Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän mielestä olisi oikein ratkaista tää teoreettinen tilanne?

Vierailija
16.08.2009 |

Jos mies haluaa yhden lapsen ja nainen vaikka 5. Mikä olisi oikeudenmukainen ratkaisu?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisiin kumppaneihin

Vierailija
2/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaaehtoisesti haluaa.

Eli 1 lapsi tai uuden kumppanin etsintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisiin kumppaneihin

Ja mietinkin kun täällä aina kysellään että miten saan mieheni suostumaan vielä yhteen lapseen niin eivätkö ihmiset keskustele lapsiluvusta etukäteen?? Kun omalla kohdallani keskusteltiin tästä asiasta jo ennen sänkyynmenoa ja se sentään tapahtui jo toisella tapaamiskerrallamme.

ap

Vierailija
4/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että keskustelu lapsista pitäisi käydä ennenkuin suhde on vakavoitunut.

Jotkut eivät puhu ollenkaan mutta monilla se voi olla että puhe on vain että haluaa lapsia, ei välttämättä kuinka monta.

Ja sitten taas voi olla tilanne että on etukäteen puhuttu, niinkuin meillä ex-miehen kanssa oli, että olin sanonut haluavani ainakin 2 lasta ja hän oli samaa mieltä.

Mies kuitenkin muutti mielensä ensimmäisen synnyttyä ja ilmoitti ettei koskaan enään halua yhtään lasta lisää.

No ero tuli (tosin muista syistä) mutta hän on päänsä pitänyt ja myöskään uuden vaimonsa kanssa ei ole lapsia enempää tehnyt.

Eli taustalla näillä kyselijöilläkin saattaa olla tilanne jossa mies on muuttanut mieltään.

Vierailija
5/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä joissakin tapauksissa. Tuskin kaikissa ja muutenkin tulee mieleen että onko mies sitten alkuunkaan puhunut ihan totta jos muuttaa mielensä. Tai onko nainen sanonut myöskään oikeaa mielipidettään...

Vierailija
6/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla treffikerralla on keskusteltu, siitä ei kumpikaan saa miletään muuttaa.

Meille ei alunperin pitänyt tulla yhtään lasta, nyt niitä on viisi. Karseeta olis jos ei saisi mieltään näinkin tärkeässä asiassa muuttaa.

Vierailija
7/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me on menty miehen kanssa yksiin nuorina ja silloin mulle oli ihan selvää etten lapsia halua tai jos haluan niin yhden korkeintaan

nyt neljättä haluaisin...

niissä joissakin tapauksissa. Tuskin kaikissa ja muutenkin tulee mieleen että onko mies sitten alkuunkaan puhunut ihan totta jos muuttaa mielensä. Tai onko nainen sanonut myöskään oikeaa mielipidettään...

Vierailija
8/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 1 lapsi tai uuden kumppanin etsintä.

Vierailija
9/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lasten saanti on todella tärkeä asia jollekkin ja kysyy sitten ennenkun seurustelu muuttuu vakavammaksi että mitä mieltä toinen on ja toinen sanoo haluavansa myös vähintään vaikka 4 lasta, ja sitten kun on naimisiin menty niin muuttaakin mielensä että enpä haluakaan yhtään. Tuo olisi aika inhottava tilanne.

Tai sama toisinpäin. Päätetään ettei haluat yhtään lasta ja sitten kohta toinen alkaakin haaveilla suurperheestä, aika pattitilanteita.

Että kyllä ne hlut pitäisi olla minusta jo aikalailla selvillä siinä vaiheessa kun aletaan vakavammin seurustella.

Vierailija
10/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tekee 2-3 lasta.

Vierailija
11/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden lapsen verran. Tasapuolista. Rakkaudesta voi tehdä myös kompromisseja, ei tuollaista asiaa voi mies yksin päättää, vaikka se täällä yleinen mielipide tuntuukin olevan.

Siispä pariskunnalle kolme lasta ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
12/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta on huomattavasti lähempänä tilannetta, jossa lapsia on viisi, kuin tilannetta joissa lapsia on yksi. Ei siis mikään oikea kompromissi.

Suomalainen tapa ratkaista asia on, että teet yhden lapsen, otat eron, hankit uuden miehen ja teet lisää lapsia.

Vierailija
13/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kas kun nainen ne kohdussaan kantaa ja synnyttää ja usein melko paljon hoitaakin... onko se talouskysymys vai mikä? Mun mies ei halunnut avioliittoa ei lapsia (pelkäsi) - sai molemmat. haluaisi ehkä lisää lapsia, mutta minä en ainakaan vielä...

Vierailija
14/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on minun takiani jo alusta alkaen suostunut tekemään, koska ei voisi kieltää minulta lasta, jota olen aina toivonut.

Vierailija
15/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei alunperin pitänyt tulla yhtään lasta, nyt niitä on viisi. Karseeta olis jos ei saisi mieltään näinkin tärkeässä asiassa muuttaa.

Molemmat haaveili vähintään kolmesta lapsesta. Ekan syntymän jälkeen molemmat olimme vahvasti sitä mieltä, että yksi on oikea lukumäärä meille. Se päätös on pitänyt ja pitää.

Vierailija
16/16 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää montako lasta sitten lopulta olisi juuri paras minulle/meille? Minusta on aikamoinen vaatimus jos tuo pitäisi lopullisesti tietää jo silloin kun asiasta ei ole vielä mitään kokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi