinäkin liikkua!
Onkos kellään muulla alkanu vielä nälkä? Ihan kamala, tunti ruokailun jälkeen voisin syödä taas täyden aterian. Oon jopa heränny parina yönä nälkään, vaikka oon kyllä syöny iltapalanki. Joutuu oikeesti kattoa kelloa ettei syö koko ajan. Taitaa mullakin alkaa pikkuhiljaa tulla painoa ainakin tätä menoa =O Itsehillintä on kuulkaa koetuksella!
Krisse 14+5
Tapiolalla oli ainakin ennen että se vauvavakuutus piti ottaa 2kk ennen la. Muistaakseni...
Mulle on alkanut nyt tulla kyllä ruokahalu takaisin, kun se oli ihan poissa. Kuitenkin samalla on tullut iki-ihana närästys, ei se ihan koko ajan onneksi vaivaa, mutta joinakin päivinä on tullut sellaista ennettä, että eiköhän se ennen pitkää käsiin taas räjähdä :/ Mulla se tuntuu polttona rinnassa ja kurkussa, mitään ei nouse kyllä ylös.
Rennie on auttanut toistaiseksi, mutta muistan, että viimeksi sai närästyslääkettä ottaa viimein monta kertaa päivässä, synnärillä keskellä yötäkin. Mulla se on kyllä jotenkin hormonaalinen asia, nimittäin edellisessä raskaudessa kun oli keskenmeno, närästys oli jotain ihan hillitöntä, samalla lailla kuin viimeisillään raskaana.
Kyllä mäkin aina joskus jotain kuplimista olen tuntenut, mutta muistan kyllä tunteneeni samantapaisia tuntemuksia kun EN ole ollut raskaana :/ Mistään kovin selkeästä ei siis voi puhua.
Noista raskausvaatteista: Ensimmäisessä raskaudessani olin 27v ja kokoa 36-38, silloin löysin aivan ihania pikkuvatsallekin tarkoitettuja äitiyshousuja, juurikin HM:ltä. Nyt kun olen samaa painoluokkaa kuin ensimmäisessä raskaudessa laskettuna aikana (ajattelin ettei mulle ikinä voi käydä noin), niin en ole tosiaan löytänyt kuin vaatteita, joihin mahtuu muhkea maha. Muutamat farkut olen silti ostanut ja pidän niitä pitkien paitojen kanssa.
Muuten menee oikein hyvin ja vointi on mitä parhain :)
MataHari rv 15 + 3
Tänään olin alkuraskauden ultrassa. Kaikki oli ok ja vauvakin oli tosi virkeällä tuulella. Ainoa asia mikä oli "vähän" pielessä on istukan paikka. Istukka on takaseinässä lähellä kohdun suuta. Toiveissa on kuitenkin, että kohdun kasvaessa nousisi sieltä ylös päin. Onko muilla kokemuksia!
Täällä on pahan olon ja oksentamisen kanssa painittu vieläkin. Väsymys on onneksi hieman helpottanut.
Vauvavakuutuksista sen verran on omakohtaista kokemusta, että toisella pojallani on dysfasia ja toisella oli mm. maitoallergia vauvaiässä. Meidän vakuutus ei korvaa puheterapiaa eikä myöskään maidottomia äidinmaidonkorvikkeita. Molempiin saa menemään hirveitä summia rahaa. Ja huom. kummankaan suvussa ei ole aiemmin ollut dysfasiaa eikä maitoallergiaa eli ne tapahtivat meille ihan taivaasta. Molempien poikien korvien putkitukset ovat menneet vakuutusyhtiön piikkiin, mutta käsittääkseni vakuutusyhtiöt ovat tiukentaneet korvausten saamista ko. asiasta. Muistakaa myös, että vakuutuksia ei voi siirtää toiseen vakuutusyhtiöön, jos lapsilla on todettuja sairauksia, paitsi pois sulkemalla ne uudesta vakuutussopimuksesta. Taisi tulla vähän paasauksena, mutta tärkeitä asioita.
Matami 12+3
Lueskelen kateellisena juttuja siitä, että liikkeet jo tuntuu monella teistä! Itse en osaa varmaan edes "kuunnella" niitä liikkeitä... Kai sen sitten jossain kohtaa tietää, kun niitä tuntemuksia alkaa tulla enemmän ja enemmän.
Onko kenelläkään kokemuksia huimauksesta? Tai sellaisesta huimauksen tunteesta? En tiedä oikein "syyttääkö" raskautta, vai onkohan niskat vaan jumiutuneet niin pahasti istumatyössä... Varmaan alhaisella alapaineellakin on osansa asiaan.
Väsymys ei sitten vaan lopu. Kovasti odotin, että kyllä se varmaan alun jälkeen helpottaa, mutta loppua ei näy päiväunille ja aikaisille nukkumaanmeno-ajoille. Tuntuu ettei paljon muuta tee kuin käy töissä ja odota sitä että saa mennä taas nukkumaan :) Joka ilta töistä tullessa pitää päättää ottaako päiväunet vai lähteekö lenkille, eikä aina tuu valittua jälkimmäistä!
Onko teistä kukaan törmännyt työmotivaation laskuun? Kauhistuttaa, että ihan oikeesti jo nyt on välillä sellainen olo, että voivoi ei kauheesti jaksa innostaa... Sitä miettii vaan niin kovasti vauvaa ja tätä raskautta. Tässä pitäisi kuitenkin muutama kuukausi raahautua sinne töihin, ja jostain pitäisi saada taas jonkin sortin työmoodi päälle. Sen löytäminen on ollut vaikeaa kesäloman jälkeen. Tunnollisesta ihmisestä tää tuntuu aika kauheelta..! Totta kai vauva on mielessä ja tärkein, mutta ihan vielä ei kannattaisi menettää motivaatiotaan, koska muuten on aika pitkä syksy edessä. Sanokaas, miten pääsee taas vauhtiin töissäkin?
Nyt on varmaan aika mennä taas nukkumaan...:)
Merppe (15+2)
Tässä on ollut hulinaa. Viikko oltu jo töissäkin ja nyt taas vapaalla tämä viikko esikoisen koulun aloituksen merkeissä. Kuopuksesta saatiin hiukan huonoja uutisia Tyksissä ja nyt ajatukset pyörii enemmän niissä kuin raskaudessa.
Yökötystä on ja töissä on pakko syödä,mutta monesti on tullut juostua sen jälkeen vessaan...
Työ motivaatiota on vaikea löytää....kelan laskurista katsoin, että mun ä-loma alkaisi 24.12, oten kiva joululahja =)
Meidän lapsilla vakuutus ei ole kattanut mitään muuta kuin akuutit vaivat eli tyyliin korvatulehdukset ym. ja niitäkään eiole ollut kuin yski per nenu alle 2v.Puheterpapiaa tai kuopuksen kohdalla sairaudetsa johtuvaa toiminta-fysioterapiaa ym. ei myöskään korvata.Ei myöskään työtulojen menetyksiä ollessa lapsen kanssa sairaalassa. Muissakaan tutkimuksissa ei edettäisi yksityisellä yhtään jouhevammin, kun lapsen vaatiessa erikoissairaanhoitoa osoite on kuitenkin tyks ja 6 hoitopäivän jälkeen hoito on muutenkin ilmaista. Meillä on päädytty siihen, että lapsilla on tapaturma ja henkivakuutus, mutta ei muuta.
Nyt pitäisi varata aika sinne keskiraskauden ultraan. Tuntuu, että tämä aika menee nopeasti puoliväliin, mutta sitten on se pitkäveteinen jakso, kun tuntuu, että ei edisty viikoissa yhtään ;-)
T:Lauris rv 15+6, huomenna poksuu ja 17 viikko alkakoon!
Huomenta vain kaikille.
Nettiä ajankuluksi selatessani löysin tämän palstan ja ajattelin, että mikä ettei, samanhenkistä porukkaa paikalla ja voi keskustella muidenkin kanssa kuin miehen..(joka ei aina oikein ymmärrä raskauden tuomia asioita ;)
Mutta olen siis 26-vuotias ja minulla on tytär -04 ja poika -06 ja nyt odotan kolmatta, jonka la on helmikuussa 2010.
EllaMaria
Ensin ellamaria laitas tarkat tietosi tulemaan niin lisään sut listaan! Niin ja tervetuloa joukkoon!
Täällä lomapäivät on menny taas ällön olon kanssa. Viime viikko oli niin hyvä että luulin et se loppui mutta ei näköjään...
Hankintoja ei ole vielä tehty kun ei suuremmin ole jäljelläkään. Turvaistuin ja pussilakana juttuja mutta eipä juuri muuta ennään tarvitse!
Toinen ultra on 22.9 ja silloin ois tarkotus kysyy kumpiko sieltä tulee mutta saa nahä onko tää niitä paikkoja missä ei haluta kertoo.
Äitiys vaatteet on pakko ollut ottaa käyttöön kun kohtu klleellaan etteen päin on mahakin kasvanu kauheeta vauhtii!
Nyt taidan tytön nukkuessa keikahtaa sohvalle pitkälleen ja ehkäpä ottaa pienet päikkärit!
Nemotus rv 14+1
Tosta työmotivaatiosta!
Mulla ihan sama ettei yhtään jaksa innostaa =(. Varsinkaan iltavuorot! Johtunee kesälomasta ja muutenki väsymyksestä joka ei tunnu helpottavan! Ja nyt vielä toista päivää kauhee päänsärky ei kyllä auta asiaa!(ja särkylääke ei auta)
Hankinnoista: Mä olen jotain vaatteita haalinu kirppiksiltä ja jotain ostanu kaupastakin. Mitään kun ei ole jäljellä edellisiltä! Vaippojakin olen jo ommellut(liivinsuojiakin ompelin aika pinon jämäpaloista). Vaunuja olen katsellut, mutta odotetaan ainakin nyt siihen rakenneultraan, jossa toivottavasti sukupuoli selviää!=)
Pinnistäkin tarttee alkaa kattoo, jospa vaikka huuto.netistä.
Jaahas! Täytyypäs lähtee töihin!
Mansikka83 rv. 15+2
Täälä on nyt eka neuvolalääkäri takana ja kaikki on onneksi hyvin. Päästiin ekan kerran miehen kanssa kuunteleen sydänääniä ja ihanalta se kuuluikin. Jotenkin on ollut tähän asti epätodellinen olo, onko ollenkaan raskaana, vaikka vatsakin on jo kasvanut. Nyt on kuitenkin konkreettisesti todistettu että masussa on elämää. Liikkeitä tässä seuraavaksi odotellaan.
Hankintoja täälä ei ole kauheesti vielä tehty, yhden vaatteen oon peräti ostanut ihan alkuraskaudesta alesta, enempää en ole uskaltanut vielä. Kaverilta saadaan vaunut ja vuodevaatteita, kunhan ehtis tutkailemaan, mitä on tarjolla. Sisko on luvannut heidän vanhan kehdon lainaan jos se halutaan.
Viime aikoina tää raskaus on ollutkin hieman taka-alalla, kun on järjestellyt tulevia häitä ja odottanut ens viikonlopun polttareita.
Ronnuli & "tirppa" rv 15+4
Närästyksestä:
älkää kärsinkö siitä siskot, pyytäkää lääkäriltä resepti Locek lääkkeeseen, turvallinen ja raskaana oleville! Aivan TÄYDELLINEN, vie närästyksen kokonaan pois 1-2 tabl. pvssä :)
Vakuutuksista vielä:
siis tä, miksei korvaa puheterapioita yms. kerta sairaus on todettu ja se on sen hoitoa!? Tai allergiatuotteita...täytyypä katsoa tollaset kohdat tarkkaan ennen kun ottaa mtn!!
Tapiolasta: joo ennen oli 2kk ennen laskettuaikaa, nyt 3kk ennen. Tiukentaneet tuotakin.
Meillä Ifissä on sellanen kohta, et saa hakea "palkkaa" jos menettää niitä lapsen sairastaessa ja itse joutuu oleen paljon työstä pois.
Mutta syntymättömän lapsen vakuutus siellä on tosi outo..otin itse sen aikoinani Tapiolasta kunnes vaihdoin Ifiin.
Ja totta, jos vaihtaa vak.yhtiää kesken kaiken, täytyy olla uusi terv. selvitys ja kaikki pois suljetaan mitä on jo sairastanut ja niitä ei korvata moniin vuosiin.
Lauris *halaus* + VOIMIA!
Tervetuloa uusille odottamaan Helmeä/Helmiä!!
Itse täytyy himmailla, kun tuntuu olevan supistus herkkä.. :(
mennä ja touhuta hissukseen. Omien voimien mukaan!
Kyllä kateellinen olen niille jokka jumppaa loppuun saakka!! Tahtoo kans jumapalle ym harrastaan!
Työmotivaatiosta:
mulla se on korkeella, ja ihan pelkäänkin, että joutusin vuode lepoon tms. näiden vaivojen takia! Se olis kamalaa...
oon siis kyllä kotona, yksityisenä perhepvhoitajana tällä hetkellä, omasta virastani hoitovapaalla. Eli päätyö tämä ei varsinaisesti ole, ainakaan vielä.
Mutta siis rutiinit ja omalle lapselle leikkikaverit tuntuu tosi hyvältä nyt vaikka HULINAAHAN on jne. mutta jos vaan paikat kestää niin jatkan jouluun saakka ja sit jään pois.
Ei meinaa vieläkään uskoa, että on raskaana...vaikka maha on selkee ja oireita on! Mutta siis havahdun siihen tämän tästä ja tuntuu epätodelliselta ja utopistiselta...
varmaan johtunee omista taustoista!
Ostin ensimmäisen vauva jutun..yhden bodyn, neutraalin ruskean, jossa turkoosia pikkusen. HUIH!
Rupesin oikeesti miettimään, et talvikampetta tarvisin tosissani kans vauvalle, kun niitä ei ole ja pakkausta en ota. Ja sit jouluhälinään en kans halua...mutta haluisin tietää sukupuolen kans ensin, kun valkosta en halua. Ruskee vois olla ok.
Stinna rv 13+4
Krisse81: Piti tulla heti kommentoimaan, kun tuo nälkä-kohta kuulosti niin kovin tutulta.. ;) Tuntuu, että saa jatkuvalla syötöllä syödä.. Onneksi nyt on muutaman viikon ollut jo hyvä olo, oikeastaan vain "oikeaa" ruokaa ei pysty kauhiasti syömään, sillin tulee pieni kuvotuksen tunne.. Sen sijaan roskaruokaa oi kyllä vetää mahan huolettomasti täyteen... Hitusen huolestuttaa se, kuinkahan tuo paino lähtee nousuun..
Pitääpä kokeila olisiko vkl aikaa pyörähtää H&M:llä, täytyy toivoa, että sieltä jotain päälle pantavaa löytyisi.. On vain ollut niin pitkiä päiviä töissä ja vkl:kin töitä, niin ei meinaa milään jaksaa lähteä shoppailemaan kotihommien ja koirien huollon lisäksi.. Kun noihin matkoihinkin menee jo aikaa...
Ja sukupuolen selvitämistä odotan minäkin, kovasti innokkaana.. Voikos se muuten näkyä jo ennen rakenneultraa?? Meillä kun olisi neuvola 1.9 ja silloin ollaan 17+ viikoilla..
Pitää itsekin alkaa mietiskellä vakuutusasioita, tosin tuntuu, että onkohan täällä siitä syntymättömän lapsen vakuutuksesta mitään etua.. Onko täällä ketään, jolla on semmoinen?? Mitä konkreettista hyötyä siitä on??
Tänään toi Posti taas muutaman vaipan... :D
Maria-84 15+3
Tänään sitten kuulin (vasta!) eka kertaa vauvelin sydänäänet neuvolakäynnillä:) Hiljaa kuuluivat, ihan kuin jostain tosi syvältä, mutta kätilö sanoi että kohtu on todella alhaalla ja siitä tämä!Ei lupaa hyvää, edellisessä raskaudessa oli myös alhaalla ja kipeitä supistuksia tuli jo rv 26 lähtien kun alhainen kohtu kypsytti kohdunsuuta ja jouduin nostelukieltoon (1,5v poika oli hoidettavana yksin päivisin kun mies oli töissä:) että mitenkäs siinä sitten oot nostelematta?mutta toivottavasti nyt ei tule moista kieltoa, on nimittäin kaksi nosteltavaa!2,5 ja 1,5v...eipä noita kyllä tarvi paljon nostella muuta kuin pyllyn pesulle, kyllähän senkin voi tosiaan hoitaa suihkun alla niin ei tarvi nostaa!:) no se siitä...
Joku kyseli istukan paikasta, mulla oli viime raskaudessa rv 20 rakenneultrassa istukka ihan kohdunsuulla ja kontrolli laitettiin rv 27, mihin mennessä se oli noussut hyvin etuseinämään!niinkuin yleensä käy...älä murehdi vielä:)
Minkälaisia teillä on ollut Hb ja verenpaineet tms. neuvolakäynneillä?Tänään mulla oli Hb 153(!) ja olin kyllä syönyt ja juonut ennen neuvolaa ettei sen takia ainakaan ollut noin sakeaa, verenpaine oli 102/55...melko alhaiset ja siitä syystä onkin ollut pää kipeä monta päivää:( Muuten tosi pirteä ja hyvä olo, ruokahalu on valtaisa ja painoa on tullut 3kg(lähtöpaino 58kg)...en huolestu vielä ja yritän ettei tulisi ainakaan kovin paljon yli 10kg raskauden aikana:) jospa tämä ruokahalukin vähän tasoittuisi,toivotaan...
Maurel 14+3
Meille ei korvaa esim. puheterapiaa, koska vaiva ei ole akuuti vaan pitkä aikaissairaus tai johdu esim. synnytyksen aikana taphtuneets hapen puuttesta,joka olisi johtanut aivovaurioon.Meillä ollut ifissä ja Phjantähdessä en tiedä onko sitten muuttuneet, muttas jos esim. on sairastanut jo yhden korvatulehduksen ja vaihtaa vakuutusyhtiötä, niin se uusi ei sitten korvaa enää mitään korvatulehduksen n aiheuttamia kuluja. Kannattaa lukea tarkkaan noi vakuuutusehdot ja kysellä myyjältä mitämilläkin tarkoitetaan, että eitule yllätyksiä. Esim. keskosuudestaei tule vanhemmlle, kuin se6 pv sairaalamaksu, jonka jälkeen hoito on ilmaista, jos nyt ei oteta huomipoon sitten jos jatkossa esim.keskoslapsi sairastelee muita herkemmin. Yleensä vakutukset korvaa vain akuutit vaivat ja lääkärikulut.
T:Lauris rv 16+0
Merppelle ja muillekin työmotivaation kadottaneille...ei hitto kun ei meinaa mikään innostaa ja aamuisin vaikeeta nousta. Vaikkakin uutena juttuna menen nukkumaan jo yhdeksän ja yhdentoista välillä, aiemmin kun saatoin valvoa reilusti yli puolen yön.
Pikku hiljaa on pakko myöntää että tuo vatta on alkanut kasvamaan, varsinkin jos on hiukankin pissahätä, pömpöttää maha jo omaan silmään ainakin aika isona. Alkuajan mieletän turvotus laski pari viikkoa sitten ja sain hetken nautiskella taas hoikkuudesta, tosiaan oli hetken ilo ;D
Onko muilla ollut ongelmia virtsatietulehduksien kanssa? Minulla niitä oli jo ennen raskautta pari kertaa vuodessa ja nyt jo kerran sairastanut raskauden aikana... Viikoittain vien näytettä labraan ja oon pariin otteeseen käyny kuuntelemassa myös sintin sydämen tykytyksiä ihan vaan varmuudeksi.
Kovasti on tällä viikolla vihlonut alamahaa, taitaa olla hurja kasvuspurtti kohdussa päällä :D Hankintoja en ole vielä tehnyt, ihastellut ja suunnitellut vain. Tuo olikin hyvä tieto vakuutuksista että pitää ottaa etukäteen, siis noinkin aikaisin kuin ennen vkoa 27.
Koskahan tämä väsymys hellittää??
T: Toivo joka on muuttunu viikkojen kuluessa Sintiksi ;D (Rakkaalla lapsella on monta nimeä, jo tässä vaiheessa). Rv 14+5
P.s Laskin että meitä helmimammoja on jo koossa peräti 71 kpl, vau!
Tänään kun olin neuvolalääkärissä, niin ovat Hb ja verenpaineet tuoreessa muistissa.
Eli Hb oli 142 ja oli peräti noussut pari pykälää edellisestä neuvolasta. Neljä viis vuotta sitten, kun kävin luovuttamassa muutaman kerran verta, niin arvo oli silloin 160 päälle, joten jonkin verran on lukemat on tullut siitä alas.
Verenpaine oli tänään 116/85, mikä on mulle suht paljon, sillä lääkärissä mitatessa mulla paineet nousee aina. Kotona arvot on ollut tosi alhaiset aina, yleensä yläpaine on ollut 90-110 välissä ja alapaine 60-75 välissä. Huippausta siis esiintyy useasti varsinkin sängystä noustessa, mutta siihen on vuosien saatossa tottunut.
Ronnuli
Tässä on ollut töiden yms kanssa niin kiirusta, ettei ole oikein meinannut keritä koneella istua.. Nyt sitten sai lueskella koko viime viikon pinon ja yrittää itsekin väsätä jotakin kirjoitettavaa.. :)
Liikkeistä oli pohdittu jo paljonkin, ja täytyy myöntää, että tässä vkl aikana ja jo välillä aiemminkin on tuntunut pieniä hipaisuja mahassa.. Nyt vkl tosiaan aloin uskoa, että liikkeitä niiden täytyy olla, koska ei mun mahassa muuten tuommoisia kuplia ole... ;) Tuntuu kieltämättä aikas aikaiselta, mutta eipä niitä huomaakaan, jos ei ihan rauhassa makoile esim. nukkumaan mentäessä.. Ja varsinkin, kun kyseessä on esikoinen. Kait se kuitenkin täytyy uskoa, kun toistuvat niin samanoloisina, eikä tuollaisia tuntemuksia ole ennen ollut.
Vaatteet aiheuttavat täälläkin päänvaivaa, vielä on menty omilla farkuilla ja sellaisella belly beltillä, mikä vähän jatkaa tuota vyötärölinjaa, mutta aina istuessa pitää avata napit, kun maha ei kestä yhtään minkäänlaista painon tunnetta. Nyt vain on enää yhdet farkut käytössä, kun mitkään muut housut eivät istu, joten alkaa olla sangen hankalaa tämä vaatetuspuoli. Ja kun tuota painoa ei kamalasti ole tullut, niin hankalapa sitä on isompia vaatteita suoraan ostaa, kun muualta roikkuvat. Pitää varmaan lähteä katselemaan äitiysvaatteita, mutta epäilyttää vähän se, että kun mahakaan ei vielä niin valtavan kokoinen ole, niin miten nekään istuvat... Huoh, mistä tähän välivaiheeseen saa mitään päällepuettavaa?? Ja kun housut ovat sillä nepparisysteemillä, niin paitojakaan ei kovin monia ole, joita niiden kanssa voi pitää.... Joten jos jollakulla on jotain hyviä vinkkejä vaatetuksen suhteen(ja mielellään ei kauhea kalliitakaan... ;) ), niin täällä otetaan neuvot kiitollisena vastaan!!
Hankinnat ovat lähinnä painottuneet tuonne kestovaippapuolelle ja vähän kaikenaista on jo hankittuna.. Tai myönnetään, aika paljon kaikenlaista..... ;) Mutta pitäähän sitä olla joka sorttia, että kokeiltuaan tietää, mikä meille juuri sopii!! :D
Maria-84 15+2